Nintendo Switch Nintendo Switch Reviews 3

[Video Review] Super Mario Odyssey

[Video Review] Super Mario Odyssey
Braveheart1980
Βρείτε με σε

H σειρά Mario στις αρχές της ήταν ένα απολύτως γραμμικό 2D Platform. Μέχρι το Super Mario 64, όπου έγινε η πραγματική επανάσταση της εξερεύνησης σε 3 μάλιστα διαστάσεις. Την ίδια αίσθηση άφηνε άλλος ένα τίτλος Mario, το –κατά πολλούς αδικημένοSuper Mario Sunshine. To δε Super Mario Odyssey αποτελεί έναν τίτλο που θέλει να αγκαλιάσει όλους τους προηγούμενους Mario τίτλους στην κοντά 30ετή πορεία τους, με έναν τελείως διαφορετικό και σύγχρονο τρόπο, και αν θέλετε την άποψή μας το κάνει με τρόπο υποδειγματικό!



Για παράδειγμα η δήμαρχος της New Donk City είναι η Pauline που η πρώιμη μορφή του Mario, ο Jumpman, προσπαθούσε να σώσει από τα νύχια του τότε κακού Donkey Kong, ενώ σε κάθε πίστα θα βρούμε μικρά πραγματάκια από κάθε Mario, όπως λόγου χάρη τα ραπανάκια από το μακρινό και ομοίως υποτιμημένο Super Mario 2!

Η ιστορία του τίτλου ξεκινά με τον κακό Bowser να έχει απαγάγει για ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ την καλή μας Peach, αυτή τη φορά ωστόσο πήγε ένα φρικιαστικό βήμα παραπέρα: θέλει να την παντρευτεί! Εδώ έρχεται ο ρόλος μας, ήτοι του ηρωικού και στρουμπουλούλη Mario που στην πρώτη του προσπάθεια να νικήσει τον Bowser αποτυγχάνει, με αποτέλεσμα ο Mario να πετιέται κάτω από το πλοίο του Βowser, ενώ το σήμα κατατεθέν κόκκινο καπέλο του γίνεται 1000 κομμάτια στις προπέλες! Ω θεοί τι τραγωδία είναι αυτή! Ακριβώς όπως στις τραγωδίες όμως, εμφανίζεται ως από μηχανής θεός ο Cappy, ένα καπέλο (και εκπληκτικός μας σύντροφος στο εξής) ο οποίος περισυνέλεξε ένα μέρος από κομματιασμένο μας καπέλο, με το οποίο ενώνεται και υπόσχεται να μας βοηθήσει να σώσουμε την Peach αλλά και την αδερφή του, την Tiara, που επίσης απήγαγε ο γνωστός κακός!

Πλέον και ξεκινώντας τον τίτλο κατανοούμε πως έχουμε βασικές “αποστολές” όπως σε κάθε open world τίτλο μαζί με ένα εκτενή χάρτη με waypoint, fast warp points κ.ο.κ. Ναι. Σε τίτλο Mario όλα αυτά! Κύριος σκοπός μας –σαν main mission δηλαδή- βέβαια είναι η συλλογή του ελάχιστου  απαιτούμενου αριθμού Power Moons ανα βασίλειο, τα οποία τροφοδοτούν το πλοίο μας, ώστε να μπορεί να ταξιδέψει σε νέους κόσμους, ενώ διάσπαρτες υπάρχουν πολλές αποστολές (side quests που ποικίλουν από … μάντρωμα αρνιών έως και εύρεση μουσικών για την μπάντα μας) αλλά και πάμπολλα μυστικά που καλούμαστε να εξερευνήσουμε!

Δεν υπάρχει κυριολεκτικά γωνία του τίτλου που αν καλοψάξουμε δεν έχει κάποιο μυστικό είτε λέγεται power moon είτε τα νομίσματα κουστουμιών κάθε πίστας. Το πόσο μεγάλος είναι ο κόσμος μας και πόσα πραγματικά μυστικά κρύβονται γύρω μας θα το αντιληφθούμε με τον “τερματισμό” του τίτλου!

Στην αναζήτηση και σωτηρία της Peach θα αντιμετωπίσουμε τον Bowser και τους εχθρούς του σε 15+ ολοκαίνουργια βασίλεια, που όμοιά τους δεν έχετε δει ποτέ σε τίτλο Mario! (ή σχεδόν ποτέ).. Τα βασίλεια που θα συναντήσουμε (και όσα από αυτά μπορούμε να σας πούμε χωρίς spoilers 😉 ) είναι τα εξής:  Cap Kingdom, Cascade Kingdom,Sand Kingdom, Wooded Kingdom, Lake Kingdom, Cloud Kingdom, Lost Kingdom, Metro Kingdom, Seaside Kingdom, Snow Kingdom, Luncheon Kingdom, Ruined Kingdom, Bowser’s Kingdom και Μοοn Kingdom.

Κάθε βασίλειο αποτελεί και ένα θεματικό πάρκο θα λέγαμε με βάση την ονομασία του: για παράδειγμα το Seaside Kingdom αφορά ένα παραθαλάσιο βασίλειο με μπόλικο νερο, ψάρια και χταπόδια, ενώ το Μοοn Kingdom αφορά πίστα στο φεγγάρι παρακαλώ με την απαιτούμενη μειωμένη βαρύτητα να κάνει αισθητή την παρουσία της στα άλματά μας.

Κάθε μα κάθε βασίλειο δείχνει πραγματικά πόσο όμορφα και crisp γραφικά μπορεί να παράγει το Switch: ζωντανά χρώματα και γρήγορες κινήσεις συνιστούν ένα εντυπωσιακό και χαρούμενο -κατά βάση- σκηνικό που δεν σταματά να ευχαριστιέσαι. Αυτός δεν είναι ο σκοπός του gaming στο κάτω κάτω;

Ωστόσο στην πορεία μας στα ως άνω βασίλεια θα χρειαστούμε βοήθεια που παραδοσιακά λαμβάνουμε από διάφορα power ups όπως μανιτάρια, λουλούδια, αστέρια κοκ. Ε ξεχάστε τα! Πλέον δε έχουμε κανένα μα κανένα από τα γνωστά power up. Και τι θα κάνουμε ρε brave θα μου πείτε; Ξυπόλητοι θα πολεμήσουμε κοτζάμ Bowser; No, no, no!

Γιατί να μην γίνουμε ΚΑΙ πύραυλος;

Ο νέος μας βοηθός ή και ακόμα παραπάνω είναι ο Cappy! Πατώντας είτε το Υ είτε τινάζοντας το δεξι joycon, που είναι ο προτεινόμενος μάλιστα βάσει Νintendo τρόπος χειρισμού, πετάμε το καπέλο μας ΠΑΝΤΟΎ. Κυριολεκτικά!

Οτιδήποτε βλέπουμε στην οθόνη μας, είτε είναι αντικείμενο είτε εχθρός, αποτελεί ένα έναυσμα για να πετάξουμε το καπέλο μας, ώστε να δούμε πως αλληλεπιδρά ο Cappy με αυτό!!

Αν το πετάξουμε σε εχθρό, αναλάμβάνουμε το έλεγχο αυτού, μαζί με το χαρακτηριστικό κόκκινο Mario καπέλο και μουστάκι μας! Πλέον μπορούμε να γίνουμε Goomba, Koopa, Bullet Bill, ψάρια, χταπόδια, δεινόσαυρος, ταξί (!!) ακόμα και … Όχι δε θα σας πούμε και τι άλλο ακριβώς, είπαμε spoiler free review κάνουμε! Αυτή μας η ικανότητα θα μας βγάλει από μπελάδες πολλές φορές ενώ παράλληλα μας δίνει τη δυνατότητα να εξερευνήσουμε τα πάντα! Τι εννοώ;

Πείτε την αλήθεια: Πάντα θέλατε να δώσετε πόνο πετώντας τσεκούρια, ε;

Για παράδειγμα μπορεί να συναντήσουμε ένα bullet bill (μικρό ή μεγάλο δεν έχει σημασία) να έρχεται κατά πάνω μας! Πετώντας το καπέλο μας και παίρνοντας τον έλεγχο του και πλέον μπορούμε να ταξιδέψουμε σε σημεία της πίστας που μέχρι πρότινος δεν μπορούσαμε να διανοηθούμε πως θα φτάναμε! Ή αν συναντήσετε μπόλικους Koopa Troopa που πετάνε τηγάνια, μη διστάσετε να μεταμορφωθείτε σε Koopa Troopa και να σπάσετε με τα τηγάνια σας ότι βρείτε μπροστά σας!

Αν τώρα πετάξουμε τον Cappy σε αντικείμενα αλληλεπιδρά εκ νέου! Πετάξτε τον λοιπόν σε καρφωμένα πηρούνια, για να τα χρησιμοποιήσετε ως μέσο εκτόξευσης ή ακόμα και για πιάσετε φερμουάρ και ανοίξετε νέους ορίζοντες εξερεύνησης!

Αυτή η “πολύ-χρησιμότητα” του Cappy μετά από λίγο θα μας γίνει δεύτερη φύση και μάλιστα είναι τόσο ορθή η υλοποίηση της και τεχνικά αλλά και με όρους innovation που power ups και λοιπά στοιχεία που επί δεκαετίες είχαμε συνηθίσει όχι μόνο να μην μας λείπουν αλλά να μοιάζουν old school! H αίσθηση που μας δίνεται με το σύνολο των κινήσεων και νεοτερισμών που έχει προχωρήσει ο Koizumi και η παρέα του, διατηρώντας συνάμα πολλά παραδοσιακά στοιχεία και χαρακτήρες της σειράς είναι πως πρόκειται για τον πλέον πρωτοποριακό και ενδιαφέρον τίτλο εδώ και πολλά πολλά χρόνια. Προσέξτε πως αναφέρομαι γενικά σε πρωτοποριακό gaming τίτλο όχι μόνο της σειράς Mario, αλλά γενικά σαν τίτλο. Αποτελεί δηλαδή ένα ανοιχτό και γενικό κάλεσμα gamers σε μια εμπειρία πολύσύνθετη και μοναδική, όπως ακριβώς εξάλλου και το Nintendo Switch!

Επιπροσθέτως διαθέτουμε πλέον μια αρκετά μεγάλη γκάμα κινήσεων, όπως το ψηλό επιτόπιο άλμα κινήσεις που τις μαθαίνουμε είτε ενώ παίζουμε, οπότε και βλέπουμε το σχετικό tutorial βιντέακι χωρίς να διακόπτεται η δράση, είτε θέτοντας τον τίτλο σε παύση και πηγαίνοντας στην κατάλληλη επιλογή επίδειξης κινήσεων.

Άλλο ένα από τα νέα χαρακτηριστικά του τίτλου είναι και τα κοστούμια, με τα οποία ο αγαπημένος Mario δείχνει  κυριολεκτικά υπέροχος ή με λίγο πιο light ορολογία γούτσου-γούτσου!

Ατενίζοντας το διάστημα μέσα από το Odyssey!

Σε κάθε βασίλειο που συναντούμε βρίσκεται το Crazy Cap Store (και ο πιστός μας μας ρομποτοσύντροφος των amiibo αλλά αυτό θα το δούμε σε λίγο). Το εν λόγω store αφορά ένα κατάστημα όπου μπορούμε σε 2 γκισέδες να αγοράσουμε όπως είπαμε στολές. Στον 1ο γκισέ αγοράζουμε στολές με τα συνηθισμένα χρυσαφί νομίσματα που ξέρουμε τόοοοοσα χρόνια τώρα και τα οποία βρίσκονται σε όλους τους κόσμους. Τα ενδιαφέροντα και αποκλειστικά κοστούμια είναι όμως στον 2ο γκισέ όπου εκεί χρησιμοποιώντας τα ειδικά και διαφορετικά ανά βασίλειο νομίσματα αγοράζουμε στολές από εξερευνητή, καουμπόι, και ότι άλλο βάζει η φαντασία των δημιουργών του τίτλου! Στην έξοδο κάθε Crazy Cap Store μπορούμε να βρούμε την ντουλάπα μας, η οποία είναι και στο διαστημόπλοιό μας,  όπου μπορούμε να επιλέξουμε στολή κι καπέλο όπως εμείς επιθυμούμε, δημιουργώντας περίεργους αλλά και ενδιαφέροντες συνδυασμούς!

Μπουφανάκι κανείς;

Τα κουστούμια ωστόσο δεν είναι μόνο “μόστρα”. Εκτός από τα προφανή, λόγου χάρη το πλήρες μπουφάν μας προφυλάσσει από το κρύο, εξυπηρετούν και το σκοπό της εύρεσης Power Moons και άλλων collectibles. Πως; Για παράδειγμα στο  Sand Kingdom συναντάμε ένα μεξικανό να φυλά μια πόρτα και να μην μας αφήνει να μπούμε γιατί δεν είμαστε σαν αυτόν, ήτοι με σομπρέρο και στολή. Ε ας ντυθούμε σαν αυτόν τότε! Για να το κάνουμε αυτό όπως αναφέραμε και πιο πάνω χρειαζόμαστε να συλλέξουμε ικανό αριθμό νομισμάτων για να αγοράσουμε την απαιτούμενη στολή.

Το θέλει το ¨μάθημά του”ο Bowser! Όλοι το ξέρουν αυτό!

Προχωρώντας στο παιχνίδι θα συναντήσουμε αρκετούς αρχικακούς από τη συμμορία των Broodals, ήτοι τους διοργανωτές του γάμου του Bowser με την Peach, τον ίδιο τον Bowser, μηχανικές γιγάντιες σκουληκαντέρες (!),  αλλά και ένα δράκο που όμοιο του δεν έχετε “ξαναματαδεί” σε τίτλο της Nintendo! Με την επικράτηση μας μάλιστα έναντι οποιουδήποτε boss, επιβραβευόμαστε όχι με ένα Power Moon αλλά με τρία, που ορισμένες φορές είναι πολλά σε σχέση με τη δυσκολία του boss και άλλοτε λίγα!

Επανερχόμενοι στον δράκο όπως μπορείτε να δείτε στο video αλλά και στα screenshot, οπτικά είναι σαν να είναι βγαλμένος από άλλο τίτλο, καθώς είναι αρκετά σκοτεινός -λέγε με mature- με εκπληκτική λεπτομέρεια, φωτοσκιάσεις και ευκρίνεια που θα ζήλευαν πολλοί AAA τίτλοι. Ωστόσο η μάχη με το στρουμπουλούλη Mario μόνο παράτερη δεν φαίνεται, καθώς οι δημιουργοί για άλλη μια φορά συνδύασαν και έπαιξαν σμίγοντας 2 κόσμους, με το αποτέλεσμα πιο καλό από ότι θα μπορούσε να φανταστεί και ο φανατικότερος της Nintendo οπαδός.

Η δυσκολία του τίτλου είναι στα μέσα επίπεδα της εποχής, ήτοι τόση όση χρειάζεται ώστε το παιχνίδι να τερματιστεί στις περίπου 10-15 ώρες κατ’ εκτίμηση. Λίγες; Πολλές; Δεν έχει σημασία.

Κρατήστε μόνο αυτό : με τον “τερματισμό” του Odyssey, ξεκινάει ο πραγματικός τίτλος!

Δεν σας λέμε τι και που και πως καθώς σας αφήνουμε να το βρείτε όπως και εμείς, ώστε να χαρείτε πραγματικά το game! Αυτός ο τρόπος τερματισμού μαζί με το γεγονός πως δεν έχουμε πεπερασμένο αριθμό ζωών, αποτελούν συνδυαστικά άλλον ένα νεοτερισμό του τίτλου, με πολλά εύσημα για άλλη μια φορά στην ομάδα της Nintendo!

Ποιος θα κερδίσει άραγε;

Συνεχίζοντας στην ανάλυση του τεχνικού τομέα του Odyssey, διακρίνουμε πως οι χαρακτήρες μας διαθέτουν αξιοσημείωτη λεπτομέρεια, όπως το μαλλί του Mario ή τη φράντζα του Bowser, ενώ οι σκιάσεις σε κάθε περίπτωση κυμαίνονται σε εξαιρετικά επίπεδα. Ωστόσο αυτό που διαπιστώσαμε είναι πως ο τίτλος για χάρη της φορητότητας, δηλαδή σε handheld mode, χάνει ορισμένα από τα οπτικά του προτερήματα, είτε λέγεται anti aliasing είτε λέγεται draw distance. Η εν λόγω παραχώρηση σε κάθε περίπτωση δεν είναι κάτι σημαντικό ή αρνητικό στην απόλαυση του τίτλου on the go, καθώς το framerate παραμένει στα ίδια υψηλά επίπεδα των 60fps, όσο μπορεί βέβαια να διακρίνει το μάτι μου.

Εδώ να σημειώσουμε πως η αυτονομία του τίτλου με τη φωτεινότητα στο υψηλότερο επίπεδο και τον ήχο με ακουστικά στο περίπου 75% ανέρχεται σε κάτι λιγότερο από 3 ώρες.

Στα ίδια αρμονικά επίπεδα κυμαίνεται και η μουσική του τίτλου, με ταιριαστές μελωδίες καθώς και σωστά και εύστοχα ηχητικά εφέ.

To γεγονός πως το Super Mario Odyssey είναι ένας πραγματικά μοντέρνος τίτλος φαίνεται και από ένα άλλο μικρό αλλά υπαρκτό γεγονός: τα screenshots. Μπορούμε ανά πάσα στιγμή με το πάτημα ενός πλήκτρου να παγώσουμε τη δράση, να ζουμάρε και να περιστεψουμε την εικόνα, ακόμα και να βάλουμε δημοφιλή αλά Instagram φίλτρα!

Μνεία πρέπει να γίνει όμως και στην υποστήριξη amiibo. Σε κάθε πίστα –συγνώμη βασίλειο– συναντάμε το πιστό μας ρομποτοσύντροφο όπου τότε μπορούμε να ακουμπήσουμε στο joycon ή pro controller μας ένα amiibo το οποίο θα ψάξει να βρει ένα power moon στην πίστα για να μας αποκαλύψει τη θέση του στον χάρτη! Μάλιστα και με βάση το site της Nintendo τα αποκλειστικά Super Mario Odyssey amiibo θα μας δίνουν τη δυνατότητα των ανάλογων κουστουμιών γάμου. Amiibo μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και σε οποιοδήποτε άλλο σημείο, ωστόσο σε αυτή την περίπτωση θα λάνουμε μια καρδιά, νομίσματα κ.ά.

Οι επιλογές μας στο διπλό με χειρισμό Mario &Cappy με joycon ανά χείρας!

Κλείνοντας πρέπει να σχολιάσουμε τις multiplayer δυνατότητες του τίτλου. Σε επίπεδο local, ήτοι τοπικά, μπορούμε να παίξουν μόνο 2 παίχτες όπου ο ένας χειρίζεται τον Mario και ο άλλος τον Cappy με την συνεργασία και τη διορατικότητα κινήσεων να αποτελεί κυρίαρχο παράγοντα επιτυχίας. Online κομμάτι ωστόσο στην ουσία απλά δεν υπάρχει (πέραν της κόντρας χρόνων σε συγκεκριμένα minigames) και ούτε θα ταίριαζε σε τούτη την υλοποίηση είναι η αλήθεια.


3 Comments

Αφήστε μια απάντηση