- Eastward – Nintendo Switch [Review] - 27 Ιουνίου 2022
- Hotel Transylvania: Scary-Tale Adventures [Switch Review] - 4 Απριλίου 2022
- Marsupilami – HOOBAdventure [Switch Review] - 30 Νοεμβρίου 2021
Δοκιμάζουμε,για εσάς το JoyCon D-pad της Hori για το Νintendo Switch.
Από την εμφάνιση του Nintendo Switch στα ράφια των καταστημάτων και μέχρι την πρώτη επαφή με τα original JoyCon δεν μου άρεσε η αντικατάσταστη του βραβευμένου με Emmy Award : Direction-pad (D-pad),o γνωστός σε όλους μας ενοποιημένος σταυρός. Στη θέση του D-pad,όπως όλοι γνωρίζουμε,τοποθετήθηκαν τέσσερα μικρά κουμπιά σε μέγεθος φακής (περίπου) αφενός μεν για να να είναι ομοιόμορφη η όψη του Switch αφετέρου δε για να διατηρηθεί η ισορροπία χειρισμού σε συνθήκες συνεργατικού (co-op) gameplay.
H Hori (παραδοσιακός συνεργάτης με την Nintendo) κατασκεύασε σχετικά γρήγορα ένα αριστερό JoyCon με Direction-pad,για να διατηρήσει χαμηλά την τιμή αλλά όχι την ποιότητα επέλεξε να μην τοποθετήσει στο εσωτερικό του χειριστηρίου : μπαταριά,motion control,SYNC,HD-rumble,SL/SR buttons,Player LED και accelerometer/gyro sensor (ναι τα original JoyCon έχουν τόσα features). Έτσι λοιπόν έχουμε ένα JoyCon με D-pad για χρήση μόνο σε Handheld mode και τίποτα περισσότερο αφού δεν είναι συμβατό με κανένα περιφερειακό/αξεσουάρ,δεν προσαρμόζεται στo JC-τιμόνι,δεν ταιριάζει με το Battery Pack ούτε με το Charging-grip αλλά ούτε με το Comfort-grip (για λόγους ασφάλειας τα JoyCon straps είναι συμβατά).Πρέπει να δοθεί επίσης προσοχή και στην επιλογή θήκης,ειδικά σε εκείνες που δεν έχουν “skin” ελαστικότητά αλλά κουμπώνουν.
Αρκετά με τα αρνητικά,ας δούμε από κοντά τον ξεχωριστό χαρακτήρα του D-pad JoyCon και τι μας προσφέρει.
… loading Part 2 : Test Drive
Στο δεύτερο μέρος,αφού ολοκληρώθηκε το loading,δοκιμάστηκαν 2D και 3D games για να δούμε την συμπεριφορά του D-pad αλλά και γενικά τις επιδόσεις του JoyCon υπο έντονες συνθήκες gaming,η λίστα περιλαμβάνει retro,remake,indie τίτλους αλλά και μοντέρνους,ενδεικτικά αναφέρουμε (σε τυχαία σειρά) : Doom,Syberia,Crash Bandicoot,Tetris,Mega Drive,Double Dragon,Sonic,Metal Slug,Street Fighter,R-Type,Mega Man,Kirby,Toki (κουράστικα) … απο τα waves της αυτοκρατορίας Bydo και τα Βullet Hell του Ikaruga μέχρι το Hadooken ! του Ruy το χειριστήριο είχε άψογη συμπεριφορά,άμεση απόκριση δίχως να μπερδεύει τις διαγώνιες εντολές μας (βλέπε pro-controller).
Όλα τα games της δοκιμής που υποστηρίζουν βασικό χειρισμό με σταυρό (D-pad) και εκείνα που έχουν μοιράσει extra εντολές εξίσου σημαντικές (αλλαγή οπλισμού,inventory,commands) έδωσαν βελτιωμένη αίσθηση gameplay χωρίς να γίνονται κόμπος τα δάχτυλα ούτε να πατιούνται κατά λάθος άλλα κουμπιά στην προσπάθεια μας να αποκτήσουμε πρόσβαση,γρήγορα,στα όπλα του Link στο Breath of the Wild,τα Tetrominos έπεφταν βροχή ακριβός στην θέση που θέλαμε σε όλες της ταχύτητες,ακόμα και η Shantae με τις πιτζάμες της εξολόθρευε τα Tinkebats άνετα και χαλαρά.
Το JoyCon της Hori όμως δεν είναι μόνο ο σταυρός,τα υπόλοιπα κουμπιά έχουν και αυτά μερικές βελτιώσεις σε σύγκριση με το original JoyCon. Ξεκινώντας με τα ZL/L κουμπιά που είναι ξεκάθαρα ” clickable” με το L να προεξέχει τόσο ώστε η thumb-up χρήση του να είναι βολική (Mario Party,ARMS). Το Joystick έχει τις ίδιες διαστάσεις σε ύψος και διάμετρο ετσι αυτόματα είναι συμβατό με καλύμματα σιλικόνης και θήκες μεταφοράς.
Στη συνέχεια θα δούμε τις αλλαγές στα κουμπιά “capture” και ” – ” με το τετράγωνο capture-button είναι μεγαλύτερο κατα 1mm,το υλικό του απο πλαστικό άλλαξε σε λαστιχένιο και το ανάγλυφο σχέδιο αμέσως να πληροφορεί το δάχτυλο για το τι έχει απο κάτω του. Στο κουμπί “–” θα συναντήσουμε μεγάλες αλλαγές καθώς και αυτό είναι πλέον λαστιχένιο, πολύ “σπογγώδες” στην αίσθηση πατήματος (το βρήκα πολύ ενοχλητικό) και τρεις φορές μεγαλύτερο σε ύψος με αποτέλεσμα να λυγίζει στην αναζήτηση του αντίχειρα (ξεχάστε τα μακριά νύχια,θα το κόψετε ! )
Για το τέλος αφήσαμε την “πηγή του κακού” που ευθύνεται για την α-συμβατότητα του χειριστηρίου με τα ανάλογα περιφερειακά,σε όποια προσπάθεια μου να προσαρμόσω το D-pad JoyCon σε τιμόνι,comfort-grip, battery-pack,charging-grip,mount-grip το αποτέλεσμα ήταν : “πόρτα” ! αφού το εν λογω χειριστήριο σχεδιάστηκε για αποκλειστική χρήση σε Ηandheld-mode και έχει ενα εξόγκωμα στο κουμπί απασφάλισης που εμποδίζει το “κούμπωμα”.
Συνοψίζοντας για το D-pad JoyCon της Hori ,η συνολική εντύπωση είναι θετική ,το χειριστήριο ειναι βολικό και αποκρίνεται άμεσα στις εντολές μας,δεν έχει τα “κουσούρια” άλλων υλοποιήσεων και δεν ειναι πλέον ενεργοβόρο.
Το review έγινε με το προσωπικό μου D-pad JoyCon Hori.