- Η SEGA επιβεβαιώνει ότι ο Sonic είναι άστεγος - 15 Νοεμβρίου 2024
- Το Xbox επιβεβαιώνει ότι εξετάζει μια πιθανή φορητή συσκευή - 15 Νοεμβρίου 2024
- Δείτε τον Ghostface εν δράσει στο Mortal Kombat 1: Khaos Reigns - 15 Νοεμβρίου 2024
Aν είναι κάτι που έχει χαρακτηρίσει τη Nintendo καθ ‘όλη την ιστορία της στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, είναι χωρίς αμφιβολία το γεγονός ότι έχει κατορθώσει να διατηρήσει μια αυξανόμενη καινοτομία σχεδόν σε όλα τα franchises της χωρίς εξαίρεση. Κάνοντας μια αναδρομή μπορούμε να δούμε την εξέλιξη και την καινοτομία σε τέτοια εμβληματικά franchises όπως το Super Mario Bros, το Legend of Zelda , το Mario Kart , το Metroid ή στην περίπτωση μας του Super Smash Bros.
Συνιστούμε την ανάγνωση του παρόντος review ακούγοντας το main theme του τίτλου στα Ιαπωνικά.
Στο ήδη αγαπημένο μας Nintendo Switch, από την έναρξη της κυκλοφορίας του μπορούσαμε να απολαύσουμε αριστουργήματα όπως το The Legend of Zelda: Breath Of The Wild το Super Mario Odyssey και το Mario Kart 8: Deluxe μεταξύ άλλων. Τώρα, είναι η σειρά ενός από τα καλύτερα -αν όχι το καλύτερο- fighting game της τελευταίας δεκαετίας το Super Smash Bros. Ultimate.
Με το ξεκίνημα του παιχνιδιού, αφού βέβαια ολοκληρωθούν τα απαραίτητα update, θα απολαύσουμε την εντυπωσιακή εισαγωγή του παιχνιδιού που ακολουθεί για να μας hype-άρει ακόμα περισσότερο!
Στη συνέχεια βέβαια θα έρθουμε σε μια πρώτη γνωριμία με τις αμέτρητες επιλογές του τίτλου. Εν συντομία να σας ενημερώσω πως θα κάψετε κυριολεκτικά εκατοντάδες ώρες στον τίτλο χωρίς καν να το καταλάβετε! Οι επιλογές μας είναι : Smash, Spirits, Games & More, Vault, Online και Nintendo eShop. Ας τις δούμε μία μία όσο πιο μεστά μπορούμε καθότι ο τίτλος είναι κυριολεκτικά ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ (Ultimate γαρ)!
Η πρώτη από τις επιλογές που χρόνια χαλάει φιλίες όπως το Rainbow Road στο Mario Kart, είναι το Smash, όπου ξεκινούμε μια μάχη με έως οκτώ παρακαλώ παίκτες. Οι δε κανόνες –κλασσικά- ορίζονται αποκλειστικά από εμάς στην πλέον μικρή λεπτομέρεια από το επίπεδο των CPU αντιπάλων, τη χρήση items/spirits έως τη διάρκεια του αγώνα.
Σειρά έχει η επιλογή από τις αρχικές -μόλις- 103 πίστες (!!!) με τις όποιες ιδιαιτερότητες διαθέτει η κάθε μια.
Αν τώρα οι εκατόν τρεις πίστες σας φάνηκαν πολλές ετοιμαστείτε για άλλο ένα σοκ: όταν με το καλό ξεκλειδώσετε όλους τους παίχτες -παίζοντας “απλά” τον τίτλο- θα έχετε στη διάθεσή σας 74 παρακαλώ παίχτες! Ξύλο να φαν και οι κότες δηλαδή….
Μπορουμε επίσης να παίξουμε ματς σε ομάδες 3 εναντίον 3 ή 5 εναντίον 5 (Squad Strike), να δημιουργήσουμε τον απόλυτα δικό μας Custom Smash τρόπο παιχνιδιού ακόμα και να λάβουμε μέρος σε έναν Super Sudden Death αγώνα, .όπου ένα και μόνο χτύπημα μας δίνει τη νίκη. Εξαιρετικά χρήσιμο και το mode για τουρνουά (Tourney) όπου μπορούμε να δημιουργήσουμε απευθείας τουρνουά με ώς 32 παίκτες με brackets κλπ.
Για λόγους πληρότητας παραθέτουμε την εκτενέστατη λίστα ΟΛΩΝ των ηρώων του παιχνιδιού, που τονίζουμε και πάλι, συνιστούν το μεγαλύτερο και πληρέστερο roster χαρακτήρων σχεδόν οποιουδήποτε videogame έχει ποτέ εκδοθεί!
Bayonetta | Bowser | Bowser Jr. | Captain Falcon | Chrom | Cloud |
Corrin | Daisy | Dark Pit | Dark Samus | Diddy Kong | Donkey Kong |
Dr. Mario | Duck Hunt | Falco | Fox | Ganondorf | Greninja |
The Ice Climbers | Ike | Inkling | Incineroar | Isabelle (Animal Crossing) | Jigglypuff |
Ken | King Dedede | King K.Rule | Kirby | Link | Little Mac |
Lucario | Lucas | Lucina | Luigi | Mario | Marth |
Mega Man | Meta Knight | Mewtwo | Mii Brawler | Mii Gunner | Mii Fighter |
Mr Game & Watch | Ness | Captain Olimar | Pac-Man | Palutena | Peach |
Pichu | Pikachu | Piranha Plant | Pit | Pokémon Trainer (Charizard, Ivysaur και Squirtle) | Richter |
Ridley | R.O.B. the robot | Robin | Rosalina | Roy | Roy |
Samus | Sheik | Shulk | Simon | Snake | Sonic |
Toon Link | Villager | Wario | Wii Fit Trainer | Wolf | Yoshi |
Young Link | Zelda | Zero Suit Samus |
Η λίστα είναι scrollable
Οι δυνατότητες του παιχνιδιού είναι σχεδόν ατελείωτες, καθώς και οι ώρες διασκέδασης που θα βρούμε, όπου μόνο η ολοκλήρωση του adventure mode μπορεί να μας πάρει εύκολα πάνω από εκατό ώρες, ανάλογα με την ικανότητά μας και την προθυμία μας να ανακαλύψουμε τον τεράστιο κρυφό χάρτη.
Ώπα, ώπα Brave βιάζεσαι. Ποιό adventure mode μας λες; Έχει και campaign δηλαδή; Ω ΝΑΙ ΕΧΕΙ. Το δε adventure mode ονομάζεται World Of Light και θα το βρείτε στην Spirits επιλογή από το κεντρικό μενού. Να σημειώσουμε δε πως είναι εθιστικότατο ενώ για να πάρετε μια γεύση αυτού δείτε το trailer αμέσως μετά:
Το υπέρτατο κακό επέστρεψε και έπιασε στα μοχθηρά δίχτυα του όλους τους ήρωές μας σχεδόν αμαχητί! Για να γίνει η ιστορία ακόμα χειρότερη, τα κακά πνεύματα αντέγραψαν έναν έναν όλους τους ήρωές μας από Mario και Donkey ως Snake και Ridley τους οποίους ελέγχουν σαν μαριονέτες, με σκοπό βέβαια την εξόντωσή μας! Αλλά αλήθεια έπιασαν όλους τους ήρωές μας; Όχι βέβαια! Ο γλυκύτατος Kirby ξέφυγε και πάνω στους ώμους του (αλήθεια έχει ώμους;) πέφτει το βάρος της απελευθέρωσης όλων των ηρώων μας και της αποκατάστασης της τάξης!
Εδώ πλέον έχουμε άλλη μια εξαιρετικά ευχάριστη προσθήκη, αυτή των Spirits σε δύο μορφές : Primary και Supportive.
Κάθε Primary Spirit κατηγορίας ενός έως τεσσάρων αστεριών έχει τα δικά του χαρακτηριστικά επίθεσης και άμυνας ενώ ανήκει σε έναν εκ των 4 ως άνω ειδών : Ασπίδας(Shield), Επίθεσης (Attack), Λαβής (Grab) και Ουδέτερα (Neutral). Η κατηγορία που ανήκει κάθε πνεύμα δεν διαδραματίζει ουδένα ρόλο στα στατιστικά του, ωστόσο διαδραματίζει κύριο ρόλο στον αγώνα με αντιπάλους όπου για παράδειγμα ένα πνεύμα τύπου Λαβής έχει εμφανές μάλιστα πλεονέκτημα απέναντι σε ένα πνεύμα τύπου Ασπίδας, σύμφωνα με το ως άνω chart.
Κάθε πνεύμα δε, έχει και slots για υποστηρικτικά πνεύματα (Support Spirits) τα οποία προσθέτουν επιπλέον δυνατότητες στον χαρακτήρα μας, όπως αντοχή σε ανέμους, ανοσία σε λάβα και πολλές πολλές δυνατότητες. Να σημειώσουμε εδώ πως κάθε Primary Spirit ανεβαίνει επίπεδο, έως 99, είτε με μάχες, είτε μέσω των ανταμοιβών που λαμβάνουμε από κάθε μάχη.
Ναι κάθε μάχη μας επιβραβεύει με “χρήματα” (Gold Coins/SP Points), Snacks (με τα οποία level-άρουμε γρήγορα γρήγορα τα Primary Spirit μας), Spirits (Primary και Supportive), και Skill Points. Εδώ πρέπει να πούμε άλλο ένα μεγάλο ΝΑΙ, καθώς ΝΑΙ στο εν λόγω mode έχουμε ένα εκτενέστατο skill tree:
Επιλέξτε επομένως σοφά για να μην βαράτε το κεφάλι σας στον τοίχο ΟΛΑ τα ως άνω χαρακτηριστικά από το Skill Tree μέχρι τα Supportive Spirits. Αλήθεια ποιός είπε πως ένα fighting game δεν μπορεί να έχει βάθος; Υπό την καθοδήγηση του Sakurai όλα έχουν νόημα και ουσία. Τελεία και παύλα.
Σειρά έχει η τρίτη επιλογή ονόματι Games & More, μέσα στην οποία θα βρούμε το γνωστό Classic Mode όπου επιλέγουμε ένα χαρακτήρα τον οποίον ακολουθούμε ως την πορεία του στην κορυφή των μαχητών. Αρκετές επίσης ώρες συνιστούμε να ξοδέψετε και στο training mode του τίτλου, όπου θα τελειοποιήσετε τις τεχνικές σας και κυρίως το timing σας. Στο δε Mob Smash ετοιμαστείτε για ορδές εχθρών κατά κύματα που πρέπει να κατατροπώσετε άμεσα! Πλέον και μετά την Mii Fighters επιλογή, οπού φτιάχνουμε τον δικό μας Mii μαχητή σε όψη και κινήσεις, σειρά έχουν τα amiibo. Ας μην ξεχνάμε πως η γενιά των amiibo γεννήθηκε στο αδικοχαμένο –ναι δε θα βαρεθούμε να το λέμε– Wii U για τον προηγούμενο Super Smash Bros τίτλο! Πλέον σκανάροντας κάποιο συμβατό amiibo θα παρατηρήσουμε πως θα μεταμορφωθεί σε Figure Player (FP) και θα μας κάνει παρέα στις μάχες, μεγαλώνοντας μαζί μας. Παράλληλα διατηρήθηκε η δυνατότητα που είχαμε να σώσουμε το χαρακτήρα με την εξέλιξή του στο amiibo μας και εύκολα να το μεταφέρουμε σε φιλικό Nintendo Switch για νέες μάχες! Κλασσικά η λίστα των υποστηριζόμενων amiibo μεγαλώνει με την προσθήκη ήδη των Inkling Girl, Ridley, και Wolf, ενώ το Φλεβάρη μας έρχονται τα Ice Climbers και King K. Rool amiibo. Μέσα μάλιστα στο 2019 γνωρίζουμε ήδη πως θα κυκλοφορήσουν τα amiibo των Pichu, Isabel, Ken, Young Link και της Daisy. Και αν θα μου πείτε έχετε κάποιο μη υποστηριζόμενο amiibo όπως αυτό του Toad ή του Waluigi; Κανένας λόγος ανησυχίας καθώς ναι μεν με τη σάρωσή τους δε θα λάβουμε κάποιο FP, ωστόσο θα έχουμε άλλες επιβραβεύσεις και καλούδια, όπως Spirits και άλλα!
Στο Vault μπορούμε να δούμε την πλήρη τροπαιοθήκη μας, τα ρεκόρ μας, video αγώνων μας αλλά και του παιχνιδιού ενώ χρήσιμη -και κρυμμένη είναι η αλήθεια- είναι και η επιλογή του Shop, όπου αγοράζουμε Snacks, Support Items, Soundtracks και άλλα όχι με αληθινά χρήματα όπως θα έκαναν άλλες εταιρείες του χώρου με δύο μόλις γράμματα –ονόματα δε λέμε υπολήψεις δε θίγουμε– αλλά με το ingame currency του τίτλου, τα Gold Points.
Και πάμε τώρα στον πλέον ανταγωνιστικό κομμάτι του τίτλου, το Online, όπου μπορούμε είτε να παίξουμε είτε να πάρουμε μάτι άλλους παίχτες, το λεγόμενο και Spectate! Πλέον δημιουργούμε το δικό μας Smash Tag. Έτσι αν χάσουμε σε κάποιον αγώνα, ο αντίπαλος μας παίρνει το tag μας, όπως κάνουμε και εμείς σε περίπτωση που τον κερδίσουμε! Το δε Tag μπορούμε να το κρατήσουμε, ωσαν τρόπαιο, ή να το πουλήσουμε!
Εξαιρετικά θετικό το γεγονός πως μπορούμε να παίξουμε και co op online, όπως και στο Arms, αυξάνοντας και άλλο όχι μόνο την παρέα μας αλλά και τη διάρκεια του τίτλου! Η ίσως άχρηστη πληροφορία του τίτλου είναι πως μπορούμε να έχουμε αυτό το υποτυπώδες voice chat μέσω της mobile εφαρμογής της Nintendo και στο Super Smash Bros Ultimate, έστω στο Arena Mode.
Από τα πολλά και μικρά που μου άρεσαν, ωσαν παλιός εξάλλου gamer είναι οι απροσμέτρητες αναφορές σε άλλα παιχνίδια προηγούμενων γενεών που θα μας εκπλήξουν σε χαρτες, αγώνες, μουσική αλλά και σε κάθε νέο πνεύμα που ελευθερώνουμε!
Με την επιτυχή πορεία μας σε οποιοδήποτε από τα modes παιχνιδιού, ξεκλειδώνουμε κομμάτια των Challenge Puzzles (θα τα βρείτε στο Vault) με πλούσιες μάλιστα ανταμοιβές (από SP points, Snacks, Gold Points, Spirits και πολλά άλλα)
Ωραία τα modes, πλούσιο το περιεχόμενο, λογικό το hype. Από gameplay όμως πως τα πηγαίνει ο τίτλος;
Πάμε να δούμε λοιπόν την πεμπτουσία του τίτλου. Αρχικά να σημειώσουμε το προφανές ήτοι πως πρόκειται για ένα πιο γρήγορο και σίγουρα πιο επιθετικό Smash από το αντίστοιχο τίτλο του Wii U. Το κάθε κυριολεκτικά στοιχείο στον τίτλο υπάρχει με σκοπό να σας βγάλει στην επίθεση, αποθαρρύνοντας τους υπερβολικά αμυντικούς τύπους παιχνιδιού. Οι χαρακτήρες γενικά κινούνται γρηγορότερα, οι περισσότερες επιθέσεις φαίνεται να δρομολογούνται ταχύτερα και η όποια καθυστέρηση της προσγείωσης στις εναέριες επιθέσεις έχει μειωθεί σημαντικά.
Επίσης –διορθώστε με αν κάνω λάθος– αλλά θεωρώ πως πλέον τα ground dodges αποκτούν επίσης προοδευτικά λιγότερη χρησιμότητα, επομένως και πάλι μια σταθερά αμυντική στάση είναι μια λιγότερο βιώσιμη επιλογή στο Super Smash Bros Ultimate. Απεναντίας τα air dodges εμπολουτίζονται, καθώς μπορούν να εκτελεστούν και στις 4 κατευθύνσεις. Επίσης ξεχάστε τα Final Smashes “διαρκείας”, καθώς πλέον έχουν προσαρμοστεί στον ακόμα γρηγορότερο ρυθμο παιχνιδιού.
Συνολικά, οι αλλαγές έχουν ως αποτέλεσμα ένα φρέσκο fighting τίτλο. Παρόλα αυτά πολλά στοιχεία και χαρακτήρες παραμένουν πολύ πιστοί στις προηγούμενες εκδόσεις τους ενώ ορισμένοι χαρακτήρες όπως ο Ganondorf έχουν σημαντικές αλλαγές. Το δίχως άλλο η νέα ατραξιόν του τίτλου είναι όπως αναμένεται οι νέοι μαχητές, πολλοί από τους οποίους είναι εξαιρετικά ισχυροί, κάνοντάς μας να αναρωτιόμαστε πως θα τους χρησιμοποιήσουν οι πολλοί pro players της competitive σκηνής του Smash.
Πλησιάζοντας στο τέλος του παρόντος εκτενούς review θα θέλαμε να σημειώσουμε το εξαιρετικά θετικό αντίκτυπου και στην μουσική επένδυση του τίτλου. Τα κομμάτια είναι πραγματικά τόσο πολλά και τόσο καλά που μοιάζουν ατελείωτα! Τα ηχητικά εφφέ είναι σε κάθε περίπτωση ομοίως εξαιρετικά και με μεγάλη ακρίβεια. Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να απολαύσετε ξανά και ξανά το απίστευτο soundtrack ολοοοοοοοκληρου του τίτλου κάνοντας κλίκ εδώ.
Και φτάνουμε στο πλέον δύσκολο κομμάτι του παρόντος review, την εύρεση αρνητικών σημείων στον τίτλο. Ναι είναι τόσο δυσεύρετα όσο το Stadium Events του NES. Με αυτά τα δεδομένα να τονίσω πως μου έκανε κακή εντύπωση η απουσία co op σε έναν τόσο multiplayer γενικά τίτλο στο adventure mode του παιχνιδιού, το World Of Light. Επίσης γιατί στην ευχή δεν βάλανε τον Waluigi με τόσους χαρακτήρες; Ίσως γιατί θέλουν να σιγουρευτούν πως θα αγοράσουμε κάποιο από τα DLC με χαρακτήρες που θα κυκλοφορήσουν.
Το review έγινε με το προσωπικό μου retail Super Smash Bros Ultimate αντίγραφο, ενώ κατά τη στιγμή συγγραφής του παρόντος review, στην έκδοση 1.1.0, θα χρειαστείτε περί τα 467ΜΒ εσωτερικής μνήμης ή ελεύθερου χώρου στην Micro SD κάρτα σας.
10 Comments