Nintendo Switch Reviews

Dark Souls Remastered [Nintendo Switch Review]

Dark Souls Remastered [Nintendo Switch Review]

To 2009 ένας θρύλος γενήθηκε, μία μοναδική σειρά γαλουχήθηκε μέσα από τις περιπέτειες  στην σκοτεινή και ομιχλώδης Boletaria, ένα παιχνίδι το οποίο ξύπνησε μέσα μας τον old school gamer και μας χάρισε εκατοντάδες ώρες “καψίματος”, στις οποίες  ουκ ολίγες φορές βρεθήκαμε στα πρόθυρα νευρικής κρίσης και σχεδόν έτοιμοι να σπάσουμε το χειριστήριο του PS3.Φυσικά και αναφέρομαι στο μοναδικό Demon’s Souls, το οποίο μας χάρισε τον πνευματικό του συνεχιστή Dark Souls 1, με το οποίο θα ασχοληθούμε στις επόμενες παραγράφους.Για να δούμε λοιπόν πώς τα κατάφερε το νέο “Remastered”  πόνημα της From Software, έχοντας άμεσα δίπλα της τον δημιουργό / εμπνευστή της σειράς Hidetaka Miyazaki, ο οποίος αποτελεί και τον ιθύνον νου στο εγχείρημα αυτό.

Η είσοδος του Dark Souls στο Nintendo Switch είναι σαν ένα ζεστό καλωσόρισμα στο σπιτικό σου, νιώθεις ότι αυτός ο Remastered τίτλος πραγματικά έπρεπε να κυκλοφορήσει πρώτα στο Switch και μετά στις υπόλοιπες πλατφόρμες.Τώρα θα μου πείτε για ποιο ζεστό καλωσόρισμα αναφέρομαι, όταν σε περιμένει ένα γκροτέσκο και αιμοβόρο βδέλυγμα να σε καταβροχθίσει. Επιτέλους όμως ήρθε ο καιρός για εμάς τους κατόχους της μικρής αυτής κονσόλας να ασχοληθούμε με αυτόν τον απειλητικό (για τα νεύρα μας) αλλά ένδοξο τίτλο.

Η σειρά των Dark Souls έχει δημιουργήσει από μόνη της μία ολόκληρη σκηνή, υπάρχουν πάρα πολλά games τα οποία έχουν κολλήσει την ρετσινιά του “Soulslike”. Eιδικά το πρώτο μέρος επανάφερε τους hardcore gamer’s στην ωμή πραγματικότητα των περασμένων δεκαετιών, εκείνο της δυσκολίας.Μην ανησυχείτε όμως, εννέα χρόνια μετά η δυσκολία αυτή είναι εδώ και αρπάζει την νέα γενιά των gamers από τον λαιμό προσφέροντας τους ρίγη συγκίνησης και αναθεματισμού.

Χμμ…θέλω να μάθω ποιος από τις  παλιές καραβάνες θα τολμήσει να πει ότι η Nintendo κυκλοφορεί παιχνίδια μόνο για μικρά παιδιά.Από τα τέλη του Μάη 2018, η Remastered έκδοση του Dark Souls έχει βγει για Xbox One, PS4 και PC, απορροφώντας τις ψυχές των hollow , τώρα ήρθε και η σειρά του Switch να συνεισφέρει σε αυτή την ανίερη πράξη.

Prepare to Die!

Πραγματικά το να προσπαθήσεις να αναλύσεις το σύμπαν του Dark Souls  , θα είναι σαν να τοποθετείς τον εαυτό σου σ’ έναν χαοτικό λαβύρινθο…έναν λαβύρινθο ο οποίος θα σε περιπλέξει ακόμη περισσότερο, μόλις ανακαλύψεις τι συνέβη σε αυτόν τον παρηκμασμένο τόπο που βρίθει από καταραμένους Θεούς, από δολοπλοκίες βασιλέων  και από την εμφάνιση της ίδιας της Αβύσσου.

Η ομορφιά του Dark Souls  κρύβεται στην προσπάθεια της From Software  να μας μεταδώσει  μέσα από τους μοναδικά διανθισμένους με γρίφους  διαλόγους των NPC (οι οποίο θα σε περιπαίξουν, θα σε ειρωνευτούν για την προσπάθεια σου να αποκαταστήσεις την χαμένη δόξα του τόπου αλλά και θα βρεθούν απέναντι σου ως εχθροί ή θα σε στηρίζουν μέχρι την τελευταία τους ανάσα στον αγώνα σου).

Ο χαρακτήρας μας ξεκινά ως hollow (απέθαντος), χωρίς μνήμη, χωρίς παρελθόν , κουβαλώντας πάνω του μία απροσδιόριστη κατάρα  και  καλείται να ξεδιπλώσει το μέλλον του σε ένα ερειπωμένο / νεκρό βασίλειο με το αινιγματικό όνομα Lordran.

Δεν θα ήθελα να αναφερθώ περαιτέρω στην πλοκή, μιας και το αφήνω σε εσάς να ανακαλύψετε τι συνέβη αρκετά χιλιάδες χρόνια μετά τα γεγονότα του Demon Souls …αλλά κρατήστε αυτό στο μυαλό σας, όλα μα όλα είναι ένας αέναος κύκλος στον οποίο η Άβυσσος θέλει να επιβληθεί στην Τάξη.

 

 

Ας αλλάξω λίγο τα Controls….

Ας ξεκινήσω να αναφέρω ότι η δυνατότητα να χρησιμοποιείς πολλά αντικείμενα με την μία φορά αλλά και να αλλάζεις covenants στις φωτιές είναι παραπάνω από καλοδεχούμενες!

Μεν δεν με βόλεψε αρχικά το στήσιμο των controls οπότε τι άλλο μπορούσα να κάνω από το να αλλάξω τα controls…εμμμ…τι σημαίνει ότι δεν μπορώ να πειράξω τις ρυθμίσεις και μόνο οι κάτοιχοι Xbox One και PS4 μπορούν να το κάνουν;;;

Δηλαδή εμείς οι Switch-αδες δεν έχουμε την πολυτέλεια αυτή βάση των αναγκών μας να πειράξουμε τα buttons;

Ναι, μπορεί να μην αποτελεί μεγάλο θέμα ή να μην χαλάει την μοναδική εμπειρία του Dark Soul αλλά όλο το layout θυμίζει τα χειριστήρια των Xbox One / PS4 και σου δημιουργεί μία εντύπωση κάπως περίεργη στην αρχή. Το πλήκτρο “Α” στο Switch έχει τον ρόλο του να ξεκινάει έναν διάλογο ή να εκτελεί ενέργειες στο περιβάλλοντα χώρο ενώ κανονικά η χρήση του είναι για να περνάς γρήγορα τους διαλόγους των NPC.

Εάν έχετε ήδη την έκδοση για PC ή άλλης κονσόλας θα σας φαίνεται τεράστιο θέμα στην αρχή αλλά γρήγορα θα το ξεπεράσετε , μεν δεν παύει να μου κάνει εντύπωση που δεν φρόντισαν ένα τόσο καίριο feature στην έκδοση για Switch.

Οι διαφορές;

Είναι διακριτές πάρα πολλές φορές μεταξύ των διαφορετικών του εκδόσεων και θα βρεθείτε να τις αντιμετωπίσετε καθ’ολη την διάρκεια του gameplay. To Switch δεν είναι τόσο ισχυρή κονσόλα και αυτήν την φορά μπορείτε να το διακρίνετε. Ειδικά μέσα στα dungeons ή στις περιοχές Blightown , Τomb of Giants όταν βρίσκεστε μέσα στο έντονο φως του Ηλίου είναι σχεδόν αδύνατον η κονσόλα μας να διατηρήσει τα σωστά fps και σχεδόν δεν μπορείς να παίξεις.

Το Dark Souls είναι ο ιδανικός σας σύντροφος για εκείνα τα μοναχικά σας ταξίδια μέσα στο Μετρό, αρκεί όμως να μην αλλάξετε την φωτεινότητα. Μία γεμάτη μπαταρία θα διαρκέσει περίπου 2,5 ώρες έχοντας όμως την φωτεινότητα στο χαμηλό της, εάν κάνετε το λάθος και αλλάξετε την ρύθμιση αυτήν προς τα πάνω να περιμένετε δραστική μείωση της μπαταρίας.

Εάν παίζετε τον τίτλο κάτω από τις ιδανικές συνθήκες (εσωτερικός χώρος με χαμηλό φωτισμό και μακριά από έντονες πηγές φωτός) θα εντοπίσετε διαφορές σε σχέση με τον αρχικό τίτλο του Xbox 360.

Όμως και στην έκδοση του Switch φαίνεται ότι η μηχανή γραφικών είναι γερασμένη και δεν μπορούσαν να γίνουν θαύματα όπως πχ τα παρωχημένα textures στου τοίχους των κτιρίων, σε αντίθεση όμως διατηρεί την ομαλότητα των κινήσεων των χαρακτήρων.

Η καταραμένη Blighttown!!!

Η αναθεματισμένη, βλάσφημη περιοχή Blighttown και σε αυτήν την έκδοση αποτελεί σημείο ορόσημο για να μετρήσουμε πόσα fps χάνει το παιχνίδι και αυτήν την φορά το τεστ ήταν μία επιτυχία για το Switch.

Σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού (πέρα από τις σπάνιες περιπτώσεις που πρέπει να περιπλανηθούμε σε ιδιαίτερα φωτεινές περιοχές) τα fps δεν έπεσαν κάτω από τα 30. Ακόμη και docked να έχουμε την κονσόλα η σταθερότητα υπάρχει, δημιουργώντας ένα πάρα πολύ ωραία συναίσθημα σε όλο το playthrough (σημείωση ότι από 720p η ανάλυση ανέρχεται σε εκείνη της 1080p)

Για να απολαύσετε το παιχνίδι στο μέγιστο του, προτείνω να το έχετε σε handeld mode. Στην μεγάλη οθόνη θα εντοπίσετε κι άλλες οπτικές διαφορές με εκείνη της Xbox One / PS4 έκδοσης , ειδικά όταν εκείνες έχουν κολλημένα τα 60fps.

Εμείς ας βολευτούμε με τα σταθερά 30 fps , άλλωστε το Dark Souls ποτέ δεν αποτέλεσε σημείο τεχνολογικής υπεροχής σε κανένα συγκριτικό τεστ.

Η αρχιτεκτονική των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων είναι σκοτεινή και σου μεταφέρει άμεσα την εικόνα ενός κάποτε ξακουστού και δίκαιου βασιλείου, ενός τόπου που για αιώνες ευημερούσε κάτω από την κυριαρχία ενός δυνάστη Θεού – Βασιλιά, μέχρι να ξεπροβάλει η προδοσία και η Άβυσσος, γέννημα παλαιότερων λαθών και να μεταφέρει την σήψη της μέσω της ανθρωπότητας.

Διαβρωμένοι από τον χρόνο τρούλοι τιτάνιων μεσαιωνικών κτιρίων, υπόγεια περάσματα χωρίς να έχει εισβάλει το φως μέσα σε αυτά, ,  τεράστιες φυλακές οι οποίες στεγάζουν ορδές από απέθαντους (hollows), εργαστήρια γεμάτα με πειράματα σκοτεινών μαγικών πράξεων!

Sunbro’s

Μετά το πρώτο patch (day one) η εμπειρία του multiplayer κομματιού έχει πλέον διορθώσει προβλήματα όπως αποσυνδέσεις. Απαιτείται όμως η online συνδρομή για να μπορέσουμε να βοηθηθούμε ή να βοηθήσουμε συμπαίκτες μας ή ακόμη και να εισβάλλουμε στον δικό τους κόσμο.

Πέρα από το online μέρος , το παιχνίδι είναι απόλαυση όταν τιμωρεί τον παίκτη για κάθε λάθος που κάνει. Θα σας απορροφήσει 40 ώρες από την πολύτιμη πραγματική σας ζωή και εάν συμπεριλάβουμε και το επιπρόσθετο περιεχόμενο του Artorias of the Abyss μπορείτε να υπολογίζετε άλλες 7 ώρες.

Μεν προϋπόθεση είναι ότι έχετε πάρει τα πάνω σας και πλέον μπορείτε να υπολογίσετε την συμπεριφορά του εχθρού σας…κάτι που θα σας στοιχίσει αρκετά σε υπομονή και θα δοκιμάσει τα νεύρα σας.

Ο κόσμος του Lordran, είναι ένας ζωντανός online κόσμος, μέσα στον οποίο λαμβάνεις βοήθεια από άλλους παίκτες με τα μηνύματα που αφήνουν ή αφήνεις κι εσύ, δείχνοντάς του π.χ. ένα μυστικό πέρασμα, με τα bloodstains τα οποία σου δείχνουν τις τελευταίες στιγμές άλλων παικτών πριν αυτοί αφανιστούν ή ακόμη και με την εικόνα άλλων παικτών που συνυπάρχουν εκείνη την στιγμή μαζί σου και τους βλέπεις στην οθόνη σου ως θολά λευκά φαντάσματα.

Στην ουσία το ίδιο το παιχνίδι σε εκπαιδεύει στο πως να αντιμετωπίσεις τον επερχόμενο κίνδυνο και συμβάλεις κι εσύ στην μετέπειτα εκπαίδευση των νεότερων παικτών.

Οι developers αυτήν τη φορά αποφάσισαν να δώσουν έμφαση στο online co-op στοιχείο του παιχνιδιού, δίνοντάς μας μια πληθώρα από Covenants, στις οποίες μπορούμε να γίνουμε μέλη και να ενταχθούμε σε κάποια συγκεκριμένη ομάδα online παικτών.

Από τους online προστάτες με την ονομασία  Blade of the Darkmoon, τους πολεμοχαρείς players για invasion Darkwraith μέχρι και την αλλοπρόσαλλή Gravelord Servant, η Fromsoftware μας υπενθυμίζει ότι για κάθε έναν από εμάς υπάρχει θέση στο βασίλειο της Lordran.

To online στοιχείο ακόμη ενισχύεται περισσότερο με τον κλασσικό πλέον τρόπο των summoning stones , η χρήση των οποίων σου επιτρέπει το co-op με άλλους παίκτες

Οι summoning stones έχουν και αυτές κατηγοριοποιηθεί και μπορεί να διαφέρουν από το διαθέσιμο  χρόνο που έχεις για co-op με άλλον συμπαίχτη σου ή ακόμη να αφήνεις και το ίχνος σου ως πρόσκληση για invasion στον κόσμο των άλλων.

Το σύστημα μάχης εμφανίζει τρομακτικές ομοιότητες με το προηγούμενο παιχνίδι της σειράς, τονίζοντάς μας ότι πρέπει να έχουμε υπομονή πριν από οποιαδήποτε δική μας κίνηση. Φυσικά υπάρχει και το auto lock πάνω στον εχθρό που έχεις επιλέξει να αντιμετωπίσεις.

Τι εννοώ με αυτό? Ότι και στο Dark Souls  η παρατηρητικότητα μας σώζει , όχι βέβαια πάντα, από τους γρίφους οι οποίοι αποτελούν τους εχθρούς μας.

Η δημιουργία του χαρακτήρα σου αυτή τη φορά είναι αρκετά βαθύτερη και λεπτομερέστερη όσον αφορά την εξωτερική σου εμφάνιση και σου δίνεται η δυνατότητα, μέσω ειδικών αντικειμένων που βρίσκεις κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, να δημιουργήσεις ένα μοναδικό συνδυασμό κλάσεων.

Τίποτα πλέον δε σε εμποδίζει να γίνεις ένας γρήγορος τοξότης και παράλληλα να εκτοξεύεις lighting bolts από τα ακροδάχτυλα σου ή να αντιμετωπίζεις μία ομάδα εχθρών ως warrior tank απορροφώντας δυνατά χτυπήματα με την θηριώδη ασπίδα σου και ταυτόχρονα να στέλνεις ριπές από ice spears αποτελειώνοντάς τους.

Θυμάμαι πόσο εκνευρισμένος ένιωθα στο Demon Souls, που δεν μπορούσα να δημιουργήσω μία υβριδική κλάση παίκτη, πλέον όμως η Fromsoftware φρόντισε να ικανοποιήσει και αυτήν την επιθυμία μας.

Μόνο η παρατηρητικότητα σου, είναι ικανή στο να μάθεις πλέον τις κινήσεις κάθε αντιπάλου σου, άλλωστε αυτό είναι το κλειδί της επιτυχίας στο συγκεκριμένο τίτλο, στο να σου απομνημονεύσει με μοναδικό τρόπο και με κάθε λεπτομέρεια τα patterns των εχθρών σου.

Δεν αξίζει να αναφερθώ σε συνδυασμούς κλάσεων μιας και όπως προανέφερα οι συνδυασμοί είναι δεκάδες και κάθε ένας από αυτούς σηκώνει τεράστια ανάλυση, κάτι που μπορούμε να σας παρουσιάσουμε σε μορφή walkthrough!

Από ένα σημείο και μετά, σχεδόν μηχανικά θα έλεγα, είσαι ικανός να αντιμετωπίσεις καθετί που σου πετάει το παιχνίδι μπροστά σου και να χαμογελάσεις με ικανοποίηση όταν περάσεις το σημείο , το οποίο επί δύο ώρες σε έκανε να βλέπεις την τόσο μισητή εικόνα: ΥΟU DIED!

 

Η ξακουστή πλέον δυσκολία της σειράς υπάρχει κι εδώ, προς μεγάλη μας σαδομαζοχιστική απόλαυση φυσικά!

Σε κάποια στιγμή τιμωρείσαι που πεθαίνεις (ναι, όπως καλά το διαβάσατε) με σταδιακή και σημαντική μείωση της health μπάρας , κάτι που διορθώνετε  αλλά είναι εξαιρετικά δυσεύρετο στο να βρεις το συγκεκριμένο αντικείμενο , ειδικά στο πρώτο run και υπάρχει περίπτωση να περάσετε μεγάλο μέρος ως hollow.

Τεράστιοι ιππότες κραδαίνοντας two handed hammers θα σε λιώσουν με μία τους κίνηση, βλοσυροί γίγαντες θα εκτοξεύσουν πάνω σου curses αποτελειώνοντάς σε εν ριπή οφθαλμού ή ακόμη ίσως βρεθείς προσκεκλημένος σε ένα ανίερο γεύμα, με κυρίως πιάτο Εσένα (!) καθώς θα σε “λιγουρεύεται” ένας δαίμονας,  δηλητήριο πέφτει ως βροχή από τεράστιες πεταλούδες, δράκοι φτύνουν φωτιά και η λίστα πραγματικά δεν μπορεί να τελειώσει!

Τα bonfires εξακολουθούν και χρησιμεύουν ως resting areas, και checking points (επιστρέφεις στην τελευταία bonfire που έχεις ανάψει, κάθε φορά που πεθαίνεις) αλλά αποκτούν την μοναδική ιδιότητα της τηλεμεταφοράς (μεταφέροντας τον παίκτη από το ένα σημείο στο άλλο), παίζουν τον ρόλο του αποθηκευτικού χώρου για τον εξοπλισμό , ανανεώνει καθώς και ενισχύει τα estus flask ενώ αναγεννά τα τέρατα της περιοχής.

Πρέπει να το χωνέψουμε…δεν υπάρχει χάρτης, δεν υπάρχει δυνατότητα για save όποτε εμείς το επιθυμούμε, δεν υπάρχει quest log, δεν υπάρχει αντικείμενο overpowered το οποίο θα σε κάνει έναν μικρό θεό…

Μοναδικός σκοπός σου είναι στο να συνεχίσεις μπροστά και να συλλέξεις τις ψυχές όλων εκείνων που θερίζονται από το σπαθί σου!

Συγκρίνοντας το με το Demon Souls,  η δυσκολία έχει πέσει αισθητά, μεν τα bosses είναι τα περισσότερα ευφάνταστα και αρκετά δύσκολα (δεν περίμενα να πω κάτι διαφορετικό για ένα  Dark Souls παιχνίδι), και μας δείχνει ότι μετά την μέτρια εμπορική επιτυχία του Demon Souls (για τον λόγο αυτόν η SONY δεν προτίμησε να κάνει exclusive το Dark Souls ως francise …!!) , η εταιρία θέλησε να προσελκύσει μεγαλύτερο κοινό στις αγκάλες της, δηλαδή περισσότερες πωλήσεις.

Πάραυτα η δυσκολία του παιχνιδιού παραμένει απολαυστική και συνεχίζει τον θρύλο του  Miyazaki : δεν απευθύνεται σε casual players και σε φτηνές λύσεις όπως health regen αλλά σε players με υπομονή και με επιμονή!

Σημειωτέων το γεγονός ότι το βασίλειο Lordran σου δίνει την αίσθηση ενός ενιαίου συνόλου αλλά φαίνεται ότι η χρήση των bonfire, ως μέσο τηλεμεταφοράς, απλά βοήθησε τους developers να δημιουργήσουν έναν μεγαλύτερο κόσμο και να μας μεταφέρουν την αίσθηση ότι περιφερόμαστε μέσα ένα χαοτικό παζλ περιοχών.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να αναφέρω ότι το Dark Souls θυμίζει τρομερά την επική anime σειρά Berserk!

Και πάλι όμως, το οπτικό αποτέλεσμα θυμίζει και ανήκει στην περασμένη γενιά κονσόλων και PC, μιας και κάνει χρήση μόνο του DirectX 9 και δεν μπορεί για κανέναν λόγο να παρουσιαστεί ως Next Gen Game, αυτό το είδαμε Bloodborne της ίδια εταιρίας (exclusive game για το PS4,αφού έφαγε την πίκρα του Dark Souls αποφάσισε να «αγαπήσει» την From Software με άλλον τρόπο) αλλά και στο μέγιστο πόνημα της που ακούει στον τίτλο Dark Souls 3.

Μπορώ πραγματικά να πω τόσα πολλά για το Dark Souls Remastered, για έναν τίτλο στον οποίο έχω αφιερώσει παραπάνω από 320 ώρες gaming time αλλά όσα και να πω δεν είναι ικανά στο να μεταφέρουν σωστά  το σκοτεινό αυτό έπος.

Η From Software μας έδωσε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε στην αφήγηση ενός ανίερου παραμυθιού, στο χέρι μας είναι εάν θα δεχτούμε την πρόκληση, με ό,τι συνέπειες αποφέρει αυτή στο νευρικό μας σύστημα…

Ωστόσο στιγμές όπως όταν ο χαρακτήρας μας αναγεννιέται από την ζέστη του Ήλιου καθώς αντικρίζει, ίσως για πρώτη φορά, τις ακτίνες του, καθώς ξεπροβάλει δειλά στην πρώτη και σημαντική περιοχή, όπως και όταν η κόκκινη φιγούρα ενός invader υλοποιείται μέσα από το έδαφος, θα φαντάζουν μοναδικές…

PRAISE THE SUN!

Στα θετικά του τίτλο η μοναδική σκοτεινή ατμόσφαιρα η οποία σε στοιχειώνει από την εισαγωγική μουσική, το πολύ καλό σύστημα μάχης καθώς η δυσκολία του. Διαθέτει έναν αρκετά μεγάλος κόσμος για εξερεύνηση με καταπληκτικό online. Στα αρνητικά το γεγονός πως διαθέτει γραφικά περασμένης γενιάς, όμορφα και λειτουργικά μεν αλλά ξεπερασμένα.

9
Συνολική βαθμολογία:
9

Αφήστε μια απάντηση