- [Review] Asterix & Obelix Slap Them All! 2 - 8 Φεβρουαρίου 2024
- [Review] Disney Illusion Island - 6 Δεκεμβρίου 2023
- [REVIEW] : Pokemon Scarlet : The teal mask - 12 Οκτωβρίου 2023
Το Xenoblade Chronicles X είναι το παιχνίδι που πολλοί αγοραστές του Wii U περίμεναν πως και πως από τη στιγμή της πρώτης ανακοίνωσής του στο Nintendo Direct του 2013. Προσωπικά το περίμενα για τρεις κυρίως λόγους:
- πρώτον γιατί φανταζόμουν ότι θα αποτελέσει ένα διαμάντι για τη συλλογή μου όπως ο τίτλος για το Wii ονόματι Xenoblade Chronicles,
- δεύτερον γιατί το Wii U διψά για RPGs και
- τρίτον γιατί από τα trailer έδινε την αίσθηση ότι ήταν ό,τι καλύτερο στον τομέα των γραφικών θα μπορούσε να επιδείξει η κονσόλα της Nintendo.
Ωστόσο, σπάνια κατορθώνει ένα παιχνίδι να δικαιώσει τους λόγους της προσμονής του στο έπακρο, ειδικά όταν οι υποσχέσεις είναι υψηλές. Το Xenoblade Chronicles X όμως με ανακούφιση σας δηλώνω, ότι υλοποιεί όλες του τις υποσχέσεις πρώτα-πρώτα ρίχνοντας τα σύνορα μεταξύ των παιχνιδιών ανοικτού κόσμου και ιαπωνικών RPG.
Ξεκινώντας με την πλοκή θα πρέπει να σας ενημερώσω ότι δεν έχει καμία σχέση με τον προηγούμενο τίτλο για το Wii οπότε δεν απαιτείται να τον έχετε παίξει για να απολαύσετε το Xenoblade Chronicles X. Βρισκόμαστε στο μέλλον όταν ξαφνικά εμφανίζονται έξω από τη Γη δύο άγνωστες φυλές που θεωρούν ότι το σημείο είναι ωραίο για να ξεκινήσουν πόλεμο. Παράπλευρη απώλεια της σύγκρουσής τους είμαστε εμείς οι γήινοι οι οποίοι αποφασίσαμε να μπούμε σε μεγάλες κιβωτούς και να… τρέξουμε να σωθούμε. Ούτε αυτό μας άφησαν να κάνουμε και πολύ γρήγορα κατέστρεψαν όλα μας τα σκάφη εκτός από μερικά, ένα εκ των οποίων είναι το White Whale το οποίο απέφυγε τον κίνδυνο ενώ η Γη διαλυόταν.
Μετά από αρκετό καιρό περιπλάνησης στο διάστημα, μία εκ των δύο εξωγήινων φυλών μάς βρήκε, μάς κυνήγησε και πέσαμε στον πλανήτη Μίρα. Οι άνθρωποι προσπαθούν να ζήσουν αρμονικά στο νέο πλανήτη και να τον κάνουν σπίτι τους έχοντας ως επιτακτική ανάγκη να βρουν το Lifehold του σκάφους τους, όμως κάποιες φυλές δεν είναι τόσο δεκτικές σε αυτό.
Με στοιχεία αποκάλυψης και με κεντρικό θέμα την απέλπιδα προσπάθεια της ανθρωπότητας να επιβιώσει σε ένα ξένο τόπο η ιστορία ξεκινά με την Έλμα να βρίσκει τον χαρακτήρα που ελέγχει ο παίκτης και να τον ενημερώνει για ό,τι έχει συμβεί. Ξεκινάτε λοιπόν με τη δημιουργία του χαρακτήρα σας, διαμορφώνοντάς τον μέσα από μια πληθώρα επιλογών από τις βασικές: φύλο, ηλικία, χρώμα δέρματος και ματιών μέχρι πιο συνθέτες και ιδιαίτερες όπως αν θα πετά καμία τουφίτσα μαλλιών, πόσο ψηλός θα είστε, αν θα έχετε φακίδες ή χαρακιές και τα λοιπά. Διαλέγετε ακόμα και τη φωνή του ήρωά σας, αν και θα την ακούσετε μόνο σε προκαθορισμένες ατάκες στις μάχες σας μιας και κατά τα άλλα είναι ο κλασικός βουβός πρωταγωνιστής.
Οι επιλογές που έχετε στη διάθεσή σας είναι αρκετές και μάλιστα περισσότερες από τα πολλά RPG που κυκλοφορούν αλλά σε καμία περίπτωση τόσες όσες επί παραδείγματι βλέπετε στη σειρά Elder Scrolls.
Αφού είστε έτοιμοι από το εικαστικό κομμάτι, ξεκινάτε την πορεία σας στον κόσμο της Μίρα. Δυο είναι τα τινά που θα διαπιστώσετε πολύ γρήγορα. Το πρώτο είναι ότι το παιχνίδι δεν επεξηγεί πολλά. Εν έτει 2015 όταν υπάρχουν παιχνίδια που αφιερώνουν πολλά λεπτά ή και ώρες επεξηγώντας ως και την παραμικρή λεπτομέρεια, το Xenoblade Chronicles X δεν κάνει τον κόπο να μας εξηγήσει το τι είναι όλα τα εικονίδια και τα σύμβολα που βλέπεις μπροστά σου. Ετοιμαστείτε να αφιερώσετε πάρα πολύ χρόνο ψάχνοντας τα ειλικρινά πολλά μενού μέσα σε μενού για να καταλάβετε τι γίνεται όταν κάνετε κάτι.
Για παράδειγμα θα δείτε ότι οι εξοπλισμοί εκτός από άμυνα σε φυσικές κοντινές και μακρινές επιθέσεις έχουν και μια σειρά από σύμβολα που δεν επεξηγούνται. Ο γνώστης των RPG καταλαβαίνει ότι πρόκειται για στατιστικά άμυνας σε διάφορα στοιχεία… το ερώτημα είναι ποια. Πρέπει λοιπόν να ψάξετε σε άλλα μενού μέσα σε μενού για να το βρείτε. Το δεύτερο που θα παρατηρήσετε με μιας είναι ότι ο κόσμος είναι τεράστιος. Η Μίρα αποτελείται από 5 ηπείρους και ενώ ξεκινάτε από την Πριμόρντια, κανένας δε σας απαγορεύει να πάτε σε όλες. Θα χρειαστείτε να κολυμπήσετε πολύ και να αποφύγετε δύσκολους εχθρούς αλλά μπορείτε να το κάνετε. Και όλα αυτά χωρίς loading screen.
Ω ναι! Μπορείτε να πάτε από τη μια άκρη μιας ηπείρου στην άλλη πράγμα που θα σας πάρει αρκετές ώρες πραγματικού χρόνου ή από τη μια ήπειρο στην άλλη ή ακόμη και να βγείτε από την κεντρική γιγαντιαία πόλη, το Νέο Λος Άντζελες, έξω στην άγρια φύση χωρίς κανένα εμπόδιο.
Αυτή η αίσθηση του ενιαίου κόσμου ενισχύεται και από το γεγονός ότι σε αντίθεση με άλλα παιχνίδια του είδους, οι εχθροί δεν είναι διασκορπισμένοι κατά επίπεδα στο χάρτη ώστε από τους ευκολότερους να πηγαίνετε στους δυσκολότερους και να εξελίσσεστε.
Αντιθέτως ξεκινάτε και με το καλημέρα βλέπετε εχθρούς που είναι αδύνατο να νικήσετε. Περπατάτε στα λιβάδια της Πριμόρντια και εκεί που βλέπετε γουρουνάκια επιπέδου 3 και 4, λίγο πιο πέρα σε ένα λεκανοπέδια θα βρείτε στρουθοκάμηλους επιπέδου 15 και βάλε ενώ μπορεί να τρέχουν κοπάδια από λύκους επιπέδου 30 και πανύψηλα κτήνη άνω του 80. Είναι απίστευτο το πόσο έξυπνα το παιχνίδι βάζει λίγο από όλα στον κόσμο του δίνοντας την εντύπωση ότι είναι αληθινός.
Ποτέ πριν δεν έχω προσωπικά συναντήσει παιχνίδι ανοικτού κόσμου που να πετυχαίνει κάτι τέτοιο. Οι ήπειροι της Μίρα είναι γεμάτοι ζωή, πλούσιοι σε λεπτομέρεια και περιεχόμενο και τερατώδεις σε μέγεθος. Εντυπωσιακό.
Αίσθηση ελευθερίας υπάρχει και στο πως θέλετε να προχωρήσετε στην πλοκή. Εν αντιθέσει με την πεπατημένη των περισσότερων RPGs της ιαπωνικής σχολής που ακολουθούν ευλαβικά την ιστορία του παιχνιδιού σύμφωνα με τα γεγονότα που εκτυλίσσονται, το Xenoblade Chronicles X δίνει τη δυνατότητα στον παίκτη να διαλέξει αν θέλει να αφοσιωθεί στην κεντρική ιστορία ή αν θα κάνει οποιοδήποτε άλλο ανδραγάθημα του παρουσιαστεί.
Και το Xenoblade Chronicles X έχει πάρα πολλά τέτοια και όλα τα ονομάζει αποστολές.
Έτσι έχετε βασικές αποστολές τύπου σκότωσε τόσα κτήνη, μάζεψε τόσα αντικείμενα, βρες αυτό ή εκείνο, οι οποίες σας δίνουν πόντους εμπειρίας, νέους εξοπλισμούς και χρήματα. Βασικές αποστολές μπορείτε να αναλάβετε μέσα από ένα τερματικό στο Administration District του Νέου Λος Άντζελες ή σε κάποια σημεία του χάρτη από NPCs. Δεν προσφέρουν κάτι στην κεντρική πλοκή αλλά συντελούν και αυτά στη γενικότερη αίσθηση ενός πραγματικού και πλούσιου κόσμου. Περισσότερο σημαντικές είναι οι αποστολές συγγένειας οι οποίες δίνονται από μέλη της ιστορίας με στόχο να μάθει ο παίκτης κάτι για το παρελθόν τους. Στοιχεία της προσωπικότητάς τους που δε θα μαθαίνατε διαφορετικά είναι στη διάθεσή σας μέσω αυτών των αποστολών για τις οποίες επίσης όταν τις ολοκληρώσετε ανταμείβεστε.
Στο σημείο αυτό θα θέσω ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα του παιχνιδιού. Οι αποστολές συγγένειας άπαξ και ξεκινήσουν δεν μπορούν να τερματιστούν με οποιοδήποτε άλλο τρόπο πάρα μόνο με την ολοκλήρωση τους.
Θα μου πείτε σιγά το πράγμα, γιατί αυτό να είναι αρνητικό; Θυμάστε όταν είπα ότι το παιχνίδι δεν επεξηγεί; Δυστυχώς αυτό συμβαίνει και στις αποστολές. Σας ζητά η αποστολή να βρείτε 3 συγκεκριμένα αντικείμενα και δε σας λέει τίποτε άλλο από την ήπειρο. Δεδομένου ότι μια ήπειρος είναι τεράστια, αυτό που ζητά είναι ακατόρθωτο. Θα έπρεπε να δίνει κάποιο στοιχείο επί παραδείγματι ότι είναι κοντά στη λίμνη ή βορειοανατολικά από οροσειρά. Δεν έχετε κανένα μα κανένα στοιχείο. Προσωπικά είχα σπαταλήσει 5 ώρες ψάχνοντας να βρω ένα ηλεκτρικό πλοκάμι γνωρίζοντας μόνο το όνομα του κτήνους το οποίο δεν ήξερα που είναι. Και να σκεφτείτε ότι αυτό εμφανιζόταν σε συγκεκριμένα σημεία μιας ηπείρου και μόνο το βράδυ.
Είναι η πρώτη φορά στη ζωή μου ως gamer από την εποχή του πρώτου PlayStation που διάβασα walk through για να ολοκληρώσω αποστολές που χωρίς αυτές δε θα μπορούσα να προχωρήσω στην ιστορία και άλλες που αν δεν τις ολοκλήρωνα θα έμενα για πάντα παγιδευμένος.
Ευτυχώς, το πρόβλημα αυτό είναι περιορισμένο στις αποστολές που ζητούν αντικείμενα. Εν αντιθέσει, οι αποστολές που ζητούν σφάξιμο πλασμάτων σας δείχνουν ακριβώς που αυτά βρίσκονται στο χάρτη του gamepad. Κλείνοντας τα των αποστολών πρέπει να σας μιλήσω και για τις αυτές της ιστορίας. Ουσιαστικά πρόκειται για τον τρόπο με τον οποίο κινείστε από κεφάλαιο σε κεφάλαιο μαθαίνετε τι συμβαίνει και προχωρά η πλοκή. Συνήθως κάθε μία από αυτές έχει κάποια προαπαιτούμενα όπως να ολοκληρώσετε μια αποστολή συγγένειας να έχετε τον τάδε ή δεινά χαρακτήρα στην ομάδα σας και άλλα τέτοια.
Μπορείτε να τερματίσετε το παιχνίδι ακολουθώντας μόνο αυτού του είδους τις αποστολές αλλά τότε ειλικρινά θα έχετε χάσει τη μαγεία που προσφέρει ο τίτλος.
Αναφορικά με τις μάχες που θα κάνετε, πρέπει να σας πω ότι τελούνται σε πραγματικό χρόνο. Στοχεύετε τον εχθρό σας και εξαπολύετε μια σειρά απλών και ειδικών επιθέσεων –Arts στο όνομα- κάποιες εκ των οποίων ξοδεύουν πόντους και κάποιες όχι αλλά όλες έχουν το γνωστό από τα MMO RPGs χρόνο ανανέωσης (cool down ελληνιστί!). Από ένα σημείο και μετά στο παιχνίδι μπορείτε να εκτελέσετε και overdrive (κάτι σαν τα limit break των Final Fantasy) τα οποία ουσιαστικά είναι αλυσίδες επιθέσεων ενώ ο χρόνος ρέει με καθυστέρηση.
Γενικά το σύστημά του είναι ιδιαίτερα προσεγμένο και ακόμα και αν έχετε ένα συγκεκριμένο συνδυασμό Arts που χρησιμοποιείτε πρέπει να προσέχετε διαρκώς την οθόνη για δύο λόγους: πρώτον γιατί πρέπει να πατάτε το πλήκτρο B την κατάλληλη χρονική στιγμή όταν τυχαία εμφανιστεί για να επιτύχετε καλύτερο αποτέλεσμα και να γιατρευτείτε και δεύτερον γιατί οι χαρακτήρες της ομάδας σας -συμπεριλαμβανομένου του χαρακτήρα σας- δίνουν οδηγίες τακτικής επίθεσης κατά τη διάρκεια των μαχών προτρέποντας χρήση επιθέσεων κοντινών ή από απόσταση, Arts και άλλα.
Αν κάνετε όπως προστάζουν θα προκαλέσετε περισσότερους πόντους ζημιάς στους αντιπάλους σας και θα τελειώσετε μια ώρα αρχύτερα. Καθώς νικάτε εχθρούς με την τετραμελή σας ομάδα, λαμβάνετε πόντους εμπειρίας με τους οποίους ανεβαίνετε επίπεδο και πόντους μάχης που τους ξοδεύεται για να ανεβάσετε επίπεδο στις Arts σας. Παράλληλα υπάρχουν και δύο ειδών skills αυτά για τη μάχη και αυτά για το πεδίο. Τα skills πεδίου είναι η ικανότητά σας στη μηχανική, τη βιολογία και την αρχαιολογία. Ενώ περιπλανιέστε στον κόσμο της Μίρα θα βρείτε διάφορα αντικείμενα τα οποία ανάλογα με το επίπεδο του skill πεδίου σας θα μπορέσετε να τα ερευνήσετε και να κερδίσετε αντικείμενα, χρήματα και άλλα.
Τα skills μάχης είναι μια εντελώς διαφορετική περίπτωση.
Αυτά είναι σαν τις παθητικές ικανότητες άλλων RPGs π.χ. +20% στις φυσικές επιθέσεις, + 300HP και τα όμοια. Έχετε διάφορα slots σε κάθε χαρακτήρα και διαλέγετε κάποια από τα διαθέσιμα τα οποία επίσης τα ανεβάζετε σε επίπεδο. Περαιτέρω, υπάρχουν τα δέντρα κλάσεων τα οποία μπορείτε να επιλέξετε μόνο για τον πρωταγωνιστή καθώς οι υπόλοιποι της ομάδας σας είναι προκαθορισμένης ειδικότητας. Ανάλογα με την κλάση θα εξαρτηθούν τα όπλα που θα κρατάτε, οι Arts που θα έχετε και γενικά ο τρόπος που θα παίζετε. Μπορείτε να αλλάξετε κλάσεις κατά βούληση όποτε θέλετε χωρίς περιορισμό. Α και να μην ξεχάσω: η κλάση σας ανεβαίνει επίπεδα.
Επίπεδα ανεβαίνετε και ως μέλος της Blade, των στρατιωτών δηλαδή που έχουν πολλά καθήκοντα να ολοκληρώσουν στον ξένο πλανήτη Μίρα, από την επίθεση στα κτήνη, ως την εύρεση πηγών ενέργειας. Ως Blade θα πρέπει να επιλέξετε από νωρίς ανάμεσα στα ξεχωριστά Divisions που ο αρχηγός θα σας εξηγήσει. Με την εισοδό σας σε ένα από τα division είναι η ώρα να μιλήσουμε και για το multiplayer κομμάτι του τίτλου. Ω ναι, έχει και τέτοιο. Ξεκινώντας το παιχνίδι μπαίνετε σε μία εκ των τριών squad: για single player, για multiplayer και για παιχνίδι με φίλους.
Εκτός από τα Post στο Miiverse που θα βλέπετε στην οθόνη σας, θα έχετε και μια οπτική για το τι πετυχαίνουν οι υπόλοιποι του Divisions σας εμπλέκοντάς σας σε ένα άτυπο ανταγωνισμό με όλα τα υπόλοιπα Divisions σε online επίπεδο. Δεν είναι MMO αλλά αρκετά βήματα πίσω παρόλα αυτά καλή η προσπάθεια.
Υπάρχει μεγάλη ποικιλία εξοπλισμών για τους χαρακτήρες σας και θα βρεθείτε πολλές φορές στο δίλημμα του αν θα διαλέξετε το όπλο που προκαλεί τη μεγαλύτερη φυσική ζημιά ή εκείνο που δίνει το τάδε ή δείνα buff. Τους εξοπλισμούς σας μπορείτε να τους αναπτύξετε κιόλας προσθέτοντας και άλλες ιδιότητες χρησιμοποιώντας αντικείμενα που βρίσκετε στο παιχνίδι.
Τέλος, ειδική μνεία πρέπει να γίνει για τα Skells, τα γιγαντιαία robot του τίτλου. Όταν δώσετε τις εξετάσεις για την άδεια οδήγησης ενός από αυτά ο κόσμος αποκτά άλλη διάσταση.
Εξακολουθεί να είναι γιγάντιος αλλά είστε και εσείς τεράστιοι. Μη ανησυχείτε όμως, υπάρχουν πλάσματα τρεις φορές το μέγεθός σας. Τα skells έχουν και αυτά Arts, εξοπλισμούς και πολύ μεγάλη παραμετροποίηση. Για όσους έχετε δει Gundam ή είστε από τους παλιούς και έχετε προλάβει το Robotech ίσως ένα δάκρυ να κυλήσει στο μάγουλό σας από το πόσο καλά ο εν λόγω τίτλος χειρίζεται το θέμα των mecha. Δε χρειάζεται να πω τίποτα. Θα δείτε και θα καταλάβετε.
Τεχνικά από την πρώτη στιγμή που θα ξεκινήσετε το παιχνίδι θα αναρωτηθείτε αν παίζετε Wii U.
Το Xenoblade Chronicles X έχει ίσως τα καλύτερα γραφικά που έχει να δείξει το Wii U αλλά κοντράρει και τους ανταγωνιστές του. Αρχικά έχει εξωπραγματικό draw distance. Μπορείτε να δείτε πέρα από τις πεδιάδες, πίσω από τα πιο ψηλά βουνά, τη δύση του Ήλιου στον ωκεανό και τα φεγγάρια της Μίρα στο έναστρο ουρανό. Σίγουρα υπάρχουν κάποια texture που αργούν να φορτώσουν και κάποια pop ups αλλά η αίσθηση του βάθους είναι συγκλονιστική. Ο φωτισμός επίσης κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα. Θα μείνετε άναυδοι κοιτώντας την αυγή και τις λάμψεις του ήλιου το μεσημέρι ή τις πυγολαμπίδες και το λυκόφως της ηπείρου Νόκτιλουμ. Υπάρχουν βέβαια κάποιες αδυναμίες με πιο εμφανή την έλλειψη εκφράσεων στα πρόσωπα των χαρακτήρων.
Στο σημείο αυτό το Xenoblade Chronicles X αποδεικνύεται «λίγο».
Το ίδιο δυστυχώς μπορούμε να πούμε και για την ηθοποιία. Δεν είναι κακή, αλλά υπάρχουν περιπτώσεις που ξεκάθαρα οι ηθοποιοί βαριεστημένα απαγγέλουν χωρίς χρώμα και ζωντάνια κάνοντας τις φωνές τους να καλύπτονται ακόμη και από τη μουσική. Και μιας που αναφέρθηκα στη μουσική θα ήθελα να πω ότι δεν είναι η κλασική ορχηστρική ή τέκνο που θα περιμένατε σε ένα sci–fi αλλά υπάρχει μεγάλη δόση Japanese pop και rap. Καλή φάση.
[wp-review id=”79″]