Ειδήσεις

Γιώργος Δασκαλάκης : ο 3d game designer απαντά σε 16+1 ερωτήσεις μας!

Γιώργος Δασκαλάκης : ο 3d game designer απαντά σε 16+1 ερωτήσεις μας!
Braveheart1980
Βρείτε με σε

Καλώς ή κακώς το gaming στην Ελλάδα απασχολεί ένα σχετικά μικρό μέρος του πληθυσμού για πολλούς και διάφορους λόγους. Πως όμως έχουν στην πράξη τα πράγματα; Πως είναι το 3d game design; Υπάρχουν δυσκολίες στην αρχή; Αυτά και άλλα πολλά στην αποκαλυπτική συνέντευξη του Γιώργου που σπουδάζει 3d game Design στην Νορβηγία!

  1. Καλημέρα Γιώργο! Αρχικά σε ευχαριστούμε για το χρόνο που θα μας αφιερώσεις. Πες μας λίγα πράγματα για τον εαυτό σου!

Καλημέρα και από εμένα, θα ήθελα και εγώ να σας ευχαριστήσω για την φιλοξενία και την ευκαιρία που μου δίνεται για να γνωριστούμε καλυτερα με την κοινότητα. Λίγα λόγια για εμένα, ονομάζομαι Γιώργος Δασκαλάκης, είμαι 32 ετών και κατάγομαι από το Ηράκλειο,Κρήτης. Τα τελευταία 2 χρόνια ζω μόνιμα στο Όσλο,Νορβηγίας με την σύντροφο μου και τον σκύλο μας, ένα υπέροχο χασκυ Σιβηρίας.Αγαπημένες δραστηριότητες όταν υπάρχει διαθέσιμος χρόνος είναι το gaming,η μουσική, το μπάσκετ και οι πολεμικές τέχνες.Τον τελευταίο χρόνο σπουδάζω 3d Game Design & Interactive Media: Games στο Noroff : School of Technology and Digital Media.

  1. Ποιο ήταν το πρώτο videogame που θυμάσαι να παίζεις;

Υπέροχες αναμνήσεις… Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό και πως να μην το κάνω άλλωστε, αφού το πρώτο μου videogame στην ηλικία των 10 ετών ήταν το The Legend of Zelda: Ocarina of Time.Πραγματικό έπος και για τα παιδιά της γενιάς μου, ένα απίστευτο ταξίδι στον νεοσύστατο τότε 3d κόσμο.

  1. Ποιους σχεδιαστές παιχνιδιών είχες σαν ινδαλμα μικρός;

Shigeru Miyamoto, δεν χρειάζονται συστάσεις νομίζω, ιδιοφυΐα. Με την πάροδο του χρόνου ακολούθησαν οι Hideo Kojima, Eiji Aonuma, Hideki Kamiya και Todd Howard.

  1. Πες μας τις 2-3 πλέον αγαπημένες σου gaming εμπειρίες.

Αγαπημένες gaming εμπειρίες λοιπόν! Καθώς σκέφτομαι ποιες θα μπορούσαν να είναι αυτές, το μυαλό μου πάντα μου εμφανίζει κάτι σχετικό με το Zelda… Τόσο μεγάλο είναι το αντίκτυπο που μπορεί να σου αφήσει ένα video game. Δύο ακόμα πολύ ωραίες εμπειρίες σε διαφορετικά Franchise είναι το God of War, με τους παραγωγούς της Santa Monica να κάνουν εξαιρετική δουλειά σε όλους τους τομείς και να κλείσω με το Assassin’s Creed: Odyssey που ως λάτρης της Αρχαίας Ελλάδας πραγματικά με ταξίδεψε σε μια ομολογουμένως από τις καλύτερες αναπαράστασεις της.

  1. Πάμε στο “ψητό” : 3d game design. Πως προέκυψε;

Θα μου επιτρέψεις να απαντήσω με ερώτηση. Ποιος gamer δεν έχει φανταστεί να βρίσκεται μέσα στην βιομηχανία; Νομίζω όλοι μας λίγο ή πολύ το έχουμε κάνει. Πάντα ήθελα να ασχοληθώ επαγγελματικά με τον τομέα, αλλά για πολλούς και διάφορους λόγους δεν κατέστη ποτέ εφικτό.Έχοντας αυτό στο μυαλό μου, φύγαμε για το εξωτερικό. Ένα χρόνο αφού είχαμε εγκατασταθεί λοιπόν στο Όσλο,ένιωσα ασφαλής να κανω το βήμα και να σπουδάσω κάτι που πραγματικά αγαπώ.

  1. Συνάντησες δυσκολίες όταν ανακοίνωσες την απόφασή σου σε γνωστούς και φίλους;

Δεν θα το έλεγα! Απλά κάποιες φορές χρειάστηκε να εξηγήσω περί τίνος πρόκειται. Ιδιαίτερα σε άτομα που δεν εχουν σχέση με το gaming.

  1. Πες μας λίγα πράγματα για τη σχολή που επέλεξες, μεταξύ ποιων σχολών ήσουνα και το αντίστοιχο πανεπιστήμιο της.

Το Noroff college έχει μία πολύ καλά δομημένη online διδασκαλία που καλύπτει τις ανάγκες εκμάθησης σε ένα πολύ ικανοποιητικό επίπεδο.Επιπλέον μας βοηθάει να γίνουμε ελκυστικοί σχεδιαστές ως προς την αγορά εργασίας. Είναι τέσσερα χρόνια για το Bachelor, και μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε full ή part time ενασχόληση.Όσον αφορά τις υπόλοιπες αντίστοιχες σχολές, με ενδιέφερε επίσης το Game technology and Simulation από το Inland university. Το Noroff πέρα από τα πολύ καλά σχόλια που έλαβα από γνωστούς, με έκανε να νιώσω ότι θα κρατήσει σε υψηλά επίπεδα το ενδιαφέρον μου. Τέλος, είναι ένα από τα πλέον καταξιωμένα πανεπιστήμια/κολλέγια πάνω στις ψηφιακές τεχνολογίες στην Νορβηγία.

  1. 3D game design: Είναι τόσο πολύπλοκο όσο φανταζόμαστε;

Είναι τόσο πολύπλοκο όσο το φαντάζεστε! Έχω καταλάβει πλέον γιατί υπάρχουν τόσες καθυστερήσεις και τόσα προβλήματα στις παραγωγές videogames. Παντα θαύμαζα τις τεράστιες αυτές ομάδες που ξεχωρίζουν για την δημιουργικότητα της κάθε μίας μονάδας ξεχωριστά. Την υπομονετική και χρονοβόρα διαδικασία που ακολουθούν για να μας παραδώσουν αυτά τα έργα τέχνης. Πλέον, γνωρίζοντας εν μέρη την πολυπλοκότητα της παραγωγής, τους θαυμάζω ακόμη περισσότερο.

  1. Πες μας σε γενικές γραμμές από τι αποτελείται το αντικείμενο των σπουδών σου. Χρησιμοποιείται συγκεκριμένα εργαλεία;

Τα 2 πρώτα εξάμηνα το πρόγραμμα έκανε focus στα εξής θέματα: 3d modeling, animation, rendering, rigging, texturing, lightning, Vfx και composition. Μέσα από όλα αυτά προέκυψε και ο πρώτος χαρακτήρας που δημιούργησα, o Dorus ή Δώρος. Δημιουργήθηκε εξολοκλήρου από εμένα και είναι βασισμένος στην Αρχαία Ελληνική μυθολογία. Χρησιμοποιούμε όλα τα εξελιγμένα προγράμματα της βιομηχανίας. Θα σας αναφέρω ονομαστικά κάποια από αυτά: 3ds Max και Maya για modeling και animation, επίσης μέσα σε αυτά μπορείς να δημιουργήσεις φωτισμούς, κάμερες, εφέ και άλλα. Για sculpting το Mudbox και Zbrush, το Substance Painter και Substance Designer για texturing και δημιουργία textures. Για την παρουσίαση και διάφορα εφέ χρησιμοποιούμε DaVinci Resolve, Nuke X, Photoshop. Για τα επόμενα 2 εξάμηνα θα εκπαιδευτώ πιο ενδελεχώς πάνω στον σχεδιασμό και τις μηχανές παιχνιδιών όπως η Unreal. Επίσης θα δημιουργήσω το πρώτο δικό μου video game.

  1. Game development στην Ελλάδα. Υπάρχει κάτι να ελπίζουμε ή είναι τόσο νεκρό όσο πιστεύουμε;

Ελπίζω ότι υπάρχει κάτι να ελπίζουμε. Υπάρχουν κάποιες εταιρείες που κάνουν κάποιες μικρές παραγωγές αλλά δυστυχώς είμαστε πάρα πολύ πίσω. Στην Ελλάδα γενικά το gaming δεν είναι mainstream θα έλεγα, υπάρχουν ταμπού γύρω από αυτό. Βέβαια τα τελευταία χρόνια γίνονται προσπάθειες και υπάρχουν άτομα κυρίως μέσω του streaming που τα προβάλουν αρκετά και αυτό είναι κάτι αρκετά καλό. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να πω ότι είμαι πολύ χαρούμενος για την όλη πρωτοβουλία και την συζήτηση που κάνουμε, θα ήταν πολύ καλό να βγουν και άλλες ιστορίες, να υπάρξουν και άλλες συζητήσεις, να δημιουργήσουμε ένα λόμπι με ίσως κάποιες live συναντήσεις. Να μπορέσουμε να φέρουμε περισσότερο κόσμο σε επαφή με το θέμα, να παρουν ίσως την παρότρυνση που χρειάζονται και γιατί όχι να υπάρξουν και κάποιες μελλοντικές συνεργασίες.

  1. Ποιές είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που έχεις συναντήσει έως τώρα;

Θα έλεγα η μεγαλύτερη πρόκληση που έχω συνάντησει είναι αυτή του χρόνου και θα εξηγήσω αμέσως τι εννοώ. Κάθε Κυριακη πρέπει να παραδώσουμε την εβδομαδιαία εργασία στην οποία μπορεί να γίνει καθυστέρηση παράδοσης μόνο αν υπάρχει σοβαρός λόγος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το πρόγραμμα σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες καθημερινές υποχρεώσεις, να είναι αρκετά απαιτητικό και ο ελεύθερος χρόνος πολύ περιορισμένος. Έχοντας κάνει κάποιες συγκεκριμένες επιλογές project , ανέβασα τον πήχη αρκετά ψηλά,οπότε έπρεπε να αφιερώσω ακόμα περισσότερο χρόνο για να τον διατηρήσω. Θυμάμαι την πρώτη φορά που το έκανα οι καθηγητές μου προσπάθησαν να με σταματήσουν και να με πείσουν να επιλέξω κάτι πιο βατό. Αλλά τους έπεισα, δεν έχω χάσει ποτέ deadline και τα feedback που λαμβάνω είναι ομολογουμένως εξαιρετικά.Γενικά μου αρεσει να δουλεύω πολύ και να είμαι ταπεινός.

  1. Αν έπρεπε να επιλέξεις μόνο 2 videogames για το 3d game design τους, ποια θα ήταν αυτά και γιατί;

Ocarina of Time πρώτο με διαφορά. Ακόμα και σημερα παραμένει ένα από τα πλέον καλώς σχεδιασμένα παιχνίδια για εμένα. Όλα τα δεδομένα δένουν τόσο αρμονικά μεταξύ τους και παραδίδουν μια ξεχωριστή εμπειρία. Αυτό που προσπαθώ να αναλύσω σχεδιαστικά στο Ocarina, είναι για το πως μετά από τουλάχιστον 10 φορές που έχω τελειώσει το παιχνίδι, κάθε φορά ήταν σαν μια καινούργια εμπειρία. Ελπίζω σε ένα τρομερό remake ακόμα.
Δεύτερο θα βάλω το The Witcher 3: Wild Hunt. Στον τρίτο τίτλο της σειράς κατάφεραν να συνδυάσουν την φιλοσοφία της συνθέτης και ωριμης ιστορίας που έχει επιλογές και συνέπειες, με ένα τρομερό ανοιχτό κόσμο. Για μένα είναι η πιο πετυχημένη προσπάθεια μέχρι και σήμερα.

  1. Σε ποια gaming εταιρεία θα ήθελες να απασχοληθείς στο μέλλον;

Είναι ένα επάγγελμα που δε σε περιορίζει, μπορείς να είσαι freelancer, indie ή να δουλέψεις σε κάποια εταιρεία. Εγώ έχω ως στόχο να εργαστώ στην Funcom. Είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στην Νορβηγία, με κάποια αρκετα μεγαλα IP’s όπως το Conan.Μια φωνή στην πίσω μεριά του μυαλού μου κραυγάζει: Nintendooooooo.

  1. Πες μας τους 2-3 αγαπημένους σου indie developers και για τα παιχνίδια τους.

Μου άρεσε πάρα πολύ το Shovel Knight από την Yacht Club games.Ένα παιχνίδι παράδειγμα του πως μπορείς να δημιουργήσεις τόσο ωραίο gameplay γύρω από ένα αντικείμενο. Στην προκειμένη περίπτωση ένα φτυάρι, εντυπωσιακό τελικά το πόσο διασκεδάστικο μπορεί να γινει αυτό.Επόμενο θα έλεγα το Hollow Knight από την Team Cherry. Ένα τρανό παράδειγμα, του πόσο καλά μπορεί να δέσει ένα game με ωραίους μηχανισμούς, η ατμόσφαιρα. Η ατμόσφαιρα είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό κομμάτι στο development. Θα έλεγα ότι αποτελεί την ψυχή του παιχνιδιού. Ακόμα μερικά που θα ήθελα να αναφερθώ είναι φυσικά το Celeste από Matt Makes Games, Hades από Supergiant Games και τέλος το απαράδεκτα δύσκολο Cuphead από Studio MDHR.

  1. Πιστεύεις ότι ο μέσος Έλληνας αντιμετωπίζει το video gaming όπως ο μέσος Νορβηγός; Ποιες οι διαφορές και ποιες οι ομοιότητες;

Δυστυχώς όχι, σίγουρα βέβαια τα τελευταία χρόνια αλλάζει σιγά σιγά λόγω του streaming στα Fortnite, Gta 5 online, Warzone, Dota. Νομίζω ότι πλέον ο μέσος Έλληνας έχει μεγαλύτερη επαφή αλλά πάλι είναι μακριά. Οι διαφορές είναι ότι σχεδον όλοι οι Νορβηγοί ασχολούνται σχεδόν σε καθημερινή βαση με τα video games. Αν μπορώ να ανακάλεσω μια έρευνα που είχα διαβάσει 1 στους 3 παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια κάθε μέρα. Γενικά οι σκανδιναβοι είναι πολύ κοντά σε αυτά. Μην ξεχνάμε ότι η Σουηδία αναφέρετε και ως η Silicοn Valley της Ευρώπης.
Στις ομοιότητες δυσκολεύομαι να απαντήσω. Ίσως ότι πάνω κάτω είναι πιο διάσημα ανάμεσα τους τα ίδια games.

  1. Πως είναι η ζωή στη Νορβηγία σε σχέση με την Ελλάδα; Έχει τόσο κρύο όσο πιστεύουμε;

Κλασική ερώτηση! Τα στάνταρ διαβίωσης είναι σε αρκετά υψηλό επίπεδο και υπάρχει το αίσθημα ασφαλείας σε σχεδόν όλους τους τομείς.Οσο αναφορά το κρύο, ανάλογα σε πιο σημείο της χώρας είσαι κάτοικος και πόσο ανεκτικός είσαι στις χαμηλές θερμοκρασίες. Μια κλασική νορβηγική έκφραση λέει: “ Δεν υπάρχει κακός καιρός, μόνον κακή επιλογή ένδυσης”.

  1. Θα προέτρεπες και άλλους να ακολουθήσουν μια game development καριέρα;

Θα προέτρεπα όλους να προσπαθούν να επιτύχουν τα όνειρα τους, να προσπαθούν και να είναι ευτυχισμένοι μέσα από αυτό που κάνουν.Όσο για το development, εννοείται! Είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο, με πάρα πολλούς κλαδους για να επιλέξεις, με συνεχής εξέλιξη και γενικά τεράστιο ενδιαφέρον.Όπως προανέφερα, θα ήταν πολύ όμορφο να γίνουν κάποιες δραστηριότητες, και να ανταλλάξουμε εμπειρίες και με άλλα άτομα που ασχολούνται με το development ή θέλουν να ασχοληθούν με αυτό ή και απλούς λάτρεις ηλ. παιχνιδιων.Το ταξίδι που επέλεξα να κάνω είναι πολύ μεγάλο και με άπειρες δυνατότητες.Εγώ βρίσκομαι στην αρχή αυτού και ανυπομονώ να μάθω τι ακολουθεί!

Θα βρείτε τα πάντα για τον Γιώργο εδώ

Αφήστε μια απάντηση