Ειδήσεις

Mario Kart World: γιατί η τελειότητα δεν φέρνει πάντα το GOTY

Mario Kart World: γιατί η τελειότητα δεν φέρνει πάντα το GOTY
Braveheart1980
Βρείτε με σε

Μετά την αναβολή της κυκλοφορίας του Grand Theft Auto 6 για το **2026**, η παρουσίαση του Nintendo Switch 2 προεξοφλείται ως το πιο σημαντικό γεγονός στον χώρο των βιντεοπαιχνιδιών για το **2025**. Και στο επίκεντρο αυτής της έκδοσης βρίσκεται το Mario Kart World, η φιλόδοξη συνέχεια ενός από τα πιο εμπορικά επιτυχημένα παιχνίδια όλων των εποχών, από τη Nintendo Entertainment Planning & Development, ίσως το πιο σεβαστό στούντιο ανάπτυξης παιχνιδιών παγκοσμίως.

Παρά τη σημασία του τίτλου, δεν θεωρείται αυτόματα φαβορί για τον τίτλο του Παιχνιδιού της Χρονιάς στα The Game Awards τον Δεκέμβριο. Το Mario Kart World έχει δεχθεί θετικές κριτικές, αν όχι τόσο ενθουσιώδεις όσο ο προκάτοχός του ή κάποια άλλα παιχνίδια του **2025**. Ωστόσο, ακόμη και αν συγκέντρωνε βαθμολογία **96** στο Metacritic, ξεπερνώντας τους ανταγωνιστές του, δεν θα θεωρούνταν σοβαρό υποψήφιο, και πιθανότατα δεν θα προτάθηκε καν, λόγω του είδους του—ένα αγωνιστικό παιχνίδι.

Έχει συζητηθεί η προκατάληψη της κριτικής επιτροπής των The Game Awards απέναντι στα είδη παιχνιδιών: οι τίτλοι δράσης, περιπέτειας και RPG, ιδίως αυτοί με ισχυρό αφηγηματικό στοιχείο, αποκτούν προβάδισμα. Αντίθετα, τα αθλητικά, προσομοίωσης, στρατηγικής, μάχης και αγωνιστικά παιχνίδια εξαιρούνται σχεδόν πάντα, ανεξάρτητα από την ποιότητά τους ή το πόσο τα εκτιμούν οι κριτικοί. Ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχει συμβεί να προταθεί αγωνιστικό παιχνίδι για το βραβείο Παιχνιδιού της Χρονιάς.

Δύο περιπτώσεις επιβεβαιώνουν αδιαμφισβήτητα τον αποκλεισμό των αγωνιστικών τίτλων από το διαγωνισμό αυτό. Πρώτον, το Mario Kart 8, θεωρούμενο από πολλούς ως η κορυφαία έκφραση της δημοφιλούς σειράς. Κυκλοφόρησε αρχικά το **2014** στο Wii U, τον πρώτο χρόνο των The Game Awards, όπου συγκέντρωσε βαθμολογίες **88** σε Metacritic και Opencritic—χαμηλότερες από παίκτες της ίδιας χρονιάς, όπως το Bayonetta 2 και το Dark Souls 2, αλλά αντίστοιχες με τον τελικό νικητή, Dragon Age: Inquisition. Αν και κέρδισε εύκολα τα βραβεία Καλύτερου Οικογενειακού Παιχνιδιού και Καλύτερου Αθλητικού/Αγωνιστικού, δεν προτάθηκε για το Παιχνίδι της Χρονιάς. Το ίδιο συνέβη και με το Super Smash Bros. για Wii U/3DS, που είχε καλύτερη συνολική βαθμολογία **92** από πολλά παιχνίδια που προτάθηκαν εκείνη τη χρονιά.

Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί και το Forza Horizon 5, ένα από τα καλύτερα κριτικά αξιολογημένα παιχνίδια του **2021** και πιθανώς το κορυφαίο, σε μια σχετικά «αδύναμη» χρονιά για νέες κυκλοφορίες. Θα περίμενε κανείς το παιχνίδι να είναι το ακλόνητο φαβορί για το Παιχνίδι της Χρονιάς, ειδικά αφού ήταν το μοναδικό με βαθμολογία άνω του **90** στο Metacritic. Παρόλα αυτά, δεν προτάθηκε καν.

Όσον αφορά το Mario Kart World, οι κριτικές είναι καλές, αλλά όχι τόσο εντυπωσιακές όσο του Forza Horizon 5, με βαθμολογίες γύρω στο **87** στο Metacritic και **86** στο Opencritic. Παρά τον σεβασμό και τον θαυμασμό των κριτικών, έχουν επισημανθεί ορισμένα θέματα στην υλοποίηση του ανοιχτού κόσμου, μια πρόκληση που ανοίγει νέα σελίδα για τα παιχνίδια Mario Kart.

Η περιορισμένη ελπίδα της Nintendo να επαναλάβει την επιτυχία του βραβείου Παιχνίδι της Χρονιάς που πέτυχε με το The Legend of Zelda: Breath of the Wild κατά την κυκλοφορία του Switch, εναποτίθεται τώρα σε τίτλους όπως το Donkey Kong Bananza ή ενδεχομένως το Metroid Prime 4: Beyond. Εάν αποδειχθούν επιτυχημένοι, ίσως αποκτήσουν αυτήν την πολυπόθητη πρόταση.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση