Nintendo Switch 2 Reviews Ειδήσεις

[DLC Review] Donkey Kong Bananza: DK Island & Emerald Rush – Ένα DLC που ΔΕΝ αξίζει τις μπανάνες του

[DLC Review] Donkey Kong Bananza: DK Island & Emerald Rush – Ένα DLC που ΔΕΝ αξίζει τις μπανάνες του
Braveheart1980
Βρείτε με σε

Μετά από μόλις 2 μήνες από την κυκλοφορία του Donkey Kong Bananza στο Nintendo Switch 2, η Nintendo μας εξέπληξε με την ανακοίνωση και άμεση κυκλοφορία του πρώτου DLC του παιχνιδιού. Το DK Island & Emerald Rush έφτασε ως shadow drop στις 12 Σεπτεμβρίου 2025, αμέσως μετά το τελευταίο Nintendo Direct, προκαλώντας ανάμεικτα συναισθήματα στους παίκτες που είχαν ήδη ολοκληρώσει το βασικό παιχνίδι.

Η επιστροφή στο DK Island

Το DLC μας μεταφέρει πίσω στο εμβληματικό DK Island, μια 3D αναπαράσταση του χάρτη που είδαμε για πρώτη φορά στο Donkey Kong Country του SNES. Η νοσταλγία χτυπάει κόκκινο από τα πρώτα δευτερόλεπτα, καθώς αναγνωρίζουμε αμέσως το σπιτάκι του Donkey Kong με το χαρακτηριστικό λάστιχο, το ηφαίστειο σε σχήμα κεφαλιού Kong, και το πειρατικό πλοίο του King K. Rool.

Οι αναφορές στο παρελθόν της σειράς είναι παντού: τα bongos του GameCube κρύβονται στα νερά γύρω από το νησί, ο Squawks ο παπαγάλος μας περιμένει για να ανταλλάξουμε Banandium chips με αγάλματα χαρακτήρων, και μπορούμε να βγάλουμε φωτογραφίες με τους Diddy, Dixie και Cranky Kong με τη βοήθεια του Rambi.

Παρά την εντυπωσιακή αισθητική και τη φροντίδα στις λεπτομέρειες, το DK Island αισθάνεται απογοητευτικά άδειο. Δεν υπάρχουν εχθροί να αντιμετωπίσουμε, δεν υπάρχουν κρύσταλλα Banandium ή απολιθώματα να συλλέξουμε, και οι μόνες προκλήσεις είναι 6 κρυμμένα bonus stages που διαρκούν μόλις 60 δευτερόλεπτα το καθένα. Το νησί λειτουργεί περισσότερο ως ένας διακοσμητικός χώρος παρά ως ένα ολοκληρωμένο επίπεδο, κάτι που αποτελεί σημαντική απογοήτευση δεδομένης της τιμής του DLC.

Emerald Rush: Ένα roguelite που δεν είναι πραγματικά roguelite

Το κύριο περιεχόμενο του DLC είναι το Emerald Rush mode, όπου ο Void Kong, ο κύριος αντίπαλος του βασικού παιχνιδιού, επιστρέφει για να μας προσλάβει ως υπαλλήλους της Void Company. Ο στόχος είναι απλός: συλλέξτε όσο περισσότερα emerald μπορείτε σε μια σειρά από χρονομετρημένους γύρους.

Το gameplay ακολουθεί μια δομή που θυμίζει επιφανειακά roguelite, αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα arcade mode με στοιχεία προόδου. Κάθε γύρος διαρκεί 100 δευτερόλεπτα και έχετε ένα συγκεκριμένο quota σμαραγδιών που πρέπει να συλλέξετε. Το quota αυξάνεται προοδευτικά – ξεκινάτε με 50 emerald στον πρώτο γύρο και φτάνετε σε πολύ υψηλότερους αριθμούς στους τελευταίους. Συλλέγοντας πράσινα απολιθώματα και κρύσταλλα Banandium, μπορείτε να επιλέξετε ένα από 3 τυχαία perks που αυξάνουν την παραγωγή σμαραγδιών σας.

Προβλήματα ρυθμού και επαναληπτικότητας

Το μεγαλύτερο πρόβλημα του Emerald Rush είναι ο ρυθμός του. Στις υψηλότερες δυσκολίες, μια παρτίδα μπορεί να διαρκέσει μέχρι 10 ή ακόμα και 15 γύρους, που σημαίνει 25 λεπτά συνεχούς παιχνιδιού. Αυτό είναι υπερβολικά μακρύ για ένα mode που υποτίθεται ότι είναι arcade και γρήγορο.

Επιπλέον, η έλλειψη πραγματικής τυχαιότητας καταστρέφει την αίσθηση του roguelite. Οι χάρτες παραμένουν ίδιοι, τα αντικείμενα εμφανίζονται στις ίδιες θέσεις, και τα perks επαναλαμβάνονται τόσο συχνά που μετά από λίγες ώρες τα έχετε δει όλα. Οι αποστολές του Void Kong – που κυρίως περιλαμβάνουν το να σκοτώσετε συγκεκριμένους εχθρούς ή να σπάσετε πράγματα – είναι εξαιρετικά περιορισμένες και γίνονται βαρετές γρήγορα.

Το σύστημα προόδου βασίζεται στην αύξηση του employee rank σας στην Void Company. Κάθε επιτυχημένο run σας δίνει πόντους που σας ανεβάζουν επίπεδο, ξεκλειδώνοντας νέα perks, κοστούμια της Void Co., και πρόσβαση στο Emerald Rush σε 5 επιπλέον χάρτες από το βασικό παιχνίδι: Lagoon, Hilltop, Canyon, Freezer και Feast.

Το πρόβλημα είναι ότι αυτοί οι χάρτες δεν σχεδιάστηκαν για το Emerald Rush mode. Οι σκηνές με τα βαγόνια στο Canyon, για παράδειγμα, κόβουν τον ρυθμό και δεν ταιριάζουν με τη φύση του arcade gameplay. Το DK Island παραμένει η καλύτερη επιλογή, καθώς φαίνεται να έχει σχεδιαστεί ειδικά για αυτό το mode.

Αμφισβητήσιμη αξία για τα χρήματά σας

Στα 19,99 ευρώ, το DK Island & Emerald Rush είναι εξωφρενικά ακριβό για αυτό που προσφέρει. Για να βάλουμε τα πράγματα σε προοπτική, το Hollow Knight: Silksong κοστίζει το ίδιο και είναι ένα ολοκληρωμένο παιχνίδι. Το Drag X Drive και οι περισσότερες αναβαθμίσεις Switch 2 Edition έχουν την ίδια τιμή αλλά προσφέρουν σημαντικά περισσότερο περιεχόμενο.

Η Nintendo παραδοσιακά τιμολογούσε τα DLC της σε λογικές τιμές, αλλά αυτή η κίνηση προκαλεί ανησυχία για το μέλλον. Αν αυτό είναι ένδειξη της πολιτικής τιμολόγησης για το Switch 2, οι παίκτες θα πρέπει να προετοιμαστούν για ακριβές προσθήκες με μέτριο περιεχόμενο.

Το γεγονός ότι το DLC κυκλοφόρησε μόλις 2 μήνες μετά το βασικό παιχνίδι δημιουργεί επίσης την υποψία ότι πρόκειται για περιεχόμενο που αφαιρέθηκε από το αρχικό release για να πωληθεί ξεχωριστά. Είτε είναι έτσι είτε όχι, η αίσθηση που αφήνει είναι αρνητική.

Τα unlockables και η έλλειψη κινήτρου

Οι ανταμοιβές για την πρόοδό σας στο Emerald Rush είναι απογοητευτικές. Τα νέα κοστούμια της Void Co. για τον Donkey Kong και την Pauline είναι καθαρά αισθητικά και δεν προσφέρουν κανένα gameplay όφελος. Το να βλέπεις τον DK με ένα ταυτότητα υπαλλήλου της Void Co. μπορεί να είναι αστείο για λίγο, αλλά η χάρη χάνεται γρήγορα.

Τα αγάλματα που μπορείτε να αγοράσετε από τον Squawks με 100 chips το καθένα είναι εντελώς διακοσμητικά. Δεν μπορείτε καν να επιλέξετε ποιο άγαλμα θα πάρετε – είναι τυχαίο. Μπορείτε να τα χτυπήσετε ή να τα πετάξετε, αλλά δεν υπάρχει κανένας άλλος λόγος ύπαρξής τους. Είναι σαν η Nintendo να έβαλε αυτό το χαρακτηριστικό απλά για να υπάρχει κάτι ακόμα να κάνετε, χωρίς να σκεφτεί αν είναι πραγματικά διασκεδαστικό.

Η κόπωση του franchise

Ένα σημαντικό πρόβλημα που αναδεικνύει το DLC είναι η κόπωση που μπορεί να προκαλέσει η υπερβολική έκθεση στο ίδιο gameplay loop. Το Donkey Kong Bananza είναι ένα εξαιρετικό παιχνίδι, αλλά το Emerald Rush ζητάει από τους παίκτες να επαναλάβουν τα ίδια επίπεδα με ελαφρώς διαφορετικούς κανόνες. Αντί να προσφέρει κάτι πραγματικά καινούργιο, απλά ανακυκλώνει το υπάρχον περιεχόμενο με ένα πράσινο χρώμα.

Η απόφαση να περιοριστούν μόνο 6 από τα επίπεδα του βασικού παιχνιδιού για το Emerald Rush είναι επίσης περίεργη. Γιατί όχι όλα; Η Nintendo υπονοεί ότι μελλοντικές ενημερώσεις μπορεί να προσθέσουν περισσότερο περιεχόμενο – το μενού δείχνει τον αριθμό έκδοσης του DLC και υπάρχουν αναφορές σε μελλοντικά events – αλλά το να πληρώσεις 20 ευρώ για κάτι που δεν είναι ολοκληρωμένο αισθάνεται ακόμα περισσότερο σαν εκμετάλλευση.

Τεχνικά θέματα και σχεδιαστικές επιλογές

Το Emerald Rush υποφέρει επίσης από ορισμένες αμφισβητήσιμες σχεδιαστικές επιλογές. Η απόφαση να αφαιρεθούν όλες οι δυνάμεις στην αρχή κάθε run είναι κατανοητή από την άποψη του roguelite, αλλά το να πρέπει να ξοδέψετε chips για να τις ξαναποκτήσετε κάθε φορά γίνεται κουραστικό. Ειδικά όταν οι ίδιες βασικές ικανότητες είναι απαραίτητες για να προχωρήσετε αποτελεσματικά.

Οι αποστολές του Void Kong που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια των γύρων είναι επίσης προβληματικές. Συχνά σας ζητούν να κάνετε πράγματα που σας απομακρύνουν από τη συλλογή σμαραγδιών, δημιουργώντας μια σύγκρουση μεταξύ του κύριου στόχου και των δευτερευουσών εργασιών. Σε υψηλότερες δυσκολίες, το να αγνοήσετε αυτές τις αποστολές μπορεί να σημαίνει αποτυχία, αλλά το να τις ακολουθήσετε μπορεί επίσης να σας κοστίσει πολύτιμο χρόνο.

Το σύστημα perks έχει επίσης προβλήματα ισορροπίας. Ορισμένα perks είναι εμφανώς ανώτερα από άλλα, οδηγώντας σε προβλέψιμες στρατηγικές που μειώνουν την ποικιλία. Οι πολλαπλασιαστές σμαραγδιών για το σκότωμα εχθρών με πλήρη υγεία, για παράδειγμα, είναι τόσο ισχυροί που όλες οι άλλες επιλογές φαίνονται κατώτερες.


Θετικά και Αρνητικά

ΘετικάΑρνητικά
Το DK Island είναι όμορφο και γεμάτο νοσταλγικές αναφορέςΤο DK Island είναι πρακτικά άδειο από περιεχόμενο
Στιγμές ικανοποίησης με τη συλλογή emeraldsΥπερβολικά ακριβό στα 19,99 ευρώ
Μερικά ενδιαφέροντα νέα κοστούμιαΤο Emerald Rush γίνεται γρήγορα 𝐫𝐞𝐩𝐞𝐭𝐢𝐭𝐢𝐯𝐞
Μια κάποια δικαιολογία για επιστροφή σε παλιά επίπεδαΟι περισσότεροι χάρτες δεν ταιριάζουν στο νέο mode
Έλλειψη πραγματικής ποικιλίας παρά την υπόσχεση roguelite
Οι παρτίδες διαρκούν υπερβολικά σε υψηλές δυσκολίες
Τα unlockables δεν δίνουν κίνητρο
Αίσθηση ότι το περιεχόμενο αφαιρέθηκε από το βασικό παιχνίδι

Τέλος θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την CD Media για την ευγενική και έγκαιρη παραχώρηση κωδικού για τις ανάγκες του παρόντος review!

Μια χαμένη ευκαιρία

Το 𝐃𝐨𝐧𝐤𝐞𝐲 𝐊𝐨𝐧𝐠 𝐁𝐚𝐧𝐚𝐧𝐳𝐚: 𝐃𝐊 𝐈𝐬𝐥𝐚𝐧𝐝 & 𝐄𝐦𝐞𝐫𝐚𝐥𝐝 𝐑𝐮𝐬𝐡 αισθάνεται σαν μια χαμένη ευκαιρία. Το 𝐃𝐊 𝐈𝐬𝐥𝐚𝐧𝐝 είναι όμορφο αλλά άδειο, ένας χώρος γεμάτος νοσταλγία αλλά χωρίς ουσία. Το 𝐄𝐦𝐞𝐫𝐚𝐥𝐝 𝐑𝐮𝐬𝐡 𝐦𝐨𝐝𝐞 έχει στιγμές διασκέδασης - ειδικά όταν τα emeralds πετάγονται παντού χάρη σε έναν σωστό συνδυασμό 𝐩𝐞𝐫𝐤𝐬 - αλλά γίνεται 𝐫𝐞𝐩𝐞𝐭𝐢𝐭𝐢𝐯𝐞 πολύ γρήγορα. Αν αυτό το περιεχόμενο ήταν μια δωρεάν ενημέρωση ή κόστιζε 𝟓 με 𝟏𝟎 ευρώ, θα ήταν μια ευπρόσδεκτη προσθήκη στο ήδη εξαιρετικό βασικό παιχνίδι. Στα 𝟐𝟎 ευρώ όμως, είναι απλά πολύ ακριβό για αυτό που προσφέρει. Η 𝐍𝐢𝐧𝐭𝐞𝐧𝐝𝐨 φαίνεται να δοκιμάζει τα όρια του τι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι παίκτες, και αυτή η περίπτωση ξεπερνάει κατά πολύ το λογικό. Για τους 𝐡𝐚𝐫𝐝𝐜𝐨𝐫𝐞 φαν του 𝐃𝐨𝐧𝐤𝐞𝐲 𝐊𝐨𝐧𝐠 που θέλουν κάθε κομμάτι περιεχομένου, το 𝐃𝐋𝐂 μπορεί να αξίζει για τη νοσταλγία μόνο. Για όλους τους άλλους, είναι καλύτερα να περιμένετε μια έκπτωση ή να ξοδέψετε τα χρήματά σας σε κάτι με περισσότερη ουσία. Όπως λέει και η 𝐏𝐚𝐮𝐥𝐢𝐧𝐞 στο τέλος του 𝐄𝐦𝐞𝐫𝐚𝐥𝐝 𝐑𝐮𝐬𝐡: τα emeralds δεν αξίζουν όσο οι μπανάνες!

6.5
Συνολική βαθμολογία:
6.5

Αφήστε μια απάντηση