Ειδήσεις

Το GameCube RPG που οι fans ζητούν ακόμα από τη Nintendo να το αναβιώσει

Το GameCube RPG που οι fans ζητούν ακόμα από τη Nintendo να το αναβιώσει
Braveheart1980
Βρείτε με σε

Το GameCube δεν είναι το πιο δημοφιλές σύστημα της Nintendo, αλλά είναι γεμάτο με κλασικά παιχνίδια όλων των εποχών που συνέχισαν αγαπημένες σειρές των fans ή ξεκίνησαν νέες από το μηδέν. Το σύστημα ήταν επίσης εξαιρετικό για RPGs, προσφέροντας παιχνίδια όπως το Tales of Symphonia, το Skies of Arcadia Legends και, φυσικά, το Paper Mario: The Thousand-Year Door. Ωστόσο, υπάρχει ένα παιχνίδι που έχει μείνει κυρίως πίσω λόγω αρκετών παραγόντων άσχετων με την ποιότητά του. Το Baten Kaitos: Eternal Wings and the Lost Ocean ήταν αγαπημένο των κριτικών όταν κυκλοφόρησε το 2003, αλλά η ομάδα της Monolith Soft δεν μπόρεσε ποτέ να χτίσει πάνω σε αυτή τη στέρεα βάση.

Οι απογοητευτικές πωλήσεις του Baten-Kaitos και το αποτυχημένο sequel

Το Baten-Kaitos είναι μια τολμηρή, νέα ματιά στον τύπο του RPG. Οι παίκτες δεν ελέγχουν τον πρωταγωνιστή άμεσα. Αντίθετα, είσαι ένα “guardian spirit“, και πρέπει να χρησιμοποιήσεις ένα text-based dialogue tree για να αλληλεπιδράσεις με τους χαρακτήρες. Επειδή δεν ελέγχεις τους χαρακτήρες, το Baten-Kaitos χρησιμοποιεί μαγικές κάρτες που ονομάζονται “Magnus” για να χτίσεις ένα deck για μάχη.

Οι μάχες είναι τόσο turn-based όσο και action-based. Πρέπει να παίξεις γρήγορα κάρτες κατά τη διάρκεια της σειράς σου για να προκαλέσεις ζημιά και να ολοκληρώσεις αμυντικές ενέργειες. Διατηρεί τη δράση σχετικά γρήγορη, κάτι που κάνει αυτό που θα μπορούσε να είναι κουραστικό μια λίγο πιο γεμάτη δράση εμπειρία.

Είναι μια μοναδική ματιά στο είδος που συναντήθηκε με αναγνώριση από τους κριτικούς εκείνη την εποχή. Οι κριτικοί επαίνεσαν τα εξαιρετικά graphics και τη μουσική, που, όπως το gameplay, φάνταζαν διαφορετικά από τα περισσότερα άλλα παιχνίδια της εποχής. Όσον αφορά αυτό το gameplay, πολλοί κριτικοί το αποκάλεσαν χαρακτηριστικό που ξεχώριζε και συνδύαζε collectible card games, poker και μάχη RPG. Υπήρχαν κάποια προβλήματα με την πλοκή και το voice acting, αλλά το Baten-Kaitos θεωρήθηκε γενικά επιτυχία από τους κριτικούς.

Δυστυχώς, αυτή η επιτυχία δεν συναντήθηκε με τεράστιες πωλήσεις. Το Baten-Kaitos πούλησε λίγο κάτω από 250.000 αντίτυπα μεταξύ Ιαπωνίας και Βόρειας Αμερικής. Αυτό ήταν πολύ κάτω από τους στόχους του εκδότη Namco και περίπου τη μισή από ό,τι πούλησε το Tales of Symphonia σε παρόμοιο χρονικό διάστημα. Για ένα παιχνίδι που σχεδιάστηκε να ξεκινήσει ένα νέο franchise, το Baten-Kaitos απλά δεν μπόρεσε να βρει κοινό παρά τις βαθμολογίες των κριτικών του. Αυτό έβαλε τα πάντα σε μια κατάσταση αναμονής, αν και η Nintendo τελικά συμφώνησε να κυκλοφορήσει ένα prequel που ονομάζεται Baten Kaitos Origins.

Όπως το πρώτο παιχνίδι, το Origins πραγματικά τα πήγε σχετικά καλά με τους κριτικούς. Θεωρήθηκε ότι είχε καλύτερη ιστορία, και πολλοί κριτικοί άρεσε το εξορθολογισμένο battle system. Ωστόσο, το prequel κυκλοφόρησε μόνο λίγους μήνες πριν την κυκλοφορία του Wii, καθιστώντας το ένα από τα τελευταία παιχνίδια του GameCube. Με τους περισσότερους παίκτες να κοιτούν προς το νέο, λαμπερό σύστημα, το Origins πούλησε ακόμα χειρότερα από το πρωτότυπο.

Η άνοδος της σειράς Xeno

Οι χλιαρές πωλήσεις και των 2 παιχνιδιών Baten-Kaitos σίγουρα έπαιξαν ρόλο στο θάνατο της σειράς, αλλά δεν είναι ο μόνος λόγος που πιθανώς δεν έχουμε δει άλλο παιχνίδι. Άλλωστε, αρκετά μέλη των ομάδων της Monolith Soft και της Tri-Crescendo έχουν πει ότι θα ήθελαν να δουλέψουν σε ένα νέο παιχνίδι, και έχουν υπάρξει επίμονες φήμες για το Baten-Kaitos 3 την τελευταία δεκαετία. Αντίθετα, το θέμα μπορεί να είναι ότι η Monolith βρήκε το RPG franchise που έψαχνε σε μια άλλη σειρά.

Το πρώτο παιχνίδι της Monolith ως studio ήταν το Xenosaga Episode 1 στο PlayStation 2 το 2002, 1 χρόνο πριν το πρώτο Baten-Kaitos. Τα πήγε πολύ καλύτερα από το Baten-Kaitos, αν και μέρος αυτού είναι επειδή κυκλοφόρησε στο πολύ πιο επιτυχημένο PS2.

Το να πουλήσεις 340.000 αντίτυπα είναι εντυπωσιακό, αλλά η βάση χρηστών του PlayStation 2 ήταν σχεδόν 8 φορές μεγαλύτερη από αυτή του GameCube μέχρι το τέλος της διάρκειας ζωής του. Είναι δύσκολο να ξέρεις ακριβώς ποια ήταν η διαφορά στις πρώτες μέρες των 2 κονσόλων, αλλά οι προγραμματιστές είχαν καλύτερη πιθανότητα μεγάλων πωλήσεων στην κονσόλα της Sony.

Ωστόσο, η σειρά Xeno έχει γίνει η μεγαλύτερη επιτυχία της Monolith Soft. Από την κυκλοφορία του Xenoblade Chronicles το 2010, η σάγκα Xeno έχει γίνει ένα αγαπημένο των fans RPG franchise. Είναι ουσιαστικά η αγελάδα της Monolith Soft που δίνει χρήματα, και είναι δύσκολο να περιμένεις να την εγκαταλείψουν για μια σειρά που δεν πούλησε ποτέ αντίτυπα.

Παρόλα αυτά, το Baten-Kaitos έχει γίνει cult classic. Το 2024, τα 2 παιχνίδια πήραν επιτέλους τη μεταχείριση remaster, ανοίγοντας το franchise σε ένα νέο κοινό. Αν ένα νέο παιχνίδι συμβεί, η Bandai Namco μπορεί να αποφασίσει να δώσει στη Tri-Crescendo τα πλήρη ηνία αυτή τη φορά.

Το studio χειρίστηκε τις μάχες και το sound design στα πρώτα 2 παιχνίδια, και έχει δουλέψει ως support studio για τη Bandai Namco σε παιχνίδια όπως το Tales of Arise και το Tales of Berseria. Προς το παρόν, όλα αυτά είναι εικασίες, αλλά το remaster έχει δώσει στους fans ελπίδα ότι το πολυθρύλητο Baten-Kaitos 3 μπορεί επιτέλους να είναι πραγματική πιθανότητα.

Αφήστε μια απάντηση