- Πώς η Nintendo ενέπνευσε το επιτυχημένο It Takes Two – Αποκαλύψεις από τους δημιουργούς - 8 Νοεμβρίου 2025
- Το Katamari επιστρέφει μετά από 14 χρόνια αποκλειστικά στο Nintendo Switch - 8 Νοεμβρίου 2025
- Το Dinkum έρχεται στο Nintendo Switch με εντυπωσιακό live-action trailer - 8 Νοεμβρίου 2025
Το Palworld της Pocketpair έχει σίγουρα βρει το κοινό του από την κυκλοφορία του: ακόμα κι αν, δυστυχώς, οι ενδιαφερόμενοι περιλαμβάνουν τους δικηγόρους της Nintendo. Η συνεχιζόμενη αγωγή για παραβίαση copyright μεταξύ του indie studio και της πιο σεβαστής εταιρείας στο gaming αποτελεί αντικείμενο μεγάλου ενδιαφέροντος παγκοσμίως, αλλά ιδιαίτερης γοητείας στην Ιαπωνία, όπου κατατέθηκε η αγωγή και όπου εδρεύουν και οι δύο εταιρείες.
Ένας γνήσιος θρύλος της Capcom έχει μπει τώρα στη συζήτηση με μια έντονη άποψη για την κατάσταση, και μία που φαίνεται να έχει εξοργίσει περισσότερους ανθρώπους από όσους έχει κερδίσει. Ο Yoshiki Okamoto είναι πλέον πρόεδρος του Japan Game Culture Foundation, αλλά είχε μια λαμπρή καριέρα στα παιχνίδια που περιλαμβάνει τίτλους της χρυσής εποχής των arcade όπως το 1942, Final Fight και Street Fighter 2, παράλληλα με την εργασία του στο πρωτότυπο Resident Evil και αργότερα στο mobile hit Monster Strike. Υπάρχουν δεκάδες άλλα παιχνίδια να αναφέρουμε (και ένα συγκεκριμένα που θα επισημάνουμε αργότερα), αλλά αρκεί να πούμε ότι ο Okamoto είναι από τους πραγματικούς θρύλους.
Μιλώντας για τη διαμάχη Pocketpair—Nintendo, βγαίνει μπροστά με σφοδρότητα. “[Το Palworld είναι] ένα παιχνίδι που υπερβαίνει τα όρια του πολέμου”, ξεκινά ο Okamoto, συνεχίζοντας να λέει ότι “πέρασε μια γραμμή που δεν έπρεπε να περάσει, και δεν θέλω ο κόσμος να νομίζει ότι είναι αποδεκτό”. Ο Okamoto λέει ότι όσον αφορά τη διαμάχη για copyright δεν του αρέσει το είδος της σκέψης που λέει “Πούλησε καλά, οπότε είναι εντάξει, ή ήταν διασκεδαστικό, οπότε είναι εντάξει, ή πήρε καλές κριτικές, οπότε είναι εντάξει”.
Ο Okamoto στη συνέχεια κάνει μια παρέκβαση για το ότι το παιχνίδι είναι σε beta (το Palworld είναι σε Steam early access) και έχει ανακοινωθεί τελική έκδοση για του χρόνου, κάτι που, λέει, θα έπρεπε να “σηκώσει φρύδι”. Φαίνεται να έχει κολλήσει λίγο στο γεγονός ότι το παιχνίδι θα λάβει κυκλοφορία 1.0 και κάπως το θεωρεί αυτό ως περαιτέρω προσβολή, αλλά μόλις ξεκινάμε εδώ.
“Αν επιτευχθεί διακανονισμός με τη Nintendo, τότε νομίζω [ότι το Palworld] θα γίνει ένα παιχνίδι που είναι επίσημα εντάξει να παιχτεί”, λέει ο Okamoto, ζεσταινόμενος στο θέμα του. “Ωστόσο, αυτή τη στιγμή είναι ένα παιχνίδι που μηνύεται, οπότε είναι απαράδεκτο. Παίζοντας το παιχνίδι το υποστηρίζετε, οπότε παρακαλώ μην το αγοράσετε”.
Αυτό έχει πέσει εξίσου καλά όπως θα περιμένατε: στους ανθρώπους δεν αρέσει να τους λένε τι πρέπει και τι δεν πρέπει να παίζουν, και ενώ όλοι αγαπάμε τα παιχνίδια της Nintendo νομίζω ότι μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι οι δικηγόροι της δεν είναι εξίσου αξιαγάπητοι. Η Pocketpair προφανώς έχει τους δικούς της δικηγόρους, και είναι απολύτως ικανή να υπερασπιστεί τον εαυτό της, αλλά οι περισσότεροι θα δουν αυτή την αγωγή στο πλαίσιο της υπερβολικά ζηλόφθονης στάσης της Nintendo απέναντι σε fan games και emulation, όπου είναι αναμφίβολα ανελέητη.
Μια ιδιαίτερα αμφιλεγόμενη στιγμή έρχεται με έναν όρο που λογοκρίθηκε που ο Okamoto χρησιμοποιεί για να περιγράψει το παιχνίδι: το αποκαλεί “anti-[bleep]“, με τους σχολιαστές να εικάζουν ότι χρησιμοποιεί έναν όρο που μεταφράζεται ως “αντικοινωνική δύναμη” . Αυτός είναι ένας όρος που συνήθως επιφυλάσσεται για πραγματικές εγκληματικές οργανώσεις ή εκείνες που περιφέρονται στα όρια της νομιμότητας.
Η αντίδραση σε αυτό ήταν ιδιαίτερα έντονη, με μερικούς να επισημαίνουν ότι η δική του σειρά Monster Strike του Okamoto χρωστάει σημαντικό χρέος στο Pokemon. Δεν αναφέρθηκε ότι ο Okamoto στην πραγματικότητα σκηνοθέτησε ένα ακόμα πιο ξεκάθαρο παιχνίδι συλλογής τεράτων, το Folklore του 2007 στο PS3. Αυτό το παιχνίδι έχει μια εντελώς διαφορετική αισθητική και vibe από το Pokemon, όντας ένας σκοτεινός κόσμος fantasy με μια πινελιά τρόμου, αλλά είναι αναμφισβήτητα πιο κοντά στους πραγματικούς μηχανισμούς της σειράς της Nintendo από ό,τι το Palworld.
Τα σχόλια είναι καθολικά εναντίον της στάσης του Okamoto. “Θα υποστηρίξω την Pocketpair“, αναφέρει ένα από τα σχόλια με τα περισσότερα upvotes. “Αυτό που κάνει η Nintendo είναι λάθος. Δεν εφηύραν τις μάχες τεράτων και η ιδέα ότι ένα εντελώς διαφορετικό παιχνίδι με παρόμοιους μηχανισμούς δεν αξίζει να μπει στην αγορά είναι λάθος και κακό για τους καταναλωτές”.
Ένα άλλο αναφέρει: “Δεν είναι θέμα copyright, είναι κατάχρηση patent από μια εταιρεία που προσπαθεί να κάνει gatekeep μηχανισμούς που οι ίδιοι δεν δημιούργησαν. Για έναν veteran της βιομηχανίας, φαίνεται να έχεις ξεχάσει τις ρίζες σου ως game developer“.
Τέλος: “Το να κατοχυρώνεις με patent μηχανισμούς videogames είναι μια ‘γραμμή που δεν έπρεπε να περάσει’. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι πρέπει να έχουμε αυτή τη συζήτηση. Η απληστία είναι άσχημη”.
Για να αποφευχθεί οποιαδήποτε αμφιβολία, ο Okamoto λέει ότι δεν έχει παίξει ποτέ το Palworld και δεν έχει “καμία πρόθεση” να το κάνει “ή να ξοδέψει χρήματα σε αυτό”. Αναγνωρίζει ότι υπάρχουν διχασμένες απόψεις για το παιχνίδι και “υπάρχουν fans εκεί έξω”, αλλά επιστρέφει στην αγωγή για copyright και τις ανησυχίες του ότι, αν η Pocketpair αναδειχθεί θριαμβευτής, άλλες εταιρείες θα γίνουν πιο θρασείς στο να αντιγράφουν πολύτιμα IPs όπως το Pokemon και άλλα, ιδιαίτερα με την άνοδο του generative AI.
Η αγωγή Nintendo-Palworld συνεχίζει να βροντά, επικεντρωμένη γύρω από 3 patents που χορηγήθηκαν στη Nintendo. Οι στόχοι φαίνεται να μετακινούνται καθώς η αγωγή εξελίσσεται: η τελευταία κίνηση της Nintendo είναι να στοχεύσει ένα mod του Dark Souls 3, πιστέψτε το ή όχι, που θα μπορούσε να ακυρώσει την αγωγή.

