Nintendo Switch Nintendo Switch Reviews 1

[Review] Pokken Tournament DX

[Review] Pokken Tournament DX
Nicilos
Βρείτε με σε
Latest posts by Nicilos (see all)

Πώς θα σας φαινόταν αν τα αγαπημένα σας Pokémon μάχονταν σε πραγματικό χρόνο; Σε αυτό το ερώτημα απαντά το Pokken Tournament DX, ένα παιχνίδι ξύλου με Pokémon, που είχε πρωτοκυκλοφορήσει στο Wii U και είχε γενικά μαζέψει θετικές κριτικές αλλά λόγω συστήματος, δε βρήκε το κοινό που του άξιζε. Τώρα στο, εξαιρετικά επιτυχημένο, Nintendo Switch έχει μια ακόμη ευκαιρία να λάμψει και να κερδίσει φανς, ενώ έχει να προσφέρει και νέες εμπειρίες σε όσους το είχαν αγοράσει στο Wii U καθώς δεν αποτελεί ένα απλό port, αλλά μια ενισχυμένη έκδοση.

 

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το Pokken Tournament DX είναι ένα παιχνίδι ξύλου τεχνικής και στρατηγικής που δε θυμίζει το Tekken, μολονότι το όνομα σίγουρα είναι επηρεασμένο από αυτό, και παρόλο που η Bandai Namco έχει σχεδιάσει το μηχανισμό μάχης. Έτσι, το να πούμε ότι είναι ένα Tekken με χαρακτήρες Pokémon είναι ένα τραγικό λάθος.

Καταρχάς, παίζει σε δύο προοπτικές. Η μια έχει την κάμερα πίσω από την πλάτη του χαρακτήρα σας και σας επιτρέπει να κινείστε στην τρισδιάστατη αρένα ελεύθερα, ενώ η δεύτερη αποτελεί τη γνωστή, από τα περισσότερα παιχνίδια του είδους, μάχη στις 2,5 διαστάσεις. Αυτές οι δύο προοπτικές ονομάζονται φάσεις και είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μάθετε να πολεμάτε και στις 2, αφού οι κινήσεις του Pokémon σας διαφέρουν σε κάθε μια από αυτές, ώστε να αποκτήσετε τον έλεγχο του παιχνιδιού, αναγκάζοντας την εναλλαγή ανάμεσα σε αυτές. Επιπλέον, οι αρένες διαφοροποιούνται ανάλογα με το μέγεθος και το σχήμα τους (κύκλος ή έλλειψη) οπότε η στρατηγική σας πρέπει να προσαρμόζεται κατάλληλα, ώστε οι επιθέσεις σας να μπορούν να διανύσουν την απόσταση που χρειάζεται κάθε φορά. Προσθέστε σε όλα αυτά, την έκρηξη συνέργειας με την οποία ενδυναμώνετε ή mega-εξελίσετε το Pokémon σας για να εξαπολύσετε υπερεπιθέσεις σαν τα ultra του Street Fighter, υποστηρικτικά Pokémon που καλείτε για να ενισχύσει τα χαρακτηριστικά σας ή για να αποδυναμώσει και να προκαλέσει ζημιά στον αντίπαλό σας, ενώ υπάρχουν και κινήσεις τύπου πέτρα-ψαλίδι-χαρτί, που η μία εξουδετερώνει την άλλη σε ένα νοητό τρίγωνο και επευφημίες από τη βοηθό σας που επηρεάζει τα υποστηρικτικά Pokémon και τη συνέργεια. Όλα αυτά είναι υπεραρκετά για να αποδείξουν ότι το Pokken Tournament διαφοροποιείται σε σχέση με τα υπόλοιπα παιχνίδια του είδους και ότι έχει δικό του -πολύπλοκο- χαρακτήρα. Ωστόσο, δε θα ήθελα να σπαταλήσω περισσότερο χρόνο στα βασικά στοιχεία του παιχνιδιού, μιας και είχα παρουσιάσει το Pokken Tournament για το Wii U και μπορείτε να δείτε το αναλυτικότατο video review ακολουθώντας τον σύνδεσμο. Που αλλού; Εδώ στο Ninty.

Σε περίπτωση λοιπόν, που έχετε παίξει το Pokken στο Wii U ή έχετε δει το review μας, τότε θα συμφωνείτε ότι ένα από τα παράπονα, ήταν ο μικρός αριθμός χαρακτήρων. Σίγουρα, τα 16 Pokémon ήταν λίγα σε σχέση με τα πάνω από 700 που υπάρχουν σήμερα, ωστόσο αυτό που είναι το πιο σημαντικό είναι ότι το καθένα μάχεται διαφορετικά από το άλλο.

Πλέον, στο Pokken Tournament DX 5 νέα Pokémon συμπληρώνονται στη λίστα των μαχητών και έτσι τα Decidueye (Ντισιντιουάι), Croagunk (Κρόαγκουνγκ), Empoleon (Εμπόλεον), Scizor (Σίζορ) και Darkrai (Ντάρκραϊ), διαμορφώνουν τον τελικό αριθμό μαχητών σε 21.

Κοιτώντας τους διαθέσιμους χαρακτήρες γεννιέται εύλογα η απορία αναφορικά με το πώς επιλέγονται τα Pokémon μαχητές από τους δημιουργούς, μιας και επί παραδείγματι ο Croagunk υπάρχει και ως υποστηρικτικό Pokémon, τη στιγμή που ο Toxicroak (Τοξικρόακ), που είναι το επόμενο στάδιο εξέλιξής του, θα ήταν μάλλον προτιμότερο να χρησιμοποιηθεί. Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί για τον Braixen (Μπράιξεν) που χρησιμοποιήθηκε αντί του τελευταίου επιπέδου εξέλιξης Delphox, ενώ το πρώτο του στάδιο, ο Fennekin (Φένεκιν), είναι υποστηρικτικό Pokémon ήδη. Το πιθανότερο είναι ότι δε θα μάθουμε ποτέ την πραγματική αιτία και έτσι ας αποδεχτούμε το roster που έχουμε, το οποίο είναι ιδιαιτέρως καλό. Ο καθένα καινούργιος έχει το δικό του στυλ και έτσι ο Darkrai χρειάζεται τεχνική ώστε να μπερδεύει με τις ψευδαισθήσεις που δημιουργεί, ο Scizor ενισχύεται από sword dance που μπορεί να εκτελέσει κατά τη διάρκεια των μαχών, ο Empoleon δείχνει τι εστί πατινάζ στον πάγο, ο Croagunk παίζει ύπουλα με δηλητήρια και το μικρό του μέγεθος και τέλος ο Decidueye είναι ο τοξότης της παρέας. Μαζί με αυτούς προστίθεται ένα νέο ζευγάρι από υποστηρικτικά Pokémon: το Litten (Λίττεν) και το Popplio (Πόππλιο) από τα Sun & Moon και μια αρένα που έχει σκηνικό μια παραλία, γιατί τι το καλύτερο από το να παλεύεις στην αμμουδιά;

Ένα δεύτερο σημείο που το DX βελτιώνει, είναι οι μάχες για 2 παίκτες. Τα fighting είναι το είδος παιχνιδιών στο οποίο τα 60 fps είναι μονόδρομος. Μολονότι αυτό συνέβαινε με ευκολία στο παιχνίδι ενός παίκτη στο Wii U, στο διπλό το set up ήταν περίεργο, με τον ένα παίκτη να κοιτάζει την τηλεόραση και τον δεύτερο τη sub-HD οθόνη του gamepad και τη δράση στα 30 fps.

Στο DX του Nintendo Switch υπάρχουν δύο επιλογές: η πρώτη προσφέρει 60fps, αλλά κρατά την οπτική του πρώτου παίκτη, με αποτέλεσμα στη φάση πεδίου (field phase) ο δεύτερος παίκτης να εμφανίζεται στο βάθος και η δεύτερη προσφέρει split screen με τα καρέ να πέφτουν στα 30 το δευτερόλεπτο και να υπάρχει ένα γιγαντιαίο HUD με πληροφορίες για τους πόντους ζωής και τις μπάρες συνέργειας και υποστήριξης πάνω και κάτω στην οθόνη.

Όλα αυτά ισχύουν και στο tabletop mode. Εξακολουθεί συνεπώς να μην υπάρχει μία λύση για δράση σε split screen στα 60 fps, αλλά τουλάχιστον δίνεται το δικαίωμα της επιλογής στο χρήστη να λάβει την εμπειρία που θεωρεί ότι είναι καλύτερη για εκείνον και αυτό είναι κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενο.  Το ζήτημα τίθεται σε εντελώς άλλη βάση αν υπάρχουν δύο κονσόλες Switch κοντά με το Pokken Tournament DX σε κάθε μια από αυτές. Σε αυτή την περίπτωση θα ευχαριστηθείτε διπλό παιχνίδι ασύρματης επικοινωνίας στα 60 FPS χωρίς να θυσιάσετε τίποτα. Ίσως δεν είναι το κατάλληλο σημείο αλλά θα ήθελα να καταθέσω μια σκέψη: σε παιχνίδια κυρίως για 2 παίκτες, θα ήταν καλή ιδέα να υπήρχε η δυνατότητα ενός download play όπου ο δεύτερος παίκτης να μπορούσε να παίξει με ένα demo του παιχνιδιού αρκεί ο πρώτος να έχει το αυθεντικό παιχνίδι, κάτι που ήταν ιδιαίτερα αρεστό και δημοφιλές στο 3DS. Σίγουρα το Pokken Tournament DX αλλά και το Mario Kart Deluxe θα μπορούσαν να επωφεληθούν από κάτι τέτοιο στην αναζήτηση πιθανών αγοραστών. Αυτό βέβαια όπως ανέφερα είναι απλώς μια σκέψη και δεν επηρεάζει το review.

Πέρα από τον τρόπο, λοιπόν, με τον οποίο θα ευχαριστηθείτε τις μάχες, ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στο νέο Team Battle το οποίο παίζεται με 1 ή 2 παίκτες. Σε αυτό, το παιχνίδι σας βάζει να δημιουργήσετε ομάδα τριών Pokémon για να πολεμήσετε ενάντια σε άλλα τρία. Το mode φιλοδοξεί να θυμίσει τις μάχες στα κλασικά Pokémon παιχνίδια και τα Stadium, αφού επιλέγετε κρυφά τη σειρά με την οποία τα Pokémon της τριάδας σας θα εμφανιστούν στο ρινγκ, χωρίς ωστόσο να έχει τη στρατηγική ενός RPG Pokémon τίτλου, οπότε επί της ουσίας πρόκειται για κάτι σαν survival team battle, μιας και η μπάρα ζωής δεν αναπληρώνεται από μάχη σε μάχη και το απαιτούμενο είναι να ξέρετε να χειρίζεστε επιδέξια όλη την ομάδα σας.

Για εσάς που δεν έχετε παρέα, εκτός από το Ferrum League που ακολουθεί την ιστορία του σκιερού Mewtwo και του χαρακτήρα σας μέχρι την κορυφή του πρωταθλήματος, υπάρχουν μάχες με CPU ενός εναντίον ένα και το νέο team battle, τα επίσης νέα daily challenges από τα οποία, αν τα ολοκληρώσετε, κερδίζετε επίπεδα ικανότητας που ανεβάζουν level στα Pokémon, νέα mission panels στο Ferrum League με προϋποθέσεις, όπως νικήστε με το τάδε υποστηρικτικό Pokémon τόσες φορές για να κερδίσετε καλούδια για την προσωποποίηση του εκπαιδευτή-avatar σας, και τέλος το εξαιρετικό online στο οποίο υπάρχει πλέον και το group battle. Δυστυχώς, δεν μου δόθηκε η ευκαιρία να ελέγξω το διαδικτυακό παιχνίδι λόγω έλλειψης παικτών πριν την επίσημη κυκλοφορία του τίτλου, αλλά αν το Wii U είναι μέτρο σύγκρισης, μιλάμε για έναν από τους γρηγορότερους στην εύρεση παικτών και πιο σταθερούς από άποψη lagfree τίτλους της Nintendo. Ranked και φιλικοί αγώνες σας περιμένουν σε παγκόσμια και κατά ήπειρο κατανομή. Ετοιμαστείτε.

Περνώντας στον τομέα της απεικόνισης θα ήθελα να σας μεταφέρω ότι δεν παρατήρησα ιδιαίτερες αλλαγές.

Η ανάλυση στο Wii U βρισκόταν στα 960Χ720 ενώ στο Switch το DX παίζει σε native 720p (1280Χ720). Η ελάχιστα καλύτερη ανάλυση δε γίνεται ορατή με το μάτι και το θέμα με το aliasing δυστυχώς παραμένει.

Εν αντιθέσει, τα μοντέλα των Pokémon στην έναρξη του αγώνα και στην κίνηση νίκης ή ήττας είναι λεπτομερέστατα, χωρίς aliasing και γενικά έχουν την ποιότητα των γραφικών που θα θέλαμε να μπορεί να δημιουργήσει η μηχανή rendering σε πραγματικό χρόνο κατά τη διάρκεια του αγώνα. Τουλάχιστον στην οθόνη του Switch όλα φαίνονται ωραιότερα.

Κλείνοντας, ένα τελευταίο ζήτημα που επιβάλλεται να θίξω είναι ότι το Pokken Tournament DX, όπως και τα περισσότερα παιχνίδια ξύλου, χρειάζεται D-pad.

Μολονότι στη φάση πεδίου φαίνεται ότι κινείστε σε όλο το 3D περιβάλλον, στην πραγματικότητα η κίνηση αυτή δεν υποστηρίζει τις ιδιότητες αναλογικού μοχλού και επομένως για τον ακριβέστερο έλεγχο απαιτείται σταυρός κατεύθυνσης. Σίγουρα στο handheld mode δεν έχετε επιλογή παρά να χρησιμοποιήσετε τα κουμπιά στο αριστερό joycon, τα οποία είναι μεν άμεσα στις εντολές, εντούτοις δεν έχουν την ίδια αίσθηση με το D-pad. Όταν και αν παίζετε σε τηλεόραση θα πρότεινα ένα pro χειριστήριο ή το Pokken της Hori το οποίο είναι «ταμάμ» για τον τίτλο μιας και τα μεγαλύτερα κουμπιά βολεύουν στη δράση. Στην περίπτωση που δεν έχετε πάνω από ένα χειριστήριο μπορείτε να δώσετε ένα από τα joycons σας και από άποψη κουμπιών δεν έχετε κάτι να χάσετε.

 

Αφήστε μια απάντηση