Nintendo 3DS Reviews

Night Sky (3DS eShop)

Night Sky (3DS eShop)
vassilis_pap
Latest posts by vassilis_pap (see all)

To αστέρι του βορρά

Δημοσιεύτηκε από: vassilis_pap στις 26-03-2013 19:48

Αριθμός εμφανίσεων: 1638, στο παλιό ninty.gr

6 σχόλια εδώ: http://www.ninty.gr/showthread.php?t=11142

Developer Nicklas Nygren
Publisher Nicalis, Inc.
Είδος Puzzles, Platform
Σύστημα 3DS, eShop
Παίκτες 1
Ημ/νια Διάθεσης 21/2/2013
Τιμή 9,99€

 

Ήταν κάποτε ένα νεαρό αγόρι που έκανε τη βόλτα του στη παραλία. Εκεί λοιπόν, βρίσκει έκπληκτος μια αρκετά μεγάλη σφαίρα από γυαλί – κρύσταλλο με μια παράξενη «ζωντανή» λάμψη στο εσωτερικό της. Χωρίς δεύτερη σκέψη την παίρνει στο σπίτι του. Στο δωμάτιο του. Αργότερα τη νύχτα και αφού το αγόρι βυθίζεται σε ένα βαθύ ύπνο, η σφαίρα εισβάλει στα όνειρα του και το καθοδηγεί σε ένα μαγικό, σουρεαλιστικό ταξίδι.

 

Το Night Sky είναι ένα παιχνίδι που άσχετα αν θα σου αρέσει ή όχι, καταφέρνει να δημιουργήσει το δικό του μοναδικό στίγμα. Αποτελεί δημιούργημα του νεαρού (μόλις 30 χρονών) δημιουργού, Nicklas Nygren ο οποίος έχει ήδη προλάβει να συστήσει τον εαυτό του, κυρίως με τη σειρά των Knytt (το Knytt Underground εκδόθηκε πρόσφατα στα PS3/PSV). Σε μια εποχή όπου κυριαρχεί η πλήρης βιομηχανοποίηση και ο άκρατος επαγγελματισμός, indie περιπτώσεις σαν και αυτές του ταλαντούχου Σουηδού, είναι χρήσιμες για να μας θυμίζουν πως ακόμα και σήμερα το ταλέντο και η δημιουργικότητα μπορούν τελικά να βρουν το δρόμο τους.

 

Όχι πως είναι εύκολο, φυσικά! Ειδικά για τη περίπτωση του Night Sky έχουμε να κάνουμε ξανά με μια μακρά και πονεμένη διαδικασία ανάπτυξης. Ανακοινώθηκε πρώτη φορά το 2007 με άλλα ονόματα και το 2009 πήρε τη τελική του μορφή και όνομα. Εκδότης υπήρχε και ήταν η Nicalis Inc (γνωστή για το Cave Story του WiiWare). Αν και αρχικά προοριζόταν για το WiiWare, τελικά βγήκε πρώτα η PC version του, με την έκδοση του WiiWare να ματαιώνεται τελικά. Με το Wiiware πρακτικά νεκρό, η console έκδοση του, στράφηκε στο 3DS όπου κυκλοφόρησε τέλη του 2012 στην Αμερική και λίγους μήνες αργότερα σε εμάς.

 

 

Γεωμετρία και φυσική…

Ο μοναδικός και απόλυτος πρωταγωνιστής του παιχνιδιού είναι η σφαίρα η οποία ελέγχεται φυσικά από το παίκτη. Μοναδικός στόχος είναι να την οδηγήσει στην έξοδο. Ο όλος σχεδιασμός είναι καθαρά 2D με τη σφαίρα συνήθως να πρέπει να κινηθεί από αριστερά προς τα δεξιά όπου βρίσκεται η έξοδος.
Ο χειρισμός είναι απλός και άμεσος. Με το δεξιά – αριστερά του αναλογικού ή του σταυρού (κατά προτίμηση το δεύτερο), μετακινούμε τη σφαίρα. Η μετακίνηση γίνεται επηρεάζοντας τη περιστροφή (spin) της σφαίρας. Αυτό φυσικά έχει συνέπειες στο τρόπο που κινείται. Έτσι αν αυτή κινείται έντονα προς τα δεξιά και πατήσουμε το «αριστερά» η σφαίρα θα συνεχίσει λόγω αδράνειας να κινείται δεξιά αλλά η περιστροφή της θα αλλάξει επηρεάζοντας αντίστοιχα τη κίνησή της.
Ακούγεται κάπως πολύπλοκο αλλά δεν είναι. Στη πραγματικότητα είναι τόσο φυσικός ο τρόπος κίνησης που θα το συνηθίσετε πολύ εύκολα και θα σας κερδίσει με την αμεσότητά του. Δεν υπάρχει κουμπί αναπήδησης ή παραδοσιακό «γκάζι», αλλά μπορείτε να επιτύχετε πολλά και εντυπωσιακά, χρησιμοποιώντας το ανάγλυφο των πιστών και τη βαρύτητα.
Τα παραπάνω αποτελούν το βασικό μοτίβο το οποίο όμως εμπλουτίζεται ή ακόμα και διαφοροποιείται δραστικά από πίστα σε πίστα. Έτσι αρκετά συχνά έχουμε πρόσβαση σε δύο ακόμα πλήκτρα που επηρεάζουν τη κίνηση της σφαίρας. Το «B» επιβραδύνει την κίνησή της σαν να της προσθέτει επιπλέον βάρος. Αντίθετα το «Υ» προσθέτει στην κινητικότητα της με αποτέλεσμα να επιταχύνει πιο γρήγορα, να κάνει πιο περίπλοκες κινήσεις (ανάποδα φάλτσα κλπ), ακόμα και να αντιστρέφει τη βαρύτητα. Τέλος με το «Α» μπορούμε κάποιες φορές να επέμβουμε στο περιβάλλον πχ ανατινάζοντας ένα εμπόδιο ή πυροδοτώντας κάποιο κανονάκι.

 

Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω μπορεί εύκολα να αντιληφθεί κάποιος, γιατί ένα από τα κρισιμότερα στοιχήματα του τίτλου είναι το κομμάτι της «φυσικής» του. Το παιχνίδι πράγματι δεν απογοητεύει, αφού έχει φροντίσει να κάνει εντυπωσιακά καλή δουλειά. Τα πάντα κινούνται με μια εξαιρετική αληθοφάνεια και πειστικότητα και είναι περίπου βέβαιο πως τις πρώτες ώρες τουλάχιστον, θα χαζεύετε τον τρόπο που κινούνται στην οθόνη και το πόσο φυσικά δείχνουν.

 

 

…σε ένα εικαστικό κομψοτέχνημα

 

Εκεί όμως που το παιχνίδι πραγματικά θριαμβεύει, είναι στο εικαστικό κομμάτι του.

 

Τα γραφικά είναι αρκετά συμβατικά αν και δε λείπει ο έντονος χαρακτήρας και το πολύ προσεγμένο art direction. Όσα βρίσκονται μπροστά στην οθόνη και συμμετέχουν στη δράση (πίστα, σφαίρα κλπ) είναι σκοτεινά σαν να βλέπουμε μόνο τις σκιές τους. Χρώμα υπάρχει στο background (ουρανός, θάλασσα κλπ) και συνήθως είναι αρκετά ζωηρό και εντυπωσιακό, χωρίς όμως να ξεφεύγουμε από τις κάπως μελαγχολικές διαθέσεις, που συνήθως διακρίνουν τους Σκανδιναβούς δημιουργούς.

Το 3D υπάρχει και είναι και πολύ πετυχημένο, μιας και το είδος του παιχνιδιού το ευνοεί. Αντίθετα η προέλευσή του από τις home πλατφόρμες προδίδεται στη (μη) χρησιμοποίηση της δεύτερης οθόνης.

Στο audio κομμάτι το παιχνίδι απλά παραδίδει μαθήματα. Minimal ambient μουσική και ηχητικά εφέ απολύτως κορυφαίας ποιότητας δίνουν το τόνο και απογειώνουν την ατμόσφαιρα. Λόγω της φύσης της μουσικής αλλά και του hardware του 3DS, υπάρχει ένα θεματάκι με την ένταση αφού ακόμα και με το volume στο τέρμα ο ήχος δεν ακούγεται αρκετά. Κάντε τη χάρη στον εαυτό σας και βάλτε ακουστικά και το αποτέλεσμα σίγουρα θα σας ανταμείψει.

 

Το πιο εντυπωσιακό όμως επίτευγμα του παιχνιδιού είναι ο τρόπος που όλα τα παραπάνω έχουν ταιριάξει μεταξύ τους. Δε μιλάμε δηλαδή απλά για καλά γραφικά ή καλή μουσική. Μιλάμε για ένα πακέτο τόσο όμορφα και τόσο καλά δουλεμένο συνολικά, ώστε να παραδίδει ένα οργανικό σύνολο, με απολύτως κορυφαία ποιότητα στο τομέα της ατμόσφαιρας και του χαρακτήρα.

 

 

Τα περιεχόμενα…

 

Ως προς τους μηχανισμούς, το παιχνίδι έχει ξεκάθαρους platform και puzzle προσανατολισμούς με μια μικρή δόση εξερεύνησης. Οι πίστες είναι πολύ όμορφα σχεδιασμένες ενώ όπως ήδη είπαμε δε λείπει η πρωτοτυπία και η ποικιλία. Ο δημιουργός δε διστάζει να παίζει, ακόμα και με τους κανόνες του, ώστε να προσθέτει σε πρωτοτυπία και έξυπνες ιδέες. Έτσι αλλού θα δείτε πως δε μπορείτε να κινήσετε καθόλου τη σφαίρα σας, αλλού θα έχετε να κάνετε με οχήματα με ιδιαίτερο τρόπο κίνησης κλπ κλπ

Υπάρχουν συνολικά 12 κόσμοι προς εξερεύνηση, από τους οποίους ο πρώτος αποτελεί ένα πολύ σύντομο tutorial, ενώ ο τελευταίος τα playable (!) credits. Οι δέκα στην ουσία κόσμοι που απομένουν, διακρίνονται από ικανοποιητική ποικιλία και ο καθένας έχει το ιδιαίτερο θέμα του (πχ βουνά, εργοστάσιο, αρχαία ερείπια κλπ). Κάθε κόσμος περιέχει 13 υποπεριοχές και η κάθε μια από αυτές 3 επίπεδα. Στους παραπάνω κόσμους υπάρχουν διάσπαρτα και κάποια αστεράκια τα οποία (αρχικά τουλάχιστον) έχουν προαιρετικό χαρακτήρα.

 

Τα check point δημιουργούνται αυτόματα κάθε φορά που ολοκληρώνουμε μια από τις 13 υποπεριοχές κάποιου κόσμου. Αυτά, εκτός από check point αποτελούν στην ουσία και save point αφού άπαξ και ξεκλειδωθούν μπορούμε ανά πάσα στιγμή να επιστρέψουμε.

 

Τέλος να αναφέρουμε πως υπάρχουν δύο επίπεδα δυσκολίας. Στο κανονικό (normal) οι πίστες είναι σχετικά βατές και εύκολες ενώ στο «εναλλακτικό» (alternative) έχουμε παραλλαγές των ίδιων πιστών με κάπως μεγαλύτερη δυσκολία. Ο χρόνος που χρειάζεται κάποιος για να τελειώσει στο normal είναι γύρω στις 5-7 ώρες. Ένα δεύτερο playthrough στο alternative θα πάρει το ίδιο ή και κάπως λιγότερο.


…και τα μη περιεχόμενα!

Είναι νομίζω αρκετά καθαρό μέχρι τώρα, πως μιλάμε για ένα αρκετά ιδιαίτερο παιχνίδι. Αυτό επαληθεύεται και στο κομμάτι του gameplay μιας και οι πρωτοτυπίες είναι αρκετές. Δεν υπάρχουν λοιπόν κακοί, χρόνος, score ή έστω κάποια σοβαρά εμπόδια (πέρα από το σχεδιασμό της ίδιας της πίστας). Δεν υπάρχουν επίσης ζωντανοί χαρακτήρες πάρα μόνο κάποια ελάχιστα αντικείμενα. Δεν μπορείς καν να χάσεις και δεν υπάρχει game over! Αν πέσεις σε κάποιο χάσμα, ή βρεθείς σε κάποιο αδιέξοδο απλά επανέρχεσαι στο τελευταίο check point και αυτό είναι όλο.
Τα παραπάνω αποτελούν την ευλογία αλλά και την κατάρα του τίτλου. Με απλά λόγια αν κάποιος το δει σαν παραδοσιακό game που ο σκοπός του είναι να το «τερματίσει» τότε το αποτέλεσμα θα του φανεί φτωχό τουλάχιστον.
Από την άλλη όμως ο τίτλος εμφανώς δε στοχεύει σε κάτι τέτοιο, αλλά αντίθετα φιλοδοξεί να αποτελέσει μια όμορφη χαλαρωτική επιλογή και αυτό είναι κάτι που φαίνεται δια γυμνού οφθαλμού. Σαν μια τέτοια επιλογή λοιπόν, τα πάει περίφημα.
Αν το δείτε κάπως έτσι, για παράδειγμα σαν μια αγαπημένη σας χαλαρωτική συνήθεια το τελευταίο 20λεπτο πριν τον βραδινό σας ύπνο, ή σαν ένα ευχάριστο χαλαρό διάλειμμα ανάμεσα σε 2 πολύ έντονα gaming sessions, τότε είναι βέβαιο πως όχι μόνο δε θα σας απογοητεύσει, αλλά και πως μάλλον θα το λατρέψετε.

 

Συνοψίζοντας

Ας το θέσουμε όσο πιο ξεκάθαρα γίνεται. Όποιος ψάχνει για μια «κανονική» gaming εμπειρία (platform, puzzle ή ότι άλλο), ένα τίτλο δηλαδή που θα προσφέρει ικανές ποσότητες πρόκλησης, έντασης και ανταμοιβής ας κοιτάξει κάπου αλλού γιατί σίγουρα εδώ, δε θα βρει κάτι από αυτά.
Δε μιλάμε όμως για αδυναμία ή για ελάττωμα. Μιλάμε απλά για μια εντελώς διαφορετική σχεδιαστική επιλογή. Ο δημιουργός του επέλεξε συνειδητά να αφήσει έξω, οτιδήποτε μπορεί να προσθέσει πίεση και άγχος για χάρη μιας πολύ πιο χαλαρής και artistic κατεύθυνσης.
Τα 10 ευρώ που ζητάει δεν είναι καθόλου λίγα στους δύσκολους καιρούς που ζούμε. Όποιος όμως μπορεί να δικαιολογήσει στον εαυτό του αυτή τη μικρή «πολυτέλεια» και γνωρίζει φυσικά τι αγοράζει είναι σίγουρο πως δε θα το μετανιώσει.
Ο,τι ακριβώς ισχύει για ένα ποτήρι, από καλό κόκκινο κρασί. Μπορεί εύκολα να στοιχίσει όσο όλο το υπόλοιπο γεύμα μαζί και είναι σίγουρο πως δε θα σε «χορτάσει» παραπάνω. Παρόλα αυτά υπάρχει πάντα κόσμος πρόθυμος να το προτιμήσει και ας μη «δικαιολογεί» τα λεφτά του. Όλα εξαρτώνται από τα γούστα αυτού που παραγγέλνει.
Στην υγειά μας!
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 90/100

Αφήστε μια απάντηση