- [REVIEW] Emio – The Smiling Man: Famicom Detective Club - 21 Οκτωβρίου 2024
- Luigi’s Mansion 2 HD [Switch Review] - 23 Ιουλίου 2024
- [Switch Review] Paper Mario: The Thousand Years Door - 11 Ιουνίου 2024
To αστέρι του βορρά
Αριθμός εμφανίσεων: 1638, στο παλιό ninty.gr
Developer | Nicklas Nygren |
Publisher | Nicalis, Inc. |
Είδος | Puzzles, Platform |
Σύστημα | 3DS, eShop |
Παίκτες | 1 |
Ημ/νια Διάθεσης | 21/2/2013 |
Τιμή | 9,99€ |
Ήταν κάποτε ένα νεαρό αγόρι που έκανε τη βόλτα του στη παραλία. Εκεί λοιπόν, βρίσκει έκπληκτος μια αρκετά μεγάλη σφαίρα από γυαλί – κρύσταλλο με μια παράξενη «ζωντανή» λάμψη στο εσωτερικό της. Χωρίς δεύτερη σκέψη την παίρνει στο σπίτι του. Στο δωμάτιο του. Αργότερα τη νύχτα και αφού το αγόρι βυθίζεται σε ένα βαθύ ύπνο, η σφαίρα εισβάλει στα όνειρα του και το καθοδηγεί σε ένα μαγικό, σουρεαλιστικό ταξίδι.
Το Night Sky είναι ένα παιχνίδι που άσχετα αν θα σου αρέσει ή όχι, καταφέρνει να δημιουργήσει το δικό του μοναδικό στίγμα. Αποτελεί δημιούργημα του νεαρού (μόλις 30 χρονών) δημιουργού, Nicklas Nygren ο οποίος έχει ήδη προλάβει να συστήσει τον εαυτό του, κυρίως με τη σειρά των Knytt (το Knytt Underground εκδόθηκε πρόσφατα στα PS3/PSV). Σε μια εποχή όπου κυριαρχεί η πλήρης βιομηχανοποίηση και ο άκρατος επαγγελματισμός, indie περιπτώσεις σαν και αυτές του ταλαντούχου Σουηδού, είναι χρήσιμες για να μας θυμίζουν πως ακόμα και σήμερα το ταλέντο και η δημιουργικότητα μπορούν τελικά να βρουν το δρόμο τους.
Όχι πως είναι εύκολο, φυσικά! Ειδικά για τη περίπτωση του Night Sky έχουμε να κάνουμε ξανά με μια μακρά και πονεμένη διαδικασία ανάπτυξης. Ανακοινώθηκε πρώτη φορά το 2007 με άλλα ονόματα και το 2009 πήρε τη τελική του μορφή και όνομα. Εκδότης υπήρχε και ήταν η Nicalis Inc (γνωστή για το Cave Story του WiiWare). Αν και αρχικά προοριζόταν για το WiiWare, τελικά βγήκε πρώτα η PC version του, με την έκδοση του WiiWare να ματαιώνεται τελικά. Με το Wiiware πρακτικά νεκρό, η console έκδοση του, στράφηκε στο 3DS όπου κυκλοφόρησε τέλη του 2012 στην Αμερική και λίγους μήνες αργότερα σε εμάς.
Γεωμετρία και φυσική…
Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω μπορεί εύκολα να αντιληφθεί κάποιος, γιατί ένα από τα κρισιμότερα στοιχήματα του τίτλου είναι το κομμάτι της «φυσικής» του. Το παιχνίδι πράγματι δεν απογοητεύει, αφού έχει φροντίσει να κάνει εντυπωσιακά καλή δουλειά. Τα πάντα κινούνται με μια εξαιρετική αληθοφάνεια και πειστικότητα και είναι περίπου βέβαιο πως τις πρώτες ώρες τουλάχιστον, θα χαζεύετε τον τρόπο που κινούνται στην οθόνη και το πόσο φυσικά δείχνουν.
…σε ένα εικαστικό κομψοτέχνημα
Εκεί όμως που το παιχνίδι πραγματικά θριαμβεύει, είναι στο εικαστικό κομμάτι του.
Τα γραφικά είναι αρκετά συμβατικά αν και δε λείπει ο έντονος χαρακτήρας και το πολύ προσεγμένο art direction. Όσα βρίσκονται μπροστά στην οθόνη και συμμετέχουν στη δράση (πίστα, σφαίρα κλπ) είναι σκοτεινά σαν να βλέπουμε μόνο τις σκιές τους. Χρώμα υπάρχει στο background (ουρανός, θάλασσα κλπ) και συνήθως είναι αρκετά ζωηρό και εντυπωσιακό, χωρίς όμως να ξεφεύγουμε από τις κάπως μελαγχολικές διαθέσεις, που συνήθως διακρίνουν τους Σκανδιναβούς δημιουργούς.
Το 3D υπάρχει και είναι και πολύ πετυχημένο, μιας και το είδος του παιχνιδιού το ευνοεί. Αντίθετα η προέλευσή του από τις home πλατφόρμες προδίδεται στη (μη) χρησιμοποίηση της δεύτερης οθόνης.
Στο audio κομμάτι το παιχνίδι απλά παραδίδει μαθήματα. Minimal ambient μουσική και ηχητικά εφέ απολύτως κορυφαίας ποιότητας δίνουν το τόνο και απογειώνουν την ατμόσφαιρα. Λόγω της φύσης της μουσικής αλλά και του hardware του 3DS, υπάρχει ένα θεματάκι με την ένταση αφού ακόμα και με το volume στο τέρμα ο ήχος δεν ακούγεται αρκετά. Κάντε τη χάρη στον εαυτό σας και βάλτε ακουστικά και το αποτέλεσμα σίγουρα θα σας ανταμείψει.
Το πιο εντυπωσιακό όμως επίτευγμα του παιχνιδιού είναι ο τρόπος που όλα τα παραπάνω έχουν ταιριάξει μεταξύ τους. Δε μιλάμε δηλαδή απλά για καλά γραφικά ή καλή μουσική. Μιλάμε για ένα πακέτο τόσο όμορφα και τόσο καλά δουλεμένο συνολικά, ώστε να παραδίδει ένα οργανικό σύνολο, με απολύτως κορυφαία ποιότητα στο τομέα της ατμόσφαιρας και του χαρακτήρα.
Τα περιεχόμενα…
Ως προς τους μηχανισμούς, το παιχνίδι έχει ξεκάθαρους platform και puzzle προσανατολισμούς με μια μικρή δόση εξερεύνησης. Οι πίστες είναι πολύ όμορφα σχεδιασμένες ενώ όπως ήδη είπαμε δε λείπει η πρωτοτυπία και η ποικιλία. Ο δημιουργός δε διστάζει να παίζει, ακόμα και με τους κανόνες του, ώστε να προσθέτει σε πρωτοτυπία και έξυπνες ιδέες. Έτσι αλλού θα δείτε πως δε μπορείτε να κινήσετε καθόλου τη σφαίρα σας, αλλού θα έχετε να κάνετε με οχήματα με ιδιαίτερο τρόπο κίνησης κλπ κλπ
Υπάρχουν συνολικά 12 κόσμοι προς εξερεύνηση, από τους οποίους ο πρώτος αποτελεί ένα πολύ σύντομο tutorial, ενώ ο τελευταίος τα playable (!) credits. Οι δέκα στην ουσία κόσμοι που απομένουν, διακρίνονται από ικανοποιητική ποικιλία και ο καθένας έχει το ιδιαίτερο θέμα του (πχ βουνά, εργοστάσιο, αρχαία ερείπια κλπ). Κάθε κόσμος περιέχει 13 υποπεριοχές και η κάθε μια από αυτές 3 επίπεδα. Στους παραπάνω κόσμους υπάρχουν διάσπαρτα και κάποια αστεράκια τα οποία (αρχικά τουλάχιστον) έχουν προαιρετικό χαρακτήρα.
Τα check point δημιουργούνται αυτόματα κάθε φορά που ολοκληρώνουμε μια από τις 13 υποπεριοχές κάποιου κόσμου. Αυτά, εκτός από check point αποτελούν στην ουσία και save point αφού άπαξ και ξεκλειδωθούν μπορούμε ανά πάσα στιγμή να επιστρέψουμε.
Τέλος να αναφέρουμε πως υπάρχουν δύο επίπεδα δυσκολίας. Στο κανονικό (normal) οι πίστες είναι σχετικά βατές και εύκολες ενώ στο «εναλλακτικό» (alternative) έχουμε παραλλαγές των ίδιων πιστών με κάπως μεγαλύτερη δυσκολία. Ο χρόνος που χρειάζεται κάποιος για να τελειώσει στο normal είναι γύρω στις 5-7 ώρες. Ένα δεύτερο playthrough στο alternative θα πάρει το ίδιο ή και κάπως λιγότερο.
…και τα μη περιεχόμενα!
Είναι νομίζω αρκετά καθαρό μέχρι τώρα, πως μιλάμε για ένα αρκετά ιδιαίτερο παιχνίδι. Αυτό επαληθεύεται και στο κομμάτι του gameplay μιας και οι πρωτοτυπίες είναι αρκετές. Δεν υπάρχουν λοιπόν κακοί, χρόνος, score ή έστω κάποια σοβαρά εμπόδια (πέρα από το σχεδιασμό της ίδιας της πίστας). Δεν υπάρχουν επίσης ζωντανοί χαρακτήρες πάρα μόνο κάποια ελάχιστα αντικείμενα. Δεν μπορείς καν να χάσεις και δεν υπάρχει game over! Αν πέσεις σε κάποιο χάσμα, ή βρεθείς σε κάποιο αδιέξοδο απλά επανέρχεσαι στο τελευταίο check point και αυτό είναι όλο.
Συνοψίζοντας