- Το concept art του Mario & Luigi: Brothership είχε μια “σκληρή, πιο ακραία” προσέγγιση - 6 Δεκεμβρίου 2024
- Τελειώνει μέσα στο 2025 η υποστήριξη του Switch για το Vigor - 6 Δεκεμβρίου 2024
- Trailer για το 2ο event του Star Wars στο Brawlhalla - 6 Δεκεμβρίου 2024
Πριν από περίπου ένα χρόνο (εντάξει 15 μήνες αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς) η μαμά Nintendo αποφάσισε, δεκαετίες μετά το επίσης πρωτοποριακό Mario Paint για το τότε SNES, να μας δώσει αυτό που όλοι και διακαώς περιμέναμε και ονειρευόμασταν: τη δυνατότητα να φτιάχνουμε εμείς τις πίστες του γνωστού και στρουμπουλούλη υδραυλικού μας με όση φαντασία και ενίοτε σαδισμό διαθέτουμε! Που; Μα βεβαία στο Wii U, μια κονσόλα με λίγες μεν πωλήσεις αλλά εξαιρετικούς τίτλους. Ωστόσο δε θα αναλωθούμε στο παρόν review με την Wii U εκδοχή του τίτλου, review της οποίας μπορείτε να απολαύσετε εδώ, αλλά την πιο μικρή και φορητή της εκδοχή για το λατρεμένο μας 3DS!
[su_youtube url=”https://youtu.be/v8n5O74POEo” autoplay=”yes”]
Αυτό ακριβώς το concept αποφάσισε η Nintendo να προσαρμόσει, λέξη κλειδί για τον τίτλο, σε μια φορητή του έκδοση. Αν τα κατάφερε ή όχι είναι κάτι που έγκειται στα προσωπικά γούστα και θέλω του κάθε παίχτη, έως ένα σημείο πάντοτε.
Ξεκινώντας έχουμε δύο βασικές επιλογές Create, για τη δημιουργία πίστας και βέβαια Play με 3 υπο-επιλογές : Super Mario Challenge, Course World και Coursebot.
Προχωρώντας στην 1η επιλογή (Create) βρίσκουμε για βοηθό μας ένα … αγριοπερίστερο των βράχων (rock dove) ονόματι Yamamura, που μας βοηθά στα πρώτα βασικά βήματα δημιουργίας της κάθε πίστας που σκαρφιζόμαστε. Να σημειώσουμε πως στη φορητή έκδοση του τίτλου έχουμε εξαρχής διαθέσιμα όλα τα διαθέσιμα οπτικά sets πιστών από τις 4 θρυλικές εποχές του Mario : Super Mario Bros, Super Mario Bros 3, Super Mario World και new Super Mario Bros U! Ομοίως είναι εξαρχής διαθέσιμες και οι 6 περιοχές κάθε set που δεν είναι άλλες από τα: Ground, Underground, Underwater, Ghost House, Airship και Castle. Σε αυτό το σημείο και έχοντας μια μεγάλη εμπειρία από την Wii U έκδοση του τίτλου θα ήθελα να σημειώσω πως η μικρή κάτω οθόνη του day one 3DS μου είναι σε κάποια σημεία δύσχρηστη ή για να είμαστε πιο σωστοί λιγότερο εύχρηστη από το Wii U Gamepad, χωρίς αυτό βέβαια να αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα δημιουργίας.
Όπως και στην έκδοση του Wii U ισχύει αυτό που πραγματικά ακούγεται ως έκφραση/ρητό: Sky is the only limit όσον αφορά το τι θα φτιάξουμε. Πίστες με άπειρους εχθρούς και ελάχιστα Power ups; Πίστες χωρίς σχεδόν καθόλου εχθρούς και άλματα που απαιτούν ακρίβεια pixel; Κάστρο με τον Bowser και κάθε κακό που βάζει ο νους σας γύρω από φωτιές; Το είπαμε και θα το ξαναπούμε και θα το λέμε τόσες φορές ώστε να εμπεδωθεί: Φαντασία όρεξη και μεράκι να υπάρχει και οι ώρες που μπορούμε να ευχαριστηθούμε τον τίτλο τείνουν κυριολεκτικά στο άπειρο! Σε κάθε περίπτωση εμπειρία και γνώση έχουμε όλοι λίγο πολύ, όπως και διάφορες ενδεχομένως και σαδιστικές ιδέες που ήρθε η ώρα να εφαρμόσουμε.
Ωστόσο εκτός και αν είστε ο Shigeru Miyamoto η έμπνευση κάπου είτε θα κόψει ταχύτητα είτε θα θέλει αυτό το κάτι για να πάμε λίγο παραπέρα το δημιούργημά μας. Τι κάνουμε; Απλά μπαίνουμε online και παίζουμε πίστες από την Wii U έκδοση του τίτλου! Ω ναι, το Super Mario Maker 3DS είναι ένας τίτλος που υλοποιεί στο έπακρο το cross platform play καθώς μπορούμε να ευχαριστηθούμε μια πραγματικά ενιαία εμπειρία μεταξύ σταθερού και φορητού gaming συστήματος, δίνοντας μας ακόμα και μια πινελιά αναφορικά με το τι μας περιμένει, ως εμπειρία, με το σταθερό-φορητό Switch που έρχεται σε περίπου 4 μήνες από σήμερα.
Μετά από κάποια ώρα τελειώσαμε την πίστα μας και με μεγάλη περηφάνια θέλουμε να την ανεβάσουμε για να βλέπουμε ορδές παιχτών να χάνουν τη μια ζωή πίσω από την άλλη επιβεβαιώνοντας τον gaming εγωισμό μας και το αδιαμφησβήτητο γεγονός πως είμαστε διαστημικά παιχτρόνια.
Και εδώ ευτυχώς ή δυστυχώς ερχόμαστε στην εξαιρετικά δύσκολη θέση και σας πληροφορούμε πως ο τίτλος ΔΕΝ έχει τη δυνατότητα να κάνουμε upload την πίστα μας στο οικοσύστημα του τίτλου. Κίνηση δίχως καμία λογική αφού έτσι και αλλιώς έχουμε τη δυνατότητα να συνδεόμαστε και να απολαμβάνουμε πίστες της Wii U έκδοσης του τίτλου. Προσωπικά το θεωρώ ως ένα από τα μεγαλύτερα αν όχι το μεγαλύτερο ελάττωμα ενός –μέχρι πρότινος- αψεγάδιαστου τίτλου. Ένα μέρος μέσα μου θέλει να πιστεύει πως κάποιος τεχνικός περιορισμός κρύβεται από πίσω ακόμα και κάποιος φόβος για hack, καθώς αδυνατώ να υποθέσω πως το δημιουργικό τμήμα της Nintendo αποφάσισε για οποιονδήποτε άλλο λόγο να προβεί σε μια τέτοια κίνηση. Ευτυχώς τουλάχιστον που μπορούμε να μοιραστούμε πίστες μέσω Streetpass με όποιον βρεθεί στο διάβα μας, ενώ παράλληλα έχουμε τη δυνατότητα μέσω ασύρματης σύνδεσης να ανταλλάξουμε πίστες με φίλους μας κατ ιδίαν. Δυστυχώς στο εν λόγω θέμα θα επιμείνω λίγο ακόμα καθώς θα ήθελα να τονίσω πως το Super Mario Maker είναι ένας από τους λίγους –αν όχι ο μόνος- Nintendo τίτλος που βασίζεται τόσο μα τόσο πολύ στην κοινότητα των παιχτών και όχι σε οποιοδήποτε άλλο στοιχείο ενός παραδοσιακού τίτλου. Ή για να μιλήσουμε με PC όρους, σαν να έχουμε ένα FPS με local lan multiplayer μόνο….
Μια δεύτερη και ίσως πιο ψύχραιμη προσέγγιση είναι πως η Nintendo επέλεξε με αυτόν τον τρόπο να προσαρμόσει (λέξη κλειδί είπαμε) τον τίτλο σε μια πιο φορητή εμπειρία. Ποιος από εμάς άραγε όρθιος στον ηλεκτρικό ή στρυμωγμένος στο λεωφορείο μπορεί να δημιουργήσει εύκολα πίστες στην -όπως είπαμε- κατά βάση μικρή κάτω οθόνη του 3DS? Πάνω σε αυτήν την λογική οι δημιουργοί του τίτλου επέλεξαν με τον πλέον καλύτερο τρόπο να μας ανταμείψουν, δίνοντάς μας μια πλήρη εμπειρία ατελείωτου platform gaming μέσω του Super Mario Challenge με 18 ολόκληρους, για να σώσουμε –ποιαν άλλη- από την λατρεμένη πριγκίπισσά Peach!
Σε κάθε πίστα μάλιστα δίκην achievements, έχουμε και 2 μετάλλια, όπου συνήθως πρέπει να πάρουμε το πρώτο για να ξεκλειδώσουμε το τι πρέπει να κάνουμε για να πάρουμε το 2ο. Έτσι αν ανήκετε σε εκείνη την κάστα ανθρώπων που θέλουν να παίρνουν τα πάντα από έναν τίτλο, θα πρέπει να παίξετε κατ’ ελάχιστο 2 φορές κάθε πίστα αν και από ένα σημείο και μετά πιστέψτε με θα χρειαστεί να παίξετε αρκετές φορές μια πίστα μόνο και μόνο για να την τερματίσετε. Οι δε πίστες αρχικά είναι κατά μεγάλο ποσοστό εμπνευσμένες από τις ρίζες της σειράς στο NES και στο SNES.
Ένα άλλο σημείο που θα ήθελα να σημειώσω είναι πως ηθελημένα ή όχι, είναι τουλάχιστον σίγουρα ατυχής η σχεδόν ταυτόχρονη έκδοση με το Pokemon Sun/Moon που έχει κυριολεκτικά σαρώσει στις πωλήσεις αφήνοντας μοιραία σε 2η μοίρα τον εν λόγω τίτλο. Ωστόσο καθώς είμαστε σε εορταστική περίοδο σίγουρα θα μπορέσει να διεκδικήσει επάξια μάλιστα μια θέση στις Χριστουγεννιάτικες αγορές μας.
Ευχαριστούμε σε κάθε περίπτωση θερμά τη CD Media για την ευγενική παραχώρηση του τίτλου για τις ανάγκες του παρόντος review!
[wp-review id=””]
0