Το Nintendo Switch 2 Direct μας έδωσε επιτέλους αυτό που όλοι θέλαμε: ένα Switch που παίζει triple-A παιχνίδια τρίτων κατασκευαστών με αξιοπρέπεια. Ενώ τα Cyberpunk 2077 και Elden Ring: Tarnished Edition ήταν τα highlight, ένα αποκλειστικό παιχνίδι της From Software με τίτλο The Duskbloods και αρκετοί άλλοι μεγάλοι τίτλοι μας ενθουσίασαν πραγματικά για το φορητό console.
Δυστυχώς, ενώ τα Cyberpunk 2077 και Final Fantasy 7 έτρεχαν αρκετά ομαλά, το Elden Ring αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα στην Gamescom 2025. Ακόμα και το Borderlands 4 υπέφερε από ζητήματα απόδοσης. Ο πιο πιθανός λόγος γι’ αυτό είναι η έλλειψη Switch 2 dev kits σε όλη τη βιομηχανία. Για κάποιο λόγο, η Nintendo ήταν πολύ τσιγκούνα με αυτά, και πιθανότατα ξέρουμε πλέον γιατί.
Η Nintendo φρόντισε σκόπιμα να υπάρχουν λιγότερα Switch 2 dev kits
Κάνοντας repost ένα tweet του indie developer Cowcat games, ο Reece Reilly του Kiwi Talkz είπε ότι αυτή η σπανιότητα ήταν μια σκόπιμη τακτική της Nintendo για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα shovelware που μάστιζαν το αρχικό Switch. Τα shovelware games είναι ουσιαστικά φτηνά αντίγραφα δημοφιλών τίτλων, δημιουργημένα ειδικά για να ξεγελάσουν ανυποψίαστους πελάτες και να τα αγοράσουν αντί των πρωτότυπων.
«Ο λόγος που η Nintendo δεν παρέχει dev kits είναι ότι προσπαθεί να μειώσει το πρόβλημα shovelware που είχε το Switch 1, προτιμούν οι indie developers να χρησιμοποιούν Switch 1 dev kits στις περισσότερες περιπτώσεις», είπε ο Reilly. «Δεν θέλουν το Switch 2 eShop να κατακλυστεί από shovelware slop και επίσης να διασφαλίσουν ότι οι μεγάλοι third parties θα φαίνονται περισσότερο στο eShop και δεν θα θάβονται από shovelware».
Εξήγησε ότι το 2026 θα είναι η μεγάλη χρονιά third-party για το Switch 2, και ότι αυτή η τακτική εφαρμόστηκε για να διασφαλίσει την επιτυχία του. Σε αυτό το πλαίσιο, η έλλειψη dev kits πιθανότατα θα διαρκέσει λίγο ακόμα. «Αυτή είναι μια σκόπιμη τακτική από τη Nintendo».
Το πρόβλημα shovelware για το Switch ήταν αρκετά εκτεταμένο, με αντίγραφα τόσων πολλών μεγάλων παιχνιδιών να βρίσκονται στο eShop. Ακόμα και legacy τίτλοι όπως το The Last of Us δεν γλίτωσαν από φτηνά knockoffs, αποκλειστικά με στόχο να ξεγελάσουν τους πελάτες να πληρώσουν γι’ αυτά. Φαίνεται ότι αυτή η στρατηγική εφαρμόστηκε για να κάνει το Nintendo eShop του Switch 2 πιο ελκυστικό για μεγάλους developers, οι οποίοι τελικά θα θέλουν να βάλουν τα παιχνίδια τους σε αυτό.

