- [Review] Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp - 15 Μαΐου 2023
- [Review] Metroid Prime Remastered - 20 Φεβρουαρίου 2023
- Fitness Boxing 2: Rhythm Exercise [Switch Review] - 28 Δεκεμβρίου 2020
Μετά τη μεγάλη παύση που έκανε η Nintendo όσον αφορά τις κυκλοφορίες νέου τίτλου μετά το Super Metroid στο SNES, η πολυπόθητη αναβίωση του franchise ήρθε αναπάντεχα μέσω των πρωτοεμφανιζόμενων Retro Studios, στα οποία η Nintendo εμπιστεύτηκε τη δημιουργία του πρώτο 3D Metroid παιχνιδιού. Αυτό δεν ήταν άλλο από το Metroid Prime που κυκλοφόρησε το 2002 στο Nintendo GameCube, με πρωταγωνίστρια τη Samus Aran. 21 χρόνια μετά την αρχική του κυκλοφορία, ο τίτλος κυκλοφορεί ανασχεδιασμένος για το Nintendo Switch ως Metroid Prime Remastered.
Η πλοκή του παιχνιδιού διαδραματίζεται εξολοκλήρου στον πλανήτη Tallon IV, τον οποίο επισκέπτεται η Samus μετά από ένα σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το διαστημικό σκάφος Orpheon, ακριβώς πάνω από την ατμόσφαιρα του πλανήτη. Με την πρώτη ώρα του παιχνιδιού να διαδραματίζεται εν είδει tutorial για εκμάθηση με τους μηχανισμούς του παιχνιδιού πάνω στο Orpheon, η δράση συνεχίζεται στην επιφάνεια (ή και κάτω από αυτή) του πλανήτη, με τη Samus να έχει χάσει βασικά κομμάτια του εξοπλισμού της λόγω ζημιών που υπέστη εκεί. Στον πλανήτη Tallon IV υπάρχει υπάρχει έντονο το στοιχείο του πολιτισμού των Chozo, μιας πτηνόμορφης φυλής με εξελιγμένες τεχνολογικές δυνατότητες, η οποία όμως φαίνεται να έχει εξαφανιστεί λόγω της σύγκρουσης ενός μετεωρίτη στον πλανήτη, ο οποίος μετέφερε το “Great Poison”, που όπως γίνεται αντιληπτό από τα διάσπαρτα Chozo Lores που μπορούμε να διαβάσουμε, ήταν και η αιτία της καταστροφής τους. Το εν λόγω Great Poison φαίνεται να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν οι βασικοί εχθροί του παιχνιδιού, οι Space Pirates, χρησιμοποιώντας το για να μεταλλάξουν διάφορα ενδημικά πλάσματα του πλανήτη προς εκμετάλλευσή τους, αλλά και για την καταστροφή της ίδιας της Samus Aran.
Το Metroid Prime είναι το πρώτο παιχνίδι στην ιστορία της βιομηχανίας που χαρακτηρίστηκε σαν first-person adventure, λόγω του ότι το στοιχείο της εξερεύνησης είναι αυτό που εξελίσσει την πλοκή, ενώ όλα αυτά εκτυλίσσονται μέσα από τα μάτια της πρωταγωνίστριας. Τα βασικά όπλα της Samus είναι τα διαφορετικά είδη beams που διαθέτει το canon της, τα οποία έχουν πλεονέκτημα το καθένα απέναντι σε διαφορετικά είδη εχθρών, όπως επίσης και οι πύραυλοι οι οποίοι ακολουθούν τον στόχο, ενώ πέρα από τα Energy Tanks για την αύξηση της μέγιστης διαθέσιμης ενέργειας της Samus, αυτοί είναι το δεύτερο είδος power-ups που θα κληθούμε να αναζητήσουμε στο παιχνίδι. Το visor του κράνος της Samus διαθέτει επίσης τρεις ιδιαίτερες λειτουργίες: Scan, Thermal και X-Ray Vision, οι οποίες χρησιμοποιούνται τόσο για περιήγηση στα περιβάλλοντα όσο και για να την αντιμετώπιση εχθρών που δεν είναι ορατοί με την κλασική όραση. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για το Scan Visor, το οποίο πέρα από το σκανάρισμα εχθρών ώστε να μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες για τους ίδιους και τον τρόπο αντιμετώπισής τους, λειτουργεί και ως τρόπος για ανάγνωση του lore του παιχνιδιού μέσα από επιγραφές των Chozo ή των υπολογιστών των Space Pirates.
Το παιχνίδι προσφέρει τη δυνατότητα saves μόνο σε συγκεκριμένα σημεία στον χάρτη, τα οποία βρίσκονται στρατηγικά τοποθετημένα στον κόσμο του ώστε να μην υπάρχει υπερβολικά μεγάλη απόσταση μεταξύ ενός Save Station και του επόμενου. Άλλα stations μπορεί να γεμίζουν τον αριθμό των πυραύλων μας ή να μας δίνουν τον χάρτη της περιοχής στον οποίο βρισκόμαστε.
Το βασικό κομμάτι του gameplay του Metroid Prime Remastered είναι η εξερεύνηση. Όσο αναβαθμίζουμε τον εξοπλισμό μας μέσω power-ups που βρίσκουμε διάσπαρτα στον κόσμο, τόσο αυξάνονται και οι περιοχές του χάρτη που μπορούμε να επισκεφτούμε. Πολλά από τα βασικά power-ups, όπως νέα όπλα ή αναβαθμίσεις τους βρίσκονται κρυμμένα σε χώρους όπου θα πρέπει πρώτα να λύσουμε κάποιον γρίφο ή να χρησιμοποιήσουμε κάποιο συγκεκριμένο power-up που έχουμε βρει νωρίτερα στο παιχνίδι.
Για όσους έχουν παίξει το Metroid Prime, είτε στο GameCube είτε στο Wii (όπου κυκλοφόρησε το 2009 ως μέρος του Metroid Prime Trilogy), υπάρχει έκδηλο το αίσθημα της ανάμνησης: τα περιβάλλοντα, η μουσική, το gameplay είναι ακριβώς όπως τα θυμόμαστε. Τα δάχτυλα πάνε μνημονικά στις σωστές θέσεις ώστε να πατήσουν τα σωστά κουμπιά του χειριστηρίου, ανάλογα με το τι προστάζει η στιγμή. Οι χώροι φαίνονται τόσο οικείοι, που θαρρείς πως δεν έχει αλλάξει τίποτα και παίζεις ακριβώς το ίδιο παιχνίδι, στην ίδια κονσόλα. Τα γραφικά όμορφα και εντυπωσιακά όπως τότε. Παρόλα αυτά, όσο και αν το μυαλό θέλει να σε πείσει πως παίζεις το ίδιο ακριβώς παιχνίδι όπως πριν 20 χρόνια, η πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετική.
Ξεπερνώντας την “απάτη” των αναμνήσεων που θέλουν όλα να φαίνονται ίδια, μια προσεκτική ματιά στις λεπτομέρειες, ή ακόμα καλύτερα, μια side-by-side σύγκριση των δύο εκδόσεων, θα αποκαλύψει την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στην αναβάθμιση του τεχνικού τομέα του παιχνιδιού. Η ανάλυση έχει ανέβει σε HD επίπεδα, οι φωτισμοί έχουν εξελιχθεί σε αυτούς ενός σύγχρονου παιχνιδιού, με ιδιαίτερα εντυπωσιακές αντανακλάσεις, τόσο στη στολή της Samus όσο και στα περιβάλλοντα. Πέρα από αυτά, όλα τα assets του παιχνιδιού είναι πλήρως ανασχεδιασμένα, παρόλα αυτά μένουν τόσο πιστά στο αρχικό όραμα των δημιουργών των Retro Studios, καταφέροντας να μας κάνουν να νομίζουμε ότι “είναι όπως τότε”, χωρίς να υπάρχει τίποτα που να μοιάζει παράταιρο ή “out-of-place”. Τα εφέ πάνω στο visor της Samus έχουν επιστρέψει, επομένως βλέπουμε αυτό να θολώνει ή τις στάλες της βροχής να χτυπούν και να κυλούν πάνω του. Επίσης θα δούμε την επιφάνεια του canon να παγώνει όταν χρησιμοποιούμε το Ice Beam ή τα νερά ταράσσονται όταν περπατάμε πάνω τους, κάνοντας τον κόσμο να φαίνεται ιδιαίτερα ζωντανός, αυξάνοντας το immersion του παίχτη. Όλα τα παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα να μιλάμε για έναν από τους πιο όμορφους οπτικά τίτλους του Nintendo Switch, αν όχι για τον πιο όμορφο.
Το ίδιο το gameplay έχει μείνει πιστό στην αρχική έκδοση του παιχνιδιού, με μικροδιορθώσεις που φέρνουν την εμπειρία πιο κοντά στη σημερινή εποχή, ώστε να εκμεταλλευτεί τις επιπλέον λειτουργίες ενός σύγχρονου controller. Οι αρχικές επιλογές του τρόπου χειρισμού είναι με χρήση των δύο αναλογικών (Dual Stick), ακριβώς όπως σε ένα fps, δηλαδή κίνηση του χαρακτήρα με τον αριστερό και της κάμερας με τον δεξί αναλογικό, ενώ υπάρχει και δυνατότητα χρήσης motion controls, ακριβώς όπως στην περίπτωση της έκδοσης του Wii. Επίσης, έχουμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε τον κλασικό χειρισμό της έκδοσης του GameCube, δηλαδή κίνηση της κάμερας με τον αριστερό αναλογικό και μόνο όταν είμαστε σταθεροί ή ακόμα και με έναν συνδυασμό της κλασικής έκδοσης και motion controls. Επίσης, πέρα από τις παραπάνω αρχικές επιλογές έχουμε τη δυνατότητα μέσω του μενού του παιχνιδιού να προβούμε σε επιπλέον παραμετροποιήσεις για κάθε στυλ παιχνιδιού, όπως η δυνατότητα χρήσης motion controls είτε για την κίνηση της κάμερας (του στόχου δηλαδή), τόσο γενικά ή μόνο όσο έχουμε lock κάποιον εχθρό στο στόχαστρο στην περίπτωση των Dual Stick controls ή να αλλάξουμε τα κουμπιά με τα οποία αλλάζουμε visors, όπλα ή κάνουμε χρήση των πυραύλων, ώστε να φέρουμε τον χειρισμό ακριβώς στα μέτρα μας.
Η default επιλογή που παρέχει το παιχνίδι (Dual Sticks) ενδείκνυται για χρήση με το Pro Controller, καθώς ο δεύτερος αναλογικός για τη χρήση της κάμερας δίνει απόλυτη ελευθερία στην περιήγηση μέσα στον κόσμο του παιχνιδιού, ενώ η χρήση του L shoulder button για το άλμα, επιτρέπει τη μετάβαση μεταξύ σημείων διαφορετικού υψομέτρου με τη δυνατότητα να μπορείς να δεις το σημείο προσγείωσης με τη χρήση του δεξιού αναλογικού, κάτι που ήταν αδύνατο στην αρχική έκδοση του Metroid Prime. Όσον αφορά τον χειρισμό μέσω motion controls, αυτή είναι ιδανική για χρήση με δύο Joy-Cons, ενώ η εμπειρία είναι εξίσου καλή με την έκδοση του Wii, αφού υπάρχει free aim μέσω του δεξιού Joy-Con, με τον lock μηχανισμό να συνεχίζει να υφίσταται ώστε να μπορείς να γυρίζεις γύρω από τον επιλεγμένο εχθρό, αλλά προσφέρει και ελευθερία στην στόχευσή του.
Όσον αφορά τον ηχητικό τομέα, οι αγαπημένες μουσικές κάνουν αυτούσιες την επιστροφή τους, με τις υπέροχες ambient μελωδίες να αλλάζουν τόσο μεταξύ των κόσμων του παιχνιδιού, όσο και κατά τις περιόδους διάφορων μαχών κατά τη διάρκειά του. Αναβάθμιση έχει γίνει και στα κανάλια του ήχου, με την υποστήριξη surround 5.1 ήχου για όσους διαθέτουν συμβατό ηχοσύστημα, όπως είχε γίνει στην περίπτωση του remaster του Skyward Sword για το Switch. Έτσι θα ακούσουμε μια πόρτα να κλείνει πίσω μας ή έναν εχθρό να μας επιτίθεται από την κατεύθυνση στην οποία βρίσκεται. Παραμένουν επίσης οι μικρές όμορφες ηχητικές πινελιές που βελτιώνουν την εμπειρία του χρήστη, όπως στην περίπτωση ενός ειδικού sound cue όποτε βρισκόμαστε κοντά σε κάποιο κρυμμένο power-up.
Η νοσταλγία χτυπάει κόκκινο!
Το Metroid Prime Remastered αποτελεί case-study για το πως πρέπει να γίνονται τα remaster παλαιότερων τίτλων. Ανανεώνει πλήρως τον οπτικό τομέα, προσφέρει αμέτρητες επιλογές χειρισμού για όλα τα γούστα, ενώ αναβαθμίζει τον ήχο του παιχνιδιού προσφέροντας surround λειτουργία, παρόλα αυτά καταφέρνει να παραμείνει πιστό στο ύφος και το όραμα των δημιουργών του. Αν η ποιότητα του τίτλου μπορεί να δείξει κάτι για το αναμενόμενο Metroid Prime 4, τότε δε μπορούμε με τίποτα να περιμένουμε τι έχουν να μας προσφέρουν τα Retro Studios!
1 Comment