Nintendo Switch Reviews

[Review] Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp

[Review] Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp
Dimpap28
Latest posts by Dimpap28 (see all)

Η Nintendo συνεχίζει την τάση των τελευταίων χρόνων στο Nintendo Switch, παραδίδοντας remakes ή remastered εκδόσεις (όπως στην περίπτωση του Metroid Prime Remastered) παινχιδιών που αγαπήθηκαν στο παρελθόν. Σειρά έχουν πλέον δύο turn-based strategy τίτλοι που έμειναν χαραγμένοι στη μνήμη όσων είχαν την τύχη να ασχοληθούν μαζί τους όταν αυτοί πρωτοκυκλοφόρησαν στο Game Boy Advance. Ο λόγος για τα Advance Wars και το sequel του, Advance Wars 2: Black Hole Rising, τα οποία κυκλοφόρησαν στην Ευρώπη το 2002 και 2003 αντίστοιχα.

Το Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp έρχεται με περίπου έναν χρόνο καθυστέρηση σε σχέση με την αρχικά σχεδιασμένη ημερομηνία κυκλοφορίας του, λόγω της πολεμικής θεματικής του και του πολέμου που κήρυξε η Ρωσία στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022. Μιας και παρόλη την πιο animated αισθητική του, το παιχνίδι καταπιάνεται με συρράξεις μεταξύ γειτονικών χωρών και εισβολές σε αυτές, η απόφαση αυτή μοιάζει απόλυτα λογική.

Η ιστορία των δύο παιχνιδιών εξελίσσεται σε μια περιοχή του κόσμου όπου γειτονικές χώρες έρχονται σε σύγκρουση, αρχικά μεταξύ τους και στη συνέχεια με έναν κοινό εχθρό. Η πλοκή αυτή καθαυτή ξεδιπλώνεται μέσω διαλόγων μεταξύ των βασικών χαρακτήρων του παιχνιδιού οι οποίοι είναι και οι Commanding Officers (COs) της κάθε περιοχής. Η γραφή είναι απλή και δίνει τον τόνο και την αφορμή ώστε να συμβούν πράγματα στο παιχνίδι που να δικαιολογούν τις όποιες συρράξεις στις οποίες θα κληθούμε να πάρουμε μέρος και να φέρουμε εις πέρας τον στόχο μας.

Στο βασικό κομμάτι του παιχνιδιού θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε μία εκ των 4 συνολικά χωρών της περιοχής. Η κάθε πλευρά διαθέτει τα ίδια είδη στρατευμάτων, τα οποία μπορεί να είναι πεζοπόρα τμήματα, εναέρια μέσα, τροχοφόρα, τανκ, πλοία, υποβρύχια κ.ο.κ. Εκτός από το διαφορετικό χρώμα μεταξύ των units της κάθε πλευράς, υπάρχει και διαφορά στον σχεδιασμό τους, με έμπνευση από πολεμικό εξοπλισμό διαφορετικών εποχών ή και χωρών της πραγματικότητας. Σκοπός μας σε κάθε σενάριο είναι κατά κύριο λόγο είτε να εξουδετερώσουμε όλα τα units του αντιπάλου ή να καταλάβουμε τη βάση του. Ο πρώτος τρόπος είναι straightforward, αφού αρκεί να χρησιμοποιήσουμε τα διαθέσιμα μέσα στη διάρκεια στης σειράς μας ώστε να προξενήσουμε τη μέγιστη ζημιά στον αντίπαλο στρατό. Φυσικά εδώ παίζει πολύ σημαντικό ρόλο το πλεονέκτημα ή μειονέκτημα του κάθε unit απέναντι στο άλλο, όπου σε λογική πέτρα-μολύβι-χαρτί τα τανκ προξενούν μεγάλη ζημιά στα πεζοπόρα μέσα, ή ένα αντιαεροπορικό ερπυστριοφόρο θα καταρρίψει εύκολα ένα αεροπλάνο ή ελικόπτερο. Τα διαφορετικά units είναι πάρα πολλά και το κλειδί στην επιτυχία είναι η κατανόηση των δυνατοτήτων του καθενός, ενώ το health status του κάθε unit είναι πλήρως συνυφασμένο με το power του, που σημαίνει ότι ένα τανκ για παράδειγμα που από τα 10 συνολικά hit points του έχει τα 5, θα προξενήσει τη μισή ζημιά σε ένα αντίπαλο unit αν του επιτεθεί.

Ο δεύτερος κύριος τρόπος για επικράτηση έναντι του αντιπάλου χρειάζεται τα πεζοπόρα τμήματα, ώστε αυτά να μεταβούν από τη δική μας βάση σε αυτή του αντιπάλου και να την καταλάβουν. Το κάθε πεζοπόρο τμήμα μπορεί στη σειρά του είτε να επιτεθεί ή αν βρίσκεται μέσα σε μια πόλη να την κάνει capture, αλλά ανάλογα με τη δύναμη που έχει τη δεδομένη χρονική στιγμή ίσως χρειαστεί παραπάνω από δύο γύροι ώστε να τα καταφέρει. Αυτό προΰποθέτει ότι θα έχουμε φροντίσει για την κατάλληλη προστασία του unit όσο καταλαμβάνει μια πόλη, ώστε να μην είναι εκτεθειμένο σε επιθέσεις.

Το παιχνίδι φροντίζει να μας βάλει στο κλίμα των turn-based μαχών και των λειτουργιών των διαθέσιμων unit μας με απλά tutorials και επεξηγήσεις κατά τη διάρκειά τους στην αρχή, ενώ στην πορεία μας αφήνει να ανακαλύψουμε τον τρόπο με τον οποία θα προσεγγίσουμε την κάθε μάχη, προσφέροντας κάποιες συμβουλές σε περίπτωση που αποτύχουμε, ώστε να μας κατευθύνει προς τη νίκη. Παρέχονται δύο επιλογές δυσκολίας, με την πρώτη να είναι θεωρητικά αυτή που προτείνεται σε παίχτες που δεν έχουν ιδιέταιρη εμπειρία με turn-based παιχνίδια στρατηγικής, ενώ το δεύτερο επίπεδο είναι για όσους έχουν γερά νεύρα και θα προσέξουν κάθε τους βήμα πριν κάνουν την τελική τους κίνηση. Προειδοποιούμε ότι στο δύσκολο επίπεδο το μόνο που ουσιαστικά αλλάζει είναι το πόσο επιθετική θα είναι η AI, καθώς το health/power των units παραμένει το ίδιο.

Οι μάχες εκτυλίσσονται σε πίστες διαφόρων μεγεθών και πολλών μορφολογιών. Η κάθε πλευρά διαθέτει κατά κύριο λόγο έναν CO ο οποίος λειτουργεί εν είδη αρχηγού για την πλευρά του, με τη συμμετοχή του να έχει και πρακτικό κομμάτι, αφού δανείζει στα στρατεύματά του κάποια χαρακτηριστικά, τα οποία διαφοροποιούνται από CO σε CO. Για παράδειγμα, η Sami προσφέρει de facto γρηγορότερη κατάκτηση πόλεων από τα πεζοπόρα τμήματα του στρατού της, ενώ ο Andy μπορεί όταν γεμίσει η μπάρα με την ειδική του δύναμη να επισκευάσει (εν είδη healing) ένα ποσοστό από τη δύναμη όλων των units του. Με αυτόν τον τρόπο, στις περιπτώσεις όπου το παιχνίδι επιτρέπει στον παίχτη να διαλέξει CO, δίνεται η δυνατότητα για επιλογή της κατάλληλης στρατηγικής, ανάλογα με την CO Power του καθενός.

Η πορεία που ακολοθούμε κατά τη διάρκεια του πρώτου παιχνιδιού είναι πιο γραμμική, με τις πίστες να ανοίγουν σταδιακά η μία μέτά την άλλη. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου θα κληθούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε 3 πίστες σε μια διακλάδωση, αλλά από τη στιμή που θα κάνουμε την επιλογή μας οι άλλες δύο δε θα είναι διαθέσιμες για να ακολουθήσουμε και το δικό τους μονοπάτι. Παρόλα αυτά, με το τέλος του πρώτου μέρους γίνονται και αυτές διαθέσιμες σε περίπτωση που θέλουμε να επιστρέψουμε και να τις παίξουμε. Το δεύτερο παιχνίδι δίνει μια πιο ελεύθερη επιλογή στις διαθέσιμες πίστες και στην πορεία μας μεταξύ τους, οπότε μπορούμε να κάνουμε skip και κάποιες που μας δυσκολεύουν, έχοντας κανονικά τη δυνατότητα να προχωρήσουμε στην ιστορία και στις επόμενες, πράγμα εκπρόσδεκτο.

Οι πίστες του παιχνιδιού έχουν αντιγραφεί πιστά από τις αρχικές κυκλοφορίες στο Game Boy Advance, με τις προφανείς και απαραίτητες αναβαθμίσεις στον οπτικό και ακουστικό τομέα. Τα πεδία της μάχης διαθέτουν ζωηρά χρώματα, το νερό έχει όμορφες αντανακλάσεις, τα δεντράκια κινούνται με τον άνεμο, τα αναέρια μέσα αφήνουν το αποτύπωμά τους όταν βρίσκονται πάνω από το νερό κ.ο.κ. Ακόμα, δίνεται η δυνατότητα zoom-in και zoom-out στον χάρτη της πίστας, ώστε να έχουμε την πλήρη εικόνα της κατάστασης όποτε χρειάζεται.

Έχει γίνει εξαιρετική δουλειά με τα λίγα – αλλά πολύ ηψηλής ποίοτητας – animated κλιπάκια στην αρχή και στο τέλος του κάθε παιχνιδιού, τα οποία βασίζονται στο artwork της remake κυκλοφορίας. Οι χαρακτήρες διαθέτουν αρκετά διαφορετικά χαρακτηριστικά στις προσωπικότητές τους, ενώ τα voice overs που συνοδεύουν το γραπτό κείμενο των συνομιλιών, αν και δεν είναι πάντα 1:1 απαγγελία της γραπτής αποτύπωσης, δίνουν μια όμορφη νότα στον τόνο του ομιλούντος. Επίσης, η μουσική επένδυση των μαχών δένει όμορφα με το ύφος του παιχνιδιού, με up-beat κομμάτια που κάνουν την εμπειρία ευχάριστη, ακόμα και αν τα ακούμε στο repeat για αρκετή ώρα όσο προσθαθούμε να περάσουμε μια πίστα.

Κλείνοντας, πέρα από το βασικό campaing του παχνιδιού, υπάρχει και δυνατότητα για τοπικό (στην ίδια κονσόλα) αλλά και online multiplayer, σε πίστες που μπορούμε να κάνουμε διαθέσιμες αγοράζοντάς τες από το in-game κατάστημα του παιχνιδιού με credits που ακοκτούμε σαν έπαθλο στο τέλος κάθε μάχης. Τέλος, δύνεται η δυνατότητα να φτιάξουμε τις δικές μας πίστες με έναν απλό editor του παιχνιδιού και να τις μοιραστούμε με παίκτες online.

Ποτέ ένα strategy game δεν ήταν τόσο βαθύ αλλά και τόσο γλυκούτσικο ταυτόχρονα!

Το Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp προσφέρει εξαιρετικούς μηχανισμούς με βάθος, εθιστικό gameplay και αρκετό challenge για νέους αλλά έμπειρους παίκτες της κατηγορίας. Οι συνολικά δύο τίτλοι που πακετάρονται στο remake θα προσφέρουν πάνω από 40 ώρες παιχνιδιού στο campaign, ειδικά στο δύσκολο επίπεδο δυσκολίας, ενώ με τα έξτρα modes που παρέχονται, η αξία του replayability αυξάνεται κατακόρυφα.

9
Συνολική βαθμολογία:
9

Αφήστε μια απάντηση