- [Review] Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp - 15 Μαΐου 2023
- [Review] Metroid Prime Remastered - 20 Φεβρουαρίου 2023
- Fitness Boxing 2: Rhythm Exercise [Switch Review] - 28 Δεκεμβρίου 2020
Η μεγάλη επιστροφή του Donkey Kong έγινε στο Wii με το Donkey Kong Country Returns και άφησε άριστες εντυπώσεις, όντας το πρώτο παιχνίδι των Retro Studios μετά τα Metroid Prime. Το παιχνίδι απέκτησε την φήμη ενός από τα πιο δύσκολα platform παιχνίδια της κονσόλας, ενώ απέδειξε πως το στούντιο είναι ικανό να προσφέρει εξαιρετικές gaming εμπειρίες ανεξαρτήτου είδους. Έχοντας αυτό το momentum, τα Retro Studios επέστρεψαν στον κόσμο του Donkey Kong στο Wii U με το Donkey Kong Country: Tropical Freeze, το οποίο κυκλοφορεί πλέον και στο Nintendo Switch, ακολουθώντας την τακτική της Nintendo που θέλει τα διαμάντια του Wii U να επανακυκλοφορούν και στη νέα της κονσόλα.
Η αλήθεια είναι πως πολύς κόσμος θα γνωριστεί με το παιχνίδι μέσω του Nintendo Switch, καθώς η προηγούμενη κονσόλα της Nintendo μπήκε, δυστυχώς, σε λίγα σπίτια. Γι’ αυτό τον λόγο αποφασίσαμε να δούμε το παιχνίδι σαν μια νέα κυκλοφορία, με τη βοήθεια της Nintendo, η οποία κοστολογεί τον τίτλο σαν τέτοια.
Μετά το πολύ όμορφο εισαγωγικό βίντεο, το οποίο ουσιαστικά λειτουργεί σαν έναυσμα για να ξεκινήσουμε την περιπέτειά μας, παίρνουμε τον ρόλο του Donkey Kong, ο οποίος προσπαθεί να επιστρέψει στο νησί του μετά την παγωμένη “έξωση” που έκαναν σε αυτόν και στους φίλους του οι εχθροί από τον Βορρά. Ο κόσμος του παιχνιδιού χωρίζεται σε 6 νησιά, κάθε ένα από τα οποία διαθέτει μια πληθώρα πιστών τις οποίες καλούμαστε να περάσουμε για να καταλήξουμε στον τελικό αρχηγό. Κάθε νησί ξεχωρίζει για το μοναδικό του θέμα, είτε αυτό είναι η έρημος, το τροπικό δάσος, η θάλασσα, ο πάγος κλπ. Οι διαφορές στο οπτικό κομμάτι δεν τελειώνουν εκεί όμως, καθώς κάθε μία πίστα είναι τόσο διαφορετική από την άλλη, που τις κάνει όλες ανεξαιρέτως μοναδικές. Οι πίστες στις οποίες φαίνονται μόνο τα περιγράμματα των χαρακτήρων μας λόγω του φωτός που βρίσκεται από πίσω είναι το κερασάκι στην τούρτα! Η μοναδικότητα όλων δεν αφορά μόνο το ίδιο το σκηνικό, το οποίο αποτελείται από πανέμορφα και ζωντανά background, αλλά και το gameplay, αφού κάθε πίστα έχει να προσφέρει και μια νέα πρόκληση κάθε φορά.
Κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς μας θα πρέπει να περάσουμε από αμμοστρόβιλους, να κολυμπήσουμε σε υποθαλάσσιες σπηλιές, να εξερευνήσουμε χαμένους ναούς, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να αποφύγουμε τόσο τους εχθρούς που κάνουν τη ζωή μας δύσκολη, όσο και τις ίδιες τις πίστες, οι οποίες δε συγχωρούν. Ο χειρισμός είναι απλός, άμεσος και μόλις μάθουμε να χειριζόμαστε τους χαρακτήρες αρχίζει και η απόλαυση του τίτλου, των μηχανισμών του gameplay και του υποδειγματικού level design. Η χρήση του ίδιου κουμπιού για rolling και χτύπημα στο έδαφος μερικές φορές μπερδεύει, μιας και για το πρώτο πρέπει να κινείσαι πρώτα για να ενεργοποιηθεί, αλλά δεν είναι κάτι που δε συνηθίζεται, ενώ μπορούμε να κουνήσουμε το χειριστήριο για να πραγματοποιήσουμε την ίδια κίνηση, αν αυτό βολεύει καλύτερα, κάτι που μπορεί να ενεργοποιηθεί από το τις ρυθμίσεις στο μενού. Οι πίστες χωρίζονται σε δύο ειδών: αυτές που ο χαρακτήρας μας τρέχει ή κολυμπά και σε αυτές που χρησιμοποιεί κάποιου είδους όχημα, είτε αυτό είναι τρενάκι, πύραυλος ή ρινόκερος! Οι τελευταίες είναι και αυτές που στις οποίες θα χρησιμοποιήσουμε κατά κόρον την τεχνική του trial and error για να τις περάσουμε, μιας και το πάτημα του κουμπιού την κατάλληλη στιγμή προϋποθέτει ότι θα πρέπει να δοκιμάσουμε αρκετές φορές πριν τα καταφέρουμε τελικά.
Σε αρκετές πίστες θα βρούμε βαρέλια που όταν τα σπάσουμε από μέσα βγαίνει ένας συνοδευτικός χαρακτήρας που ανεβαίνει στην πλάτη του Donkey Kong, είτε είναι ο Diddy, η Dixie ή ο Cranky Kong, καθένας από τους οποίους έχει ξεχωριστές ιδιότητες που, ανάλογα την πίστα, κρίνονται απαραίτητες για να την ολοκληρώσουμε ή να μαζέψουμε όλα τα collectibles. Ο Diddy Kong μπορεί να αιωρηθεί για λίγη ώρα στον αέρα, η Dixie μπορεί να κάνει διπλό άλμα που σε στέλνει λίγο πιο ψηλά, ενώ ο Cranky Kong μπορεί να πατάει πάνω σε αγκάθια ή σε εχθρούς με κέρατα χωρίς να χάνει.
Όσον αφορά τα collectibles, αυτά χωρίζονται στα 4 γράμματα KONG που θα πρέπει να έχουμε και τα 4 μαζί στον τερματισμό της πίστας, αλλιώς χάνονται και πρέπει να την παίξουμε από την αρχή, ενώ υπάρχουν και τα κομμάτια puzzle, που μπορούμε να τα μαζέψουμε και σε δεύτερη επίσκεψη στην πίστα, καθώς αποθηκεύονται. Από τα μαγαζάκια που υπάρχουν στα νησιά μπορούμε να αγοράσουμε διάφορες βοήθειες χρησιμοποιώντας νομίσματα που μαζεύουμε στις πίστες, είτε αυτά είναι παραπάνω ζωές, είτε μπαλόνια που δε μας αφήνουν να πέσουμε σε γκρεμούς, φίλτρα που μας κάνουν άτρωτους για μερικά χτυπήματα, ή βαρέλια με τους βοηθητικούς χαρακτήρες. Ακόμα, μέσα σε κάποιες πίστες θα συναντήσουμε και ένα δεύτερο τερματισμό που μας ανοίγει ένα νέο μονοπάτι στο νησί που οδηγεί σε bonus πίστες, αυξάνοντας έτσι το replayability του τίτλου.
Στο τέλος κάθε νησιού θα έρθουμε αντιμέτωποι με ένα boss, το οποίο κάθε φορά θα μας προσφέρει και μια ιδιαίτερη πρόκληση. Και σε αυτήν την περίπτωση, μόλις ανακαλύψουμε τα patterns που ακολουθεί η μάχη θα είμαστε σε θέση να τον νικήσουμε, ενώ κάποιες από αυτές είναι μερικές από τις πιο δυνατές εμπειρίες που θα προσφέρει το παιχνίδι, με δυνατές δώσεις χιούμορ στο ενδιάμεσο.
Το παιχνίδι είναι φτιαγμένο εξαρχής για την υποστήριξη co-op, όπου δύο παίχτες μπορούμε να παίξουμε παρέα, απλά δίνοντας το ένα Joy-Con στον δεύτερο παίχτη. Ευτυχώς, ο ένας χαρακτήρας δεν επηρεάζει τον άλλον, επομένως τα -πολύ πιθανά- λάθη του ενός δε θα ενοχλήσουν ούτε θα αποτρέψουν την πρόοδο στην πίστα. Αυτό σημαίνει ότι ο ένας μπορεί να βοηθάει τον άλλον (όπως για παράδειγμα να κρατάει έναν διακόπτη ώστε ο άλλος να προλάβει να περάσει από ένα σημείο), ενώ αν είναι πιο αργός και ο πρώτος προχωρήσει, ο δεύτερος πολύ απλά μεταφέρεται μετά από λίγα δευτερόλεπτα στο ίδιο σημείο, χωρίς να χάσει καμία ζωή.
2 Comments