Nintendo Switch Reviews 3

The Legend Of Zelda: Link’s Awakening [Switch Review]

The Legend Of Zelda: Link’s Awakening [Switch Review]
Braveheart1980
Βρείτε με σε

Το The Legend of Zelda: Link’s Awakening επιστρέφει στο Nintendo Switch 26 χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία του, σε μια ιδιαίτερα αναμενόμενη έκδοση. Μετά την DX έκδοση το μακρινό 1998, η οποία έδωσε χρώμα στον τίτλο, μπαίνουμε σε ένα νέο (περίπου) 3D κόσμο με μια εντελώς νέα καλλιτεχνική κατεύθυνση.

[video_embed name=”link2″]

Το πρωτότυπο Link’s Awakening έχει μια ξεχωριστή θέση στις καρδιές των οπαδών της σειράς. Όταν βγήκε στο Gameboy το 1993, όλοι μείναμε έκπληκτοι από την ατμόσφαιρά του και το ταξίδι μας στο ολοκαίνουργιο νησί Koholint. Να θυμίσουμε πως την εποχή εκείνη, η Nintendo μας προσέφερε μια όμορφη και συγκινητική περιπέτεια, παρά τις σχετικά περιορισμένες δυνατότητες του Gameboy. Ας αφήσουμε όμως τις αναμνήσεις και ας πάμε κατευθείαν στο 2019 και το remake του τίτλου για το Nintendo Switch!

Από τη πρώτη στιγμή που ξεκινήσαμε το The Legend of Zelda: Link’s Awakening μας έγινε απολύτως σαφές ότι αυτό το remake είναι ένα έργο αγάπης δίκην φόρου τιμής σε ότι Zelda αγαπήσαμε. Τόσο απλά και τόσο μεστά. Τελεία και παύλα.

Μετά από το αρχικό intro animation, που δείχνει τον Link στη θάλασσα εν μέσω καταιγίδας, διαπιστώνουμε πως ξυπνάμε σε μια μοναχική παραλία με μια κοπέλα που ονομάζεται Marin, η οποία όπως θα διαπιστώσουμε έχει μια έμφυτη τάση στο τραγούδι. Από εδώ, ο Link πρέπει να βρει το σπαθί και την ασπίδα του ώστε με κάποια σαφή – ασαφή καθοδήγηση από μια σοφή κουκουβάγια, να βρει το δρόμο του ώστε να επιστρέψει στις σπουδαίες περιπέτειές του.

Πως βρεθήκαμε εκεί; Τι συμβαίνει ή ακόμα καλύτερα τι συνέβη; Που θα πάμε και πως θα επιστρέψουμε; Τι είναι και πως θα αφυπνίσουμε το Windfish; Ερωτήματα πολλά που στην πορεία με μάχες, διασκεδαστικους διαλόγους αλλά και τους αρκετούς adventure γρίφους που θα βρούμε θα απαντηθούν!

Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να δώσω ένα spoiler-ο-παράδειγμα για το τι εννοούμε με το “adventure γρίφους”. Κάπου στην αρχή θα συναντήσουμε ένα racoon με “ευαίσθητη στην σκόνη” μύτη και λίγο πιο κάτω μια μάγισσα που φαίνεται να αναζητά ένα μανιτάρι… Χμμμ. Λέτε αν -λέω αν- βρούμε κάπου ένα μανιτάρι και της το δώσουμε, να μας επιβραβεύσει με κάποια “σκόνη” για το racoon; Δε γνωρίζω, απλά μια σκέψη κάνω 😉

Συνεχίζουμε με ένα συστατικό ταυτόσημο της Zelda κληρονομιάς : τα dungeons. Κάθε μπουντρούμι έχει χάρτη και πυξίδα για να βρίσκετε το δρόμο σας. Υπάρχουν μυστικά, εχθροί, κλειδωμένες πόρτες με τα αντίστοιχα κρυμμένα και μη κλειδιά τους, αλλά, το πιο σημαντικό, είναι πως το καθένα περιέχει ένα βασικό κομμάτι εξοπλισμού (gear καλέ!) με το οποίο μπορούμε να προσεγγίσουμε μια προηγουμένως άφταστη περιοχή ή εχθρό, όπως για παράδειγμα ένα βραχιόλι δύναμης για την ανύψωση βαρέων αντικειμένων ή το κλασσικό Hookshot. Αυτά τα μπουντρούμια είναι ομολογουμένως, μερικά από τα πιο σύντομα και ευκολότερα της σειράς, ωστόσο, είναι αριστοτεχνικά μελετημένα, δείχνοντας στην πράξη γιατί είναι ο τίτλος είναι ένα κλασσικό διαμάντι. All in all κάθε dungeon είναι μια ξεχωριστή και εξαιρετικά ευχάριστη εμπειρία.

Όπως κάθε καλό Zelda παιχνίδι που αν μη τι άλλο σέβεται τον εαυτό του, διαθέτει πολύ περισσότερα πράγματα από “μονο μπουντρουμια”. Η νήσος Koholint έχει πολλούς κατοίκους με πολλά και ξεχωριστά errands για να ολοκληρώσετε. Η κύρια σχετική ενασχόλησή μας είναι ένα διαρκές trading quest. Ξεκινάμε ψάχνοντας να δώσουμε ένα απλό λούτρινο Yoshi σε ένα λιλιπούτειο φίλο μας, που ως επιβράβευση μας δίνει ένα άλλο αντικείμενο που χρειάζεται για κάτι άλλο και ούτω καθεξής.

Επίσης πλέον υπάρχουν πολύ περισσότερα μυστικά σε σχέση με το παρελθόν.  Heart Pieces και Secret Seashells βρίσκονται εν αφθονία, κυριολεκτικά σχεδόν παντού. Ευτυχώς που έχουμε τη δυνατότητα με ένα συγκεκριμένο αντικείμενο να εντοπίζουμε τα Secret Seashells της περιοχής που εξερευνούμε.

Δυναμικό παρών δίνουν και τα minigames με πρώτο και καλύτερο το ψάρεμα! Υπάρχει μια καλή ποικιλία ψαριών και δολωμάτων, που θα απασχολήσει αρκετές και διασκεδαστικές ώρες τους μικρούς μας φίλους! Ρούπιες να υπάρχουν μόνο 😉

Ο τίτλος παρόλα αυτά είναι ακριβώς όπως τον θυμάστε. Αυτό το παιχνίδι, ενώ προσεγγίζει τόσο ριζικά διαφορετικά τον αρχικό τίτλο του Game Boy,παραμένει με μεγάλη ακρίβεια πιστό στον αρχικό τίτλο. Το λέμε και πάλι : Όλα είναι ακριβώς όπως το θυμάστε, ακόμα κι αν υπάρχουν μικρές αλλαγές που μπορεί να μην τις παρατηρήσετε καν στην αρχή.

Για παράδειγμα μπορείτε να επισημάνετε διάφορα μέρη στο χάρτη σας, ενώ έχουμε συνεχώς εξοπλισμένα σπαθί και ασπίδα. Πλέον ο Link κινείται σε οκτώ προκαθορισμένες κατευθύνσεις. Επάνω, κάτω, αριστερά, δεξιά και διαγώνια. Ευτυχώς μπορείτε και να πετάξετε αντικείμενα διαγώνια. Δυστυχώς κάποια αντικείμενα όπως τα Pegasus Boots εξακολουθούν να κινούνται σε τέσσερις κατευθύνσεις. Ευτυχώς οι εχθροί που ρίχνουν βλήματα μπορούν να κινηθούν σε μόλις τέσσερις κατευθύνσεις, καθιστώντας εύκολο να τους αποφύγουμε, ακόμα και με περιορισμένες επιλογές κίνησης. Για τους πιο retro-ψαγμένους να σημειώσουμε πως το -από την DX έκδοση του Link’s Awakening- Color Dungeon είναι εδώ, αν και το Camera Shop έχει αντικατασταθεί με το Dampé’s Shack.

Η μεγαλύτερη ξεκάθαρα προσθήκη όμως είναι η νέα λειτουργία κατασκευή μπουντρουμιών “Mode Maker“. Αρχικά λίγοι θα μπορούσαν να φανταστούν πόσο δημοφιλής θα ήταν η σειρά Mario Maker, και τώρα που είναι ο Link είπε να μπει και αυτός στο παιχνίδι! Πως; Αφού ολοκληρώσετε ένα μπουντρούμι, κάθε δωμάτιο μέσα σε αυτό το μπουντρούμι γίνεται διαθέσιμο ως “chamber” για να χρησιμοποιηθεί στο Chamber Maker. Οι δε πίστες που δημιουργούμε, μπορούμε να τις αποθηκεύσουμε και στο νέο Link amiibo, ώστε να τις μοιραστούμε με τους φίλους μας! Cool!

Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εκπληκτική, από την ξυλογλυπτική μέχρι την παρουσίαση πολλών αντικειμένων που προσθέτουν χρώμα και ζωντάνια στο σύνολο, κάνοντας το παιχνίδι απολαυστικό. Είναι σχεδόν ακατόρθωτο να μην γοητευτεί κανείς από το συνολικό artstyle!

Συνολικά θα μπορούσαμε να πούμε πως το The Legend of Zelda: Link’s Awakening μοιάζει σαν ένα ολοκαίνουργιο, πρωτότυπο παιχνίδι Zelda, που όλοι πρέπει να παίξετε!

Οπτικά το παιχνίδι είναι χάρμα οφθαλμών είτε σε tv mode, είτε σε handheld mode. Ωστόσο υπάρχουν ζητήματα με το framerate, όπως σας αναφέρουμε παρακάτω. Ωστόσο ο τίτλος παραμένει ζωντανός και καλογυαλισμένος όσο κανείς άλλος. Ιδιαίτερα σε handheld mode το παιχνίδι μοιάζει κυριολεκτικά απίστευτο! Απο πλευράς μουσικής τι να πρωτοπούμε; Είναι ένα ηχητικό στολίδι, στη μακρά και ατελείωτη μουσική κληρονομιά της σειράς.

Να σημειώσουμε πως στην όλη μεταφορά του αρχικού τίτλου στο Switch έχει συνδράμει τα μάλλα η Grezzo, που ειρήσθω εν παρόδω θυμίζουμε πως είχε ασχοληθεί με το port των Ocarina of Time και Majora’s Mask στο 3DS.

Δηλαδή ρε Brave ο τίτλος είναι ατόφιο δεκάρι; Αψεγάδιαστο; Όχι βέβαια, χωρίς αυτό να κάνει τον τίτλο “λιγότερο” καλό. Για παράδειγμα υπάρχει ένα στοιχείο που δεν έχει ωριμάσει καλά: η διάρκειά του. Σε περίπου 12 ώρες, θα έχετε ολοκληρώσει τη βασική περιπέτεια και μόνο η (πιθανή) επιθυμία σας να τελειώσετε τον τίτλο χωρίς “Continue” θα μπορούσε να σας ωθήσει να απολαύσετε εκ νέου το παιχνίδι. Η δυσκολία είναι άλλο ένα θέμα που εντόπισα: μοιάζει πραγματικά πολύ εύκολο, ιδιαίτερα στις μάχες. Για αυτό σας συμβουλεύουμε να επιλέξετε την “ηρωική” δυσκολία εξαρχής εκτός και αν είστε πραγματικά νέος στο είδος. Τέλος δε γίνεται να μην εκθέσω -και γω με τη σειρά μου- το θέμα των framedrops. Ναι το παιχνίδι είναι απολύτως playable. Όχι δεν είναι μικρό το framedrop αλλά κάνει κυριολεκτικά βουτιά σε openworld καταστάσεις από το πολύ όμορφο animation με τα 60fps στα 30fps και αυτό χτυπάει ακόμα περισσότερο.

Ευχαριστούμε θερμά τη CD Media, για την έγκαιρη και ευγενική παραχώρηση του τίτλου για τις ανάγκες του παρόντος review!

Μαγευτικά μαγευτικό!

Κάποιοι θα πουν πως είναι δύσκολο να καθορίσουμε εν έτει 2019 αν το από το 1993 Link's Awakening είναι όντως ένα πραγματικά καλό παιχνίδι. Απαντάμε με πλήρη σαφήνεια: το χιούμορ, η ατμόσφαιρα και η δομή του δεν έχουν ηλικία. Χαμογελάμε στα ίδια γεγονότα, ζούμε τις ίδιες στιγμές και κάποια κομμάτια παραμένουν αξέχαστα. Δεν είναι απλώς ένα combo εξερεύνησης-dungeon-εξερεύνηση κλπ καθώς υπάρχουν πολλές εκπλήξεις, τις οποίες θα αφήσουμε σε εσάς να ζησετε ή να ξαναζήσετε μέσα από τον ίδιο τον τίτλο! Δεν ξέρω ούτε έχει σημασία αν είναι το αγαπημένο σας Zelda, καθώς αυτό που είναι αναμφισβήτητο είναι πως το The Legend of Zelda: Link's Awakening είναι by far το καλύτερο remake που έκανε ποτέ η Nintendo, μέχρι το επόμενο πάντα!

8.8
Συνολική βαθμολογία:
8.8

Σημείωση: όλα τα screenshots ή / και το video αφορούν early κομμάτια του τίτλου (κάτω από το πρώτο δίωρο) προς αποφυγή spoilers.

3 Comments

    Αφήστε μια απάντηση