Nintendo Switch Nintendo Switch Reviews Reviews 1

[Review] L.A. Noire

[Review] L.A. Noire
Dimpap28
Latest posts by Dimpap28 (see all)

Έξι χρόνια μετά την κυκλοφορία του L.A. Noire, έρχεται η επανέκδοση του τίτλου για το Nintendo Switch, προσφέροντας τη δυνατότητα σε όσους δεν κατάφεραν να παίξουν τον πολυσυζητημένο τίτλο να το κάνουν τώρα, είτε από την άνεση του καναπέ τους ή στο λεωφορείο προς τη σχολή ή τη δουλειά τους. Το L.A. Noire κυκλοφορεί για τη νέα κονσόλα της Nintendo, εκμεταλλευόμενο πολλές από τις μοναδικές της δυνατότητες.

Το L.A. Noire εκτυλίσσεται στο Los Angeles της δεκαετίας του ’40, με πρωταγωνιστή έναν βετεράνο στρατιωτικό του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου και νυν ντετέκτιβ του LAPD. Η ιστορία ξεκινάει με τον Cole Phelps να αναλαμβάνει τις πρώτες του υποθέσεις στο αστυνομικό σώμα και να προσπαθεί να τις διαλευκάνει. Βασικό στοιχείο του παιχνιδιού είναι το μοναδικό -για την εποχή- facial animation των χαρακτήρων, οι οποίοι είναι πραγματικοί ηθοποιοί, τα πρόσωπα και οι εκφράσεις των οποίων πέρασαν αυτούσια στα μοντέλα των χαρακτήρων στο παιχνίδι μέσω face scanning. Έτσι, σε κάθε νέα υπόθεση που θα αναλάβουμε, θα χρειαστεί να ψάξουμε στο χώρο του εγκλήματος για στοιχεία που ίσως οδηγούν στο δράστη, να πάρουμε καταθέσεις από μάρτυρες και να ανακρίνουμε υπόπτους. Για να μπορέσουμε να λύσουμε την υπόθεση, θα πρέπει να “διαβάσουμε” τις απαντήσεις που δίνει ο εκάστοτε χαρακτήρας στις ρωτήσεις μας και να επιλέξουμε τη σωστή αντίδραση, ώστε να τον κάνουμε να πει την αλήθεια και να μας αποκαλύψει στοιχεία. Οι αντιδράσεις των χαρακτήρων, οι κινήσεις των ματιών τους, του κεφαλιού τους και οι εκφράσεις του προσώπου τους θα μας κάνουν να υποψιαστούμε ή όχι αν κρύβουν κάτι, ώστε να τους απαντήσουμε ανάλογα ή να τους παρουσιάσουμε με στοιχεία που απορρίπτουν τα λεγόμενά τους.

Όπως γίνεται σε πολλές αστυνομικές σειρές, οι περισσότερες υποθέσεις δείχνουν να συνδέονται μεταξύ τους, αναζητώντας τελικά έναν δράστη. Ο τρόπος με τον οποίο η ιστορία εξελίσσεται είναι κινηματογραφικός, όπως είναι και όλη η παρουσίαση στον τίτλο. Μέσω flashbacks μεταξύ των αποστολών μας δίνεται μια οπτική στο τι συνέβη στον πρωταγωνιστή μας κατά τη διάρκεια του πολέμου στην Ιαπωνία, ενώ μέσω εφημερίδων που βρίσκουμε σε διάφορα μέρη μέσα στο παιχνίδι, βλέπουμε πιο πρόσφατα γεγονότα, μέσω cut-scenes, που όμως είναι σχετικά με την ιστορία μας. Λόγω της παρουσίασης αλλά και μέσω της όμορφης γραφής, όλα δένουν αρμονικά, κάνοντας τον παίχτη να έχει κίνητρο να δει τι θα συμβεί παρακάτω, κάτι που φέρνει μια τελική ικανοποίηση μετά την ολοκλήρωση του τίτλου.

 Ο τίτλος είναι ένα open-world παιχνίδι, στον κόσμο του οποίου μπορούμε να μετακινηθούμε με το αυτοκίνητό μας ή όποιο άλλο όχημα επιλέξουμε και μπορούμε να πάμε σε διάφορα μέρη ενδιαφέροντος είτε οδηγώντας ή και άμεσα, με ελάχιστο loading, εν είδει fast travel. Σε κάθε αποστολή μας συντροφεύει και ένας συνεργάτης από το αστυνομικό μας τμήμα, αλλά οι πραγματικοί πρωταγωνιστές είμαστε εμείς. Με τη βοήθεια της δόνησης του χειριστηρίου θα ψάξουμε τον χώρο για πιθανά στοιχεία που θα μας βοηθήσουν στη λύση της υπόθεσης και τα οποία σημειώνουμε στο τετράδιό μας μαζί με όλα τα υπόλοιπα σημεία και πρόσωπα ενδιαφέροντος, ώστε να ανατρέξουμε σε αυτό κάθε φορά που θέλουμε να κάνουμε μια ανακεφαλαίωση. Αυτά τα στοιχεία μπορεί να είναι διασκορπισμένα κοντά στο χώρο του εγκλήματος ή ακόμα και πάνω στα άτυχα θύματα, τα οποία θα πρέπει να εξετάσουμε και με τη βοήθεια του ιατροδικαστή να ανακαλύψουμε πως πέθαναν ή δολοφονήθηκαν. Αν δε μπορούμε να βρούμε κάποιο στοιχείο, μπορούμε να κάνουμε χρήση των Intuition Points που μας δίνονται όσο προχωράμε στο παιχνίδι, οι οποίοι πόντοι μας αποκαλύπτουν την τοποθεσία των στοιχείων στον κάθε χώρο.

Στη συνέχεια, θα χρειαστεί να μιλήσουμε με κάποιους χαρακτήρες, είτε αυτόπτες μάρτυρες ή άτομα στα οποία μας οδήγησαν τα στοιχεία που έχουμε συγκεντρώσει. Κάνοντάς τους ερωτήσεις σχετικές με την υπόθεση, θα πρέπει μετά την αρχική τους απάντηση να καταλάβουμε μέσω του τρόπου που την έδωσαν και των αντιδράσεών τους αν λένε την αλήθεια, αν κρύβουν κάτι ή αν λένε ψέματα, ώστε να τους παραθέσουμε στοιχεία που αποδεικνύουν ότι ψεύδονται. Και εδώ έρχεται ίσως το πιο δύσκολο κομμάτι του τίτλου. Υπάρχουν τρεις βασικές επιλογές ως προς την αντίδρασή μας στην αρχική απάντηση των χαρακτήρων, τα Good Cop, Bad Cop και Accuse. Αυτά τα ονόματα έχουν αλλάξει σε σχέση με την αρχική έκδοση του παιχνιδιού, όπου ήταν αντίστοιχα Truth, Doubt και Lie και τα οποία δίνουν λίγο καλύτερα στον χρήστη να καταλάβει ποια θα είναι η αντίδραση του χαρακτήρα μας. Αν για παράδειγμα αυτό που μόλις ακούσαμε είναι αλήθεια, θα πρέπει να επιλέξουμε Good Cop, δηλαδή ότι πιστεύουμε αυτό που μόλις ακούσαμε. Αν έχουμε αμφιβολίες θα πρέπει να επιλέξουμε Bad Cop και αν τα λεγόμενα ήταν ψέματα θα πρέπει να επιλέξουμε Accuse και στη συνέχεια να παραθέσουμε ένα στοιχείο από αυτά που έχουμε συλλέξει, ώστε να κάνουμε αυτόν ή αυτή που έχουμε απέναντί μας να μιλήσει. Θα πρέπει λοιπόν να επιλέξουμε την απάντησή μας σωστά ώστε να μας αποκαλυφθούν νέα στοιχεία και με τον τρόπου που είναι δοσμένες οι διαθέσιμες αντιδράσεις μας, το μόνο που κάνουν είναι να μπερδεύουν και να οδηγούν σε λάθη. Βέβαια, τις περισσότερες φορές τα λάθη μας οδηγούν και πάλι σε λύση της υπόθεσης, αλλά με μικρότερο rank στο τέλος της, κάτι που δεν παίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας. Φυσικά υπάρχουν περιπτώσεις που αν δε βρούμε καμία σωστή ερώτηση, θα πρέπει να ξεκινήσουμε τη διαδικασία της ανάκρισης από την αρχή, κάτι που θα μας καθυστερήσει λίγο, μέχρι να ανακαλύψουμε τι πρέπει να απαντήσουμε ακριβώς. Με σωστή μελέτη των διαθέσιμων στοιχείων μας, όμως, και παρατήρηση των αντιδράσεων των χαρακτήρων, αυτό θα γίνει ευκολότερο στην πορεία.

Για να ολοκληρωθεί ο τίτλος θα πρέπει να ολοκληρώσουμε τις βασικές αποστολές, οι οποίες αριθμούν στις 26 και θα σας πάρουν λίγο παραπάνω από 25 ώρες για να τις ολοκληρώσετε. Πέρα από αυτές, κατά τη διάρκεια της περιήγησής σας στον κόσμο του παιχνιδιού θα βρείτε άλλες 40 διαταράξεις της τάξης, στις οποίες θα πρέπει να καταδιώξετε ή να σκοτώσετε τους δράστες και δε θα σας πάρουν πάνω από δύο με τρία λεπτά για να τις φέρετε εις πέρας. Είναι ανεξάρτητες από τη βασική ιστορία, αλλά μπορούν να λειτουργήσουν ως μικρά έξτρα που σας βγάζουν για λίγο από το μοτίβο του ντετέκτιβ για κάτι γρήγορο και με αρκετή δράση. Ακόμα, υπάρχουν και αρκετά collectibles όπως κάποια badges που θα βρείτε διασκορπισμένα, αλλά χρειάζονται πάρα πολύ ψάξιμο και χρόνο, όπως μοναδικά μοντέλα αυτοκινήτων τα οποία μπορούμε να βρούμε και να χρησιμοποιήσουμε. Επίσης, υπάρχουν και στολές για τον χαρακτήρα μας τις οποίες αποκτούμε όσο προχωράμε στο παιχνίδι και έχουμε τη δυνατότητα να τις φορέσουμε όποτε θέλουμε, αλλάζοντας το στυλ μας κατά το δοκούν.

Όσον αφορά την παρουσίαση αυτή είναι ιδιαίτερα κινηματογραφική, με τη νουάρ αισθητική να κάνει τον τίτλο να θυμίζει ταινίες του παρελθόντος, χρησιμοποιώντας όμορφες, παστέλ παλέτες χρωμάτων. Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι αναβαθμισμένα σε σχέση με τις αρχικές εκδόσεις, με τα εφέ φωτισμού και κυρίως τις αντανακλάσεις να εντυπωσιάζουν. Χωρίς σημαντικές γραφικές διαφορές σε σχέση με τις εκδόσεις που κυκλοφορούν για τα PS4 και Xbox One, μερικές από τις αναβαθμίσεις που έγιναν σε σχέση με το αρχικό παιχνίδι φαίνεται να επηρέασαν τη ροή του, μιας και σε αρκετές σκηνές παρατηρούμε έντονα framedrops, τα οποία αντί να γίνονται skip και η κίνηση να δείχνει πιο διακεκομμένη, δημιουργούν ένα slow motion εφέ, κάτι που ενοχλεί πάρα πολύ, μιας και όλος ο κόσμος φαίνεται να κινείται πάρα πολύ αργά για αρκετά δευτερόλεπτα. Ακόμα, το draw distance θα μπορούσε να βελτιωθεί αρκετά, μιας και ακόμα σε απόσταση 200 μέτρων από τον χαρακτήρα μας παρατηρούμε μέρος του κόσμου να λείπει, με το φαινόμενο του pop-up να κάνει πάντα την εμφάνισή του, έστω και σταδιακά μέσω fade-in. Ένα πολύ θετικό σημείο στο οποίο οφείλουμε να σταθούμε είναι ότι η εμπειρία είναι η ίδια, είτε παίζουμε στην τηλεόραση είτε στην οθόνη της κονσόλας, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει μια συνέχεια, σε περίπτωση που θελήσουμε να αλλάξουμε mode, χωρίς να επηρεάζεται η απόδοση. Στα του ήχου, η νουάρ αισθητική κάνει κι εδώ την εμφάνισή της μέσω της εξαιρετικής μουσική του τίτλου. Η jazz υπόκρουση αλλά και τα ηχητικά εφέ δένουν άρτια με το περιβάλλον και κάνουν το σύνολο της οπτικοακουστικής εμπειρίας να είναι πιστό στο παρελθόν.

Σαν γνήσιος αστυνομικός τίτλος, το L.A. Noire χρησιμοποιεί, φυσικά, και αρκετό πιστολίδι. Μην περιμένετε περίπλοκους και στιβαρούς μηχανισμούς όμως, μιας και όσον αφορά το shooting κομμάτι, πέραν της ρύθμισης της ευαισθησίας της στόχευσης και του auto aim, δεν έχουμε άλλους τρόπους για να βελτιώσουμε την εμπειρία, η οποία είναι πολύ βασική και αρκετά χοντροκομμένη, χωρίς όμως να γίνεται κουραστική ή άδικη. Ένα πολύ θετικό κομμάτι είναι η χρήση των motion controls των Joy-Con, τα οποία βοηθούν στη στόχευση αρκετά και κάνουν την όλη εμπειρία καλύτερη. Δυστυχώς τα motion controls δεν είναι διαθέσιμα όταν παίζουμε με το Pro Controller, κάτι που μοιάζει περίεργο και σίγουρα είναι ένα αρνητικό. Η χρήση, όμως, χαρακτηριστικών του Nintendo Switch δε σταματάει εδώ, μιας και γίνεται χρήση της οθόνης αφής σε handheld mode για περιστροφή της κάμερας και επίλυση γρίφων, με απλό άγγιγμα για προσομοίωση του πατήματος του A ή τη χρήση δύο δακτύλων για το κουμπί B, το οποίο συνήθως χρησιμοποιείται για ακύρωση. Ιδιαίτερης μνείας χρήζει και η υποστήριξη του HD rumble των Joy-Con και του Pro Controller, μιας και βοηθάει αρκετά στο να βυθιστεί ο χρήστης στον κόσμο του παιχνιδιού. Έτσι, όταν με το αυτοκίνητό μας θα χτυπήσουμε ένα εμπόδιο από την αριστερή πλευρά, τότε το αριστερό μέρος του μοχλού θα δονηθεί και φυσικά η έντασή του θα είναι ανάλογη της έντασης του χτυπήματος. Το HD rumble παρατηρείται και στο ανέβασμα σιδερένιων σκαλών, όπου η δόνηση αριστερά και δεξιά προσομοιώνει το πάτημα του κάθε ποδιού του χαρακτήρα μας. Δε λείπουν φυσικά και τα παρατράγουδα, μιας και κάθε φορά που πηδάμε έναν φράχτη, με την επαφή στο έδαφος δονείται ολόκληρο το χειριστήριο στη μέγιστη ένταση, που εκτός από αρκετό θόρυβο μέσω της δόνησης, σε τρομάζει και αρκετά. Κάτι τέτοιο φυσικά μπορεί εύκολα να λυθεί μέσω κάποιου patch στο μέλλον.

Μιλώντας για πράγματα που χρειάζονται patch είναι και ο ήχος των σκηνών flashback από τον πόλεμο, η ένταση των οποίων, τόσο στην τηλεόραση όσο και σε handheld mode είναι πάρα πολύ δυνατή σε σχέση με το υπόλοιπο παιχνίδι, αναγκάζοντάς σε να χαμηλώνεις τον ήχο κάθε φορά για γίνει υποφερτό. Μικρά άλλα glitch υπάρχουν και σε κάποια εφέ φωτισμού και αντανακλάσεων στο δρόμο, χωρίς να είναι όμως κάτι που ενοχλεί ιδιαίτερα, αλλά και σε κάποια ηχητικά εφέ που λείπουν, όπως το άνοιγμα κάποιων πορτών.

[wp-review id=”16593″]

1 Comment

Αφήστε μια απάντηση