Nintendo Switch Reviews 1

Oninaki [Nintendo Switch Review]

Oninaki [Nintendo Switch Review]
Braveheart1980
Βρείτε με σε

Το Oninaki είναι ο τρίτος τίτλος της Tokyo RPG Factory , της Square Enix, που δημιουργήθηκε τον Αύγουστο του 2014 με ειδίκευση στα ιαπωνικά παιχνίδια ρόλων. Σκοπός του studio είναι η μεταφορά του πραγματικού στυλ των ιαπωνικών παιχνιδιών στις σημερινές πλατφόρμες, συνδυάζοντας το πνεύμα του χθες με την πιο προηγμένη τεχνολογία.

To Oninaki αφηγείται την ιστορία του Kagachi, ενός νεαρού άνδρα, ο οποίος είναι Watcher, ήτοι ένας άνθρωπος που βοηθάει τις χαμένες ψυχές των νεκρών να αντιμετωπίσουν τις ανησυχίες τους ώστε ελεύθερες πια να φτάσουν στο επίπεδο της μετενσάρκωσης. Για να μπορέσει ο Kagachi και κάθε Watcher να έρθει σε επαφή με αυτές τις ψυχές πηγαίνει “beyond the Veil” (πέρα από το “πέπλο” αν θέλαμε να το μεταφράσουμε απόλυτα) δηλαδή σε μια εναλλακτική διάσταση που επικαλύπτεται με τον πραγματικό κόσμο. Αν ωστόσο μια ψυχή παραμένει χωρίς λύτρωση στο Veil για πάρα πολύ καιρό γίνεται άγριο τέρας, δημιουργώντας τη βασική κατηγορία εχθρών μας, τους The Fallen. Ευτυχώς στο πλευρό μας έχουμε διάφορες άλλες ισχυρές ψυχές που ονομάζονται Daemons, με μοναδικά όπλα, κινήσεις και δυνατότητες. Έτσι το έργο των Watchers για να προστατεύσουν τους ανθρώπους του Ζωντανού κόσμου γίνεται κάπως ευκολότερο.

Βέβαια μια τέτοιου είδους πλοκή δε θα μπορούσε να αφήσει το πιο δυνατό αίσθημα απ΄έξω : αυτό της αγάπης δηλαδή. Στην διαδρομή μας θα συναντήσουμε μια νεαρή κοπέλα που ονομάζεται Linne, κατά τη διάρκεια της έρευνάς μας αναφορικά με ένα μυστηριώδες πλάσμα που αποκαλείται Night Devil.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας θα γνωρίσουμε μερικές πραγματικά βαριές ιστορίες, όπως αυτήν μιας αίρεσης που οδήγησε σε ομαδικές αυτοκτονίες των μελών της, όπου θα πρέπει να βρούμε άμεσα τον αρχηγό της προτού επαναλάβει μια παρόμοια ή και μεγαλύτερη θηριωδία. Για να μην τονίσουμε τις αρκετές ψυχές μικρών παιδιών που θα συναντήσουμε. Σε μια άλλη ιστορία συναντάμε ένα αγόρι φάντασμα όπου του λείπουν οι δικοί του. Έτσι και με σκοπό την επανένωσή του με την οικογένειά του, σκοτώνουμε (ΝΑΙ καλά διαβάσατε) τους γονείς του. Αυτά.

Τα ανωτέρω συνιστούν την κύρια δύναμη -ίσως και αδυναμία- του τίτλου : την ιστορία. Αυτό είναι το ένα μέρος του τίτλου. Το δεύτερο και πολύ σημαντικό για έναν action rpg τίτλο είναι αυτό του gameplay και της δράσης

Το gameplay αν και δυνατό δεν έχει την απαιτούμενη ποικιλία, απαιτώντας από εσάς να πολεμήσετε ορδές των εχθρών για να επιτύχετε διάφορους στόχους. Η απόκτηση νέων Daemons προσδίδει νέα μαχητικά στυλ στον Kagachi, με το καθένα να διαθέτει το δικό του δέντρο δεξιοτήτων που διαθέτει παθητικές και ενεργητικές ικανότητες που μπορούν να ξεκλειδωθούν. Παραδείγματος χάριν, υπάρχει ο Zaav, ένας παλαίμαχος ιππότης, ο οποίος ήρθε αντιμέτωπος με τη σκληρή επιλογή να δολοφονήσει ένα παιδί που είχε προστατεύσει κάποτε, και ο Dia, ένας αριστοκράτης που ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε για τίποτα.

Ορισμένοι Daemons όμως, αισθάνονται άχρηστοι είναι η αλήθεια σε σχέση με τους άλλους. Για παράδειγμα η ικανότητα θωράκισης ενός Daemon, σχεδόν δεν αντισταθμίζει το μεγάλο χρόνο που χρειάζεται για να ενεργοποιηθεί. Επιπροσθέτως και παρότι μπορείτε να αναβαθμίσετε τα όπλα με Shadestones, μικρή διαφορά θα δημιουργήσει στις μάχες μας ενώ κάλλιστα θα μπορούσατε ακόμα και να μην ασχοληθείτε καθόλου με τον εν λόγω τομέα. Εδώ να σημειώσουμε πως εξαιρετικά θετικό είναι το γεγονός πως μπορούμε να αλλάζουμε “on the flyDaemons με τη χρήση του δεξιού μοχλού. Δημιουργεί μια ανάγκη εξέτασης του εχθρού και την επιλογή του κατάλληλου Daemon για την άμεση εξολόθρευση αυτού, μέχρι βέβαια τον επόμενο που θα χρειαστούμε άλλον Daemon κοκ. Στρατηγική και δράση δύο σε ένα λοιπόν!

Κάθε Daemon έχει ένα δικό του δέντρο δεξιοτήτων και μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε Soulstones για να αποκτήσουμε νέες δεξιότητες και ικανότητες, ενέργεια αναγκαία αν θέλουμε να επιβιώσουμε στις πάμπολλες μάχες μας.

Οπτικά ο τίτλος αν και δε δείχνει καθόλου άσχημος, διαθέτοντας χαρακτήρα και συγκεκριμένο αρτιστικο στυλ, θα μπορούσε σίγουρα να είναι πιο πλούσιος. Σε γραφικό επίπεδο, το Oninaki, παρά τους τεχνικούς του περιορισμούς, έχει ένα πανέμορφο και πολύχρωμο σχεδιασμό και βρίθει ποικιλίας τοποθεσιών και εχθρών. Δυστυχώς, ο σχεδιασμός μπουντρουμιών όπως συνέβη στα δύο προηγούμενα παιχνίδια, συνεχίζει να είναι πολύ απλός.  Το framerate κινείται σε οριακά ικανοποιητικά επίπεδα (30fps στα μάτια μου) χωρίς κατά βάση σκαμπανεβάσματα ακόμα και σε handheld λειτουργία. Η μουσική είναι μακράν από τους αρτιότερους τομείς του τίτλου, μαζί με το εξαιρετικό και αποκλειστικά Ιαπωνικό audio, που βοηθάει στη εγκαθίδρυση της ατμόσφαιρας του τίτλου.

Στα αρνητικά του τίτλου θα πρέπει να αναφέρουμε την επαναληψιμότητα αυτού. Οι αποστολές μοιάζουν διαφορετικές και όμως είναι τόσο ίδιες χωρίς πρωτοτυπία. Από την άλλη τα controls δε θα λέγαμε πως είναι όσο άμεσα απαιτεί ένας hack and slash τίτλος, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια πως είναι broken, τουναντίον. Στα αρνητικά ενδεχομένως να μπορούσε να συμπεριληφθεί και το γεγονός πως η ιστορία “βαραίνει” αρκετά και συχνά με θέματα ταμπού όπως ο θάνατος μικρών παιδιών. Η δε πλοκή αν και πλούσια σε υλικό, δε μας δίνει πρακτικά σε κανένα σημείο τη δυνατότητα να την ορίσουμε εμείς μέσω των επιλογών μας (διαλόγων κλπ).

Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι αυτός ο τίτλος, όπως και τα περισσότερα παιχνίδια Switch, είναι συμβατός με handheld/tabletop και tv mode. Επιπλέον, είναι επίσης συμβατός με την υπηρεσία αποθήκευσης δεδομένων στο cloud. Κλείνοντας να σημειώσουμε πως όπως έχει επιβεβαιώσει η Square Enix δεν σχεδιάζει να προχωρήσει σε DLC για το Oninaki . Όλο το περιεχόμενο περιλαμβάνεται στο παιχνίδι.

Το Oninaki διατίθεται σε φυσική και ψηφιακή μορφή, μέσω του Switch eShop, από τις 22 Αυγούστου έναντι € 49,99 . Πρέπει να έχετε ελεύθερο χώρο στην κονσόλα σας περί τα 3.1 GB για να το κατεβάσετε .

Ευχαριστούμε θερμά τη CD Media, για την έγκαιρη και ευγενική παραχώρηση του τίτλου για τις ανάγκες του παρόντος review!

Συνοψίζοντας:

Action RPG δια χειρός Tokyo RPG Factory με μπόλικη δράση και Ιαπωνικό audio -γεγονός που a priori με εξιτάρει. Ωστόσο η ίδια η ιστορία γύρω από την οποία και πάνω στην οποία βασίζεται μεγάλο μέρος του τίτλου αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα του, καθώς είναι ιδιαίτερα σκοτεινή και κατά βάση βαριά, για τα “δυτικά” μας δεδομένα. Ομοίως η επαναληψιμότητα και η όποια καθυστέρηση στα controls στερούν και δικαιολογημένα από τον τίτλο μια πολύ καλύτερη βαθμολογία.

6.8
Συνολική βαθμολογία:
6.8

1 Comment

    Αφήστε μια απάντηση