- [Review] Asterix & Obelix Slap Them All! 2 - 8 Φεβρουαρίου 2024
- [Review] Disney Illusion Island - 6 Δεκεμβρίου 2023
- [REVIEW] : Pokemon Scarlet : The teal mask - 12 Οκτωβρίου 2023
Το Pokémon mystery dungeon rescue team dx είναι ένα remake που δεν το περιμέναμε η αλήθεια είναι. Πρόκειται για ένα πλήρη επανασχεδιασμό των Pokémon mystery dungeon red rescue team και blue rescue team, δύο παιχνιδιών που είχαν κυκλοφορήσει στο Gameboy Advance και δημιούργησαν τη δική τους σειρά παιχνιδιών με αρκετούς νέους τίτλους να ακολουθούν. Τονίζω ότι δεν πρόκειται για ένα τίτλο Pokémon που όλοι αγαπούμε αλλά για κάτι διαφορετικό το οποίο αν δεν το έχετε ήδη δει και παίξει, θα σας βοηθήσω να το καταλάβετε αν μείνετε μαζί μου σε αυτή την παρουσίαση.
Αρχικά, ως προς την πλοκή, αυτή εκτός του ότι είναι ανάλαφρη είναι και ιδιότυπη αφού είστε άνθρωπος που κάποια στιγμή ξυπνήσατε ως… Pokémon. Με το «Καλημέρα» θα απαντήσετε σε ερωτήσεις ψυχολογίας οι οποίες θα καθορίσουν το ποιο Pokémon θα είστε και τη nature αυτού. Αν βέβαια δεν σας αρέσει το αποτέλεσμα, μπορείτε να επιλέξετε αυτό που θέλετε εσείς. Παράλληλα, θα πρέπει να διαλέξετε και ποιο Pokémon θα είναι ο φίλος και σύμμαχός σας στις αποστολές. Στόχος σας είναι να φτιάξετε μια ομάδα διάσωσης άλλων Pokémon που αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα. Το παιχνίδι σχεδιάζεται με κέντρο το χωριό στο οποίο μπορείτε να αγοράσετε και να φυλάξετε αντικείμενα, να αποταμιεύσετε χρήματα, να λάβετε αποστολές μέσω ταχυδρομείου και να φτιάξετε κατασκηνώσεις, ώστε όλο και περισσότερα Pokémon να ενταχθούν στην ομάδα σας. Πολύ γρήγορα θα μείνετε παντελώς αδιάφοροι για τους διαλόγους, οι οποίοι κινούνται μεταξύ του παιδιάστικου και του ανούσιου και απλώς θα κάνετε αποστολή μετά την αποστολή για να περάσει ο χρόνος σας.
Το gameplay έχει πολύ απλό στόχο, διαλέγετε dungeon, την ομάδα σας και ολοκληρώνετε το ζητούμενο ώστε να κερδίσετε αντικείμενα, πόντους εμπειρίας και να ανεβείτε επίπεδα. Όλα αυτά το καθιστούν JRPG που όμως διαφέρει αρκετά από το κλασικό Pokémon. Αρχικά, τα μπουντρούμια δημιουργούνται τυχαία. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που θα μπείτε στο ίδιο θα έχετε διαφορετική εμπειρία. Ωστόσο, είναι πολύ απλοϊκή η σχεδίαση. Διάδρομοι και μεγάλα δωμάτια μόνο αποτελούν το μπουντρούμι χωρίς τίποτα το ενδιαφέρον και έτσι μολονότι αλλάζουν, όλα μοιάζουν ίδια. Όπως καταλαβαίνετε από αυτή τη σχεδίαση προκύπτει εύκολα ότι βολεύει να αντιμετωπίζετε ένα εχθρικό Pokémon σε ανοιχτό πεδίο, ώστε να το περικυκλώσετε με τα δικά σας, ενώ από δύο και πάνω, σε διαδρόμους, για να έρχονται κατά κύματα.
Περαιτέρω, η τριμελής ομάδα σας μπορεί να φτάσει να γίνει οκταμελής αν νικώντας ένα Pokémon σάς προσφέρει τη βοήθειά του. Αν έχετε μάλιστα και κατασκήνωση τότε αυτό θα σας περιμένει και εκτός του μπουντρουμιού για νέες περιπέτειες.
Έπειτα, οι μάχες διαδραματίζονται σε γύρους αλλά στο ίδιο περιβάλλον, δεν υπάρχει δηλαδή εναλλαγή σε πεδίο μάχης όπως στην κεντρική σειρά Pokémon παιχνιδιών. Η δε εξερεύνηση θυμίζει τίτλους του παρελθόντος, επί παραδείγματι Baldur’s Gate, αφού το μπουντρούμι είναι χωρισμένο σε κυψέλες και έτσι μια κίνηση ή επίθεση ισοδυναμεί με απώλεια ενός γύρου.
Η δυσκολία στο παιχνίδι είναι ότι τα αντικείμενα είναι περιορισμένα και αν ο παίκτης ηττηθεί, τα χάνει όλα, μαζί με τα λεφτά του, οπότε η αποταμίευση και η αποθήκευση στο χωριό είναι δυο πολύ σημαντικές ενέργειες. Αν έχετε βέβαια ενεργή online συνδρομή, μπορείτε να ζητήσετε βοήθεια από άλλους παίκτες και έτσι τελικά να σωθείτε, κάτι ιδιαίτερα ενδιαφέρον και καλοδεχούμενο.
Γενικά εντούτοις πρέπει να πω ότι είναι απογοητευτικό το gameplay. Δε νοιάστηκα πότε για το μπουντρούμι, τις αποστολές και τις επιθέσεις. Όλα γίνονται αυτόματα τις περισσότερες φορές. Η AI διαλέγει ακριβώς τις επιθέσεις που έχουν το καλύτερο αποτέλεσμα, οπότε ο παίκτης πατάει το Α και η δουλειά γίνεται. Ομοίως πατώντας ένα κουμπί και μπαίνει στον αυτόματο και η εξερεύνηση του μπουντρουμιού αφού τα Pokémon σας κινούνται μόνα τους προς τα αντικείμενα που υπάρχουν λες και ξέρουν ήδη που θα πρέπει να πάνε. Αυτές οι δυνατότητες λύνουν τα χέρια σίγουρα αλλά από την άλλη αφαιρούν όλο το gameplay, αφού βάζουν τον παίκτη ως παρατηρητή ενώ το παιχνίδι παίζει μόνο του.
Μεγάλη απογοήτευση προκαλεί το γεγονός ότι όσο και να ανεβείτε επίπεδα τα Pokémon δεν εξελίσσονται. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο μετά τους τίτλους τέλους και υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Τουλάχιστον υπάρχει τρόπος πάντα να είστε σε ανώτερο επίπεδο από τους αντιπάλους σας και αυτό είναι χάρη στο Dojo του Makuhita που σας βάζει σε …μπουντρούμι πάλι ώστε να ανεβείτε επίπεδα.
Στον τομέα των γραφικών, τα celshaded μοντέλα είναι μεν όμορφα στο μάτι και τα περιβάλλοντα που μοιάζουν ζωγραφισμένα στο χέρι επίσης αλλά σε καμία περίπτωση δε διεκδικούν δάφνες και δεν είναι αντάξια του σήμερα. Ο ήχος κινείται σε μέτρια επίπεδα με απλά ηχητικά εφέ στις επιθέσεις και ακόμη πιο υποτονική μουσική.
Δεν είναι αποτελεσματικό
Είναι εξαιρετικά δύσκολο να προτείνω ένα remake παιχνιδιού που δεν κάνει καλύτερο το αρχικό στο οποίο βασίζεται. Πρόκειται για μια βαρετή και ανιαρή εμπειρία που δεν προσφέρει τίποτα στους οπαδούς των Pokémon και στην ίδια τη σειρά. Θεωρώ καλύτερο να κοιτάζω την οθόνη του Switch χωρίς να κάνω απολύτως τίποτα παρά να «παίζω» κάτι που δεν έχει ουσία και δεν επιτρέπει στον παίκτη να γευτεί αυτό που του υπόσχεται: ενασχόληση με μυστηριώδη μπουντρούμια.