Nintendo Switch Reviews 5

Mortal Kombat 11 [Switch Video Review]

Mortal Kombat 11 [Switch Video Review]
Nicilos
Βρείτε με σε
Latest posts by Nicilos (see all)

Το Mortal Kombat δε χρειάζεται συστάσεις. Πρόκειται για μια από τις παλιότερες σειρές παιχνιδιών ξύλου που εξελίχθηκε στα χρόνια που μεσολάβησαν από την πρώτη κυκλοφορία του, επιζώντας από τις κριτικές και τις κόκκινες σημαίες λόγω της βιαιότητας που το χαρακτηρίζει για την οποία πολεμήθηκε αλλά και έγινε δημοφιλές… ταυτόχρονα. Η ανακοίνωση της κυκλοφορίας του MK11 για το Nintendo Switch ήρθε ως άλλη μία επιβεβαίωση της επιτυχίας της υβριδικής κονσόλας της Big N αλλά συνοδεύτηκε από ένα πέπλο μυστηρίου αναφορικά με το επίπεδο στον τομέα των γραφικών και του gameplay. Τελικά πρόκειται για μια σχετικά καλή δουλειά από την οποία δε λείπουν τα ατοπήματα.

[video_embed name=”mk11a”]

Αρχικά θα καταπιαστούμε με την ιστορία λέγοντας ότι το Mortal Kombat είναι το μοναδικό ίσως παιχνίδι ξύλου με κινηματογραφική αφήγηση η οποία έχει συνοχή και βγάζει νόημα. Αν και φαν του Street Fighter και του νέου Dragonball FighterZ κανένα από τα δύο δεν είχε ένα story mode που να είχε ενδιαφέρον και πραγματική πλοκή. Το Mortal Kombat από τα γενοφάσκια του είχε αυτά τα χαρακτηριστικά και πλέον τα έχει πάει σε άλλο επίπεδο. Για τους λάτρεις της Nintendo που έχασαν το MK9, που επί της ουσίας είναι ένα reboot των γεγονότων, αφού ο Raiden πήγε πίσω στο χρόνο και βρήκε τρόπο να νικήσει τον Shao Kahn πριν φέρει το Armageddon, το σημαντικότερο γεγονός είναι η ήττα του Shinnok, ενός από τους Γηραιούς Θεούς που ήθελε να κυριεύσει το βασίλειο της Γης από την Cassandra (ή Cassie) Cage, την κόρη του Johnny Cage και της Sonya Blade στο MKX. Στο MK11 λοιπόν, ο Raiden ο οποίος βασανίζει τον αιχμάλωτο Shinnok αποφασίζει να μη μείνει πλέον μόνο προστάτης του Earthrealm αλλά να εξαπολύσει επίθεση στο Netherrealm και στον Outworld. Αυτή η επιθετική και συνάμα απρόσμενη κίνησή του θα φέρει την οργή της Kronika, της θεάς μητέρας της Cetrion και του Shinnok, η οποία ελέγχει το χρόνο και θα εμπλακεί για να φέρει τη δική της δικαιοσύνη στην ισορροπία δυνάμεων και να αλλάξει το ρου των γεγονότων. Το παρελθόν και το παρόν θα ενωθούν και έτσι οι ήρωες μας θα συναντήσουν τους εαυτούς τους όπως ήταν στην αρχή των γεγονότων οδηγώντας σε κωμικές καταστάσεις ιδίως με το Johnny Cage. Πολλά σημαντικά γεγονότα θα συμβούν, αλλά το τέλος αφήνει το μέλλον της σειράς τόσο ανοικτό, που ειλικρινά κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος για το τι ακριβώς θα επακολουθήσει. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το story mode είναι το καλύτερο από οποιοδήποτε άλλο στο είδος και ένας τομέας που το Mortal Kombat παίζει μόνο του.

Στα λοιπά modes για ένα παίκτη έχουμε φυσικά το Klassik Towers που επί της ουσίας είναι οι πύργοι που υπάρχουν και στα προηγούμενα παιχνίδια, ήτοι μια αλληλουχία μαχών, μέχρι τον αρχικακό όπου με τη νίκη επί αυτού βλέπετε ένα βιντεάκι για τον κάθε χαρακτήρα. Σε σύγκριση με το story mode, αυτό αποτελείται από σχεδόν στατικές εικόνες και αφήγηση και δεν έχει την ΑΑΑ κινηματογραφική αισθητική του πρώτου, αλλά επιτελεί το έργο του. Επιπλέον, μπορείτε φυσικά να παίξετε μάχες ενάντια στον Η/Υ και να εξασκηθείτε σε ένα ειλικρινά λεπτομερέστατο tutorial που μπορεί να προετοιμάσει ακόμη και όσους δεν έχουν ιδέα από τα παιχνίδια ξύλου για τις διαδικτυακές προκλήσεις και τα τουρνουά που σιγά σιγά θα αρχίσουν. Η ορολογία και το βάθος στην παρουσίαση δεν πρόκειται να αφήσουν απογοητευμένους τους βετεράνους του είδους.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα towers of time δηλαδή towers με προϋποθέσεις και ειδικούς κανόνες, τα οποία είναι δυναμικά καθώς αλλάζουν κάθε τόσο και δίνουν πλούσιες ανταμοιβές. Το σύστημα δε των ανταμοιβών στο Mortal Kombat έχει γίνει ιδιαίτερα περίπλοκο από την προηγούμενη έκδοση. Έχουμε νομίσματα, ψυχές, καρδιές, κρυστάλλους, konsumables για να σας βοηθήσουν στις μάχες, εξοπλισμούς που ανεβαίνουν και επίπεδο κερδίζοντας πόντους εμπειρίας, skins για να αλλάξετε τη μορφή του χαρακτήρα σας, στάμπες, εικαστικές εικόνες για τη gallery, νέα fatalities, νέα brutalities και ειδικές κινήσεις. Χαμός.

Το Krypt έχει νέα εμφάνιση και μοιάζει με τρισδιάστατο adventure τρίτου προσώπου και όχι απλώς ένα σημείο που ξεκλειδώνετε πράγματα. Παίρνετε το ρόλο ενός άγνωστου πολεμιστή ο οποίος τριγυρνά στο νησί του Shang Tsung λύνει γρίφους αλλά κυρίως ανοίγει σεντούκια. Πολλά σεντούκια. Υπερβολικά πολλά σεντούκια για τα χρήματα και τα καλούδια που έχετε μαζέψει. Αυτό ήταν και είναι ακόμη ένα πρόβλημα του MK11 και μάλιστα για άγνωστο λόγο μεγαλύτερο στο Switch, αφού οι τιμές για το ξεκλείδωμα των ίδιων σεντουκιών είναι για ανεξήγητο λόγο υψηλότερες από τις λοιπές εκδόσεις. Υπάρχει μια ανταμοιβή μέσα στο πρώτο update που θα κάνετε (ετοιμαστείτε για day one update 15,9GB) η οποία σας δίνει εκατοντάδες χιλιάδες χρυσού δωρεάν μέχρι υποτίθεται να φτιάξουν τις τιμές με patch. Δεν έχει γίνει κάτι τέτοιο ακόμη. Ειλικρινά το παιχνίδι απαιτεί να λιώσετε, αν θέλετε να ξεκλειδώσετε όσα περισσότερα μπορείτε και πάλι ίσως αυτό δεν είναι αρκετό και είναι πιθανό να μην υπάρξει ποτέ κανείς που να δει το 100% των όσων έχει να προσφέρει. Το έργο σας δυσχεραίνεται και από το γεγονός ότι οι ανταμοιβές είναι τυχαίες, ήτοι μπορεί να παίζετε ώρες ολόκληρες για να μαζέψετε koins, να πάτε στην Κρύπτη και να λαμβάνετε άσχετα και άσχετα και άσχετα καλούδια και ποτέ να μη βρείτε αυτά που θέλετε. Θα σας πιάσει μια κατάθλιψη και θα αισθανθείτε τη ματαιότητα της εκτόξευσης του χειριστηρίου στο δάπεδο, αλλά δυστυχώς έτσι είναι. Το παιχνίδι σας δίνει τη δυνατότητα να αγοράσετε και με πραγματικό χρήμα κάποια αντικείμενα αλλά και εκεί οι επιλογές σας είναι τυχαίες ως επί το πλείστον ή περιορίζονται από όσα το παιχνίδι προσφέρει κάθε δεδομένη στιγμή.

Στον τομέα του gameplay το Mortal Kombat έχει κάνει πολλά βήματα μπροστά. Έχετε δύο μπάρες στη διάθεσή σας και αυτές δε χρησιμοποιούνται για εκτέλεση x-ray και γενικά super επιθέσεων. Η μία είναι επίθεσης και η άλλη άμυνας. Τις χρησιμοποιείτε είτε για να ενίσχυσετε ειδικές κινήσεις, είτε για κινήσεις στρατηγικής όπως για παράδειγμα αποφυγή juggle kombo. Τα x-rays αντικαταστάθηκαν από τα krushing blows και τα fatal blows. Από τη μία τα πρώτα δεν αποτελούν ειδική επίθεση με συνδυασμό κουμπιών, αλλά συμβαίνουν όταν πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις, επί παραδείγματι να διακόψετε μια επίθεση του αντιπάλου με uppercut, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά και προκαλούν αρκετή ζημιά. Τα fatal blows από την άλλη, ενεργοποιούνται όταν φτάσει η μπάρα ζωής στο ένα τρίτο και μπορούν να συμβούν μια φορά σε κάθε μάχη. Προκαλούν τόσο μεγάλη ζημιά που μπορεί εύκολα να αλλάξει η ισορροπία του γύρου. Είναι βέβαια μια κίνηση σχετικά μεγάλη σε διάρκεια και αυτό ίσως να κουράσει στα μελλοντικά τουρνουά που θα στηθούν… ή πιθανόν και να πορώσει περισσότερο. Ο χρόνος θα δείξει. Η γενικότερη ροή της μάχης είναι πιο αργή από αυτή του MK11 και δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στα frames και την τιμωρία μιας λάθος κίνησης, όπως θα δείτε και στο tutorial. Τα fatalities έχουν μια ιδιαίτερη αισθητική. Ο τρόπος που ξεχύνεται το αίμα, η αργή κίνηση και τα κοντινά συνθέτουν ένα ιδιαίτερο αποτέλεσμα. Είναι βίαια και πάλι, αλλά κατά κάποιον τρόπο μαζί με τα fatal blows ίσως να θεωρηθούν τέχνη. Αηδιαστική και σαδιστική το δίχως άλλο.

Αναφορικά με τους χαρακτήρες οι κλασικοί αγαπημένοι είναι εδώ: Raiden, Johnny Cage, Liu Kang, Scorpion, Sub-zero, Sonya, Kitana κλπ ενώ προσθέτονται ως νέοι οι Kollector, Geras και Cetrion. Το boss Kronika δεν είναι διαθέσιμο. Μεγάλη απώλεια είναι η έλλειψη των Rain, Ermac, Smoke και Reptile ενώ επίσης οι Cyrax, Sektor και Sheeva μολονότι εμφανίζονται στο story mode, δεν είναι διαθέσιμοι. Έχει ανακοινωθεί ότι οι Night Wolf, Sindel, Spawn και Shang Tsung θα εμφανιστούν στο πρώτο DLC. Κανένας λόγος για Mileena, Goro, Fujin, Quan Chi ή ακόμα και Shinnok. Αναμένουμε. Γενικά η λίστα των μαχητών που υπάρχουν είναι καλή με τους Baraka, Noob Saibot και Kabal να είναι η ωραία πινελιά. Μιλάμε για πάνω από 20 μαχητές που σίγουρα θα καλύψουν όλα τα γούστα ακόμη και αν ο αγαπημένος σας προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμος. Το Mortal Kombat έχει κάποιους από τους πιο αναγνωρίσιμους μαχητές στο είδος. Μόνο αν κάποια στιγμή προστεθούν ΌΛΟΙ σε κάποια ultimate έκδοση ενδεχομένως, θα μπορούσαμε να είμαστε όλοι ευτυχισμένοι. Ωστόσο, το MK11 έχει βρει την ισορροπία μεταξύ νέων προσώπων και παλιών βετεράνων.

Φτάσαμε λοιπόν στο σημείο που υπάρχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον που είναι ο τομέας των γραφικών στο Switch. Καταρχάς docked και handheld είναι η μέρα με τη νύχτα. Το handheld υποφέρει από την ανάλυση. Είναι αβυσσαλέα. Θολούρα, πιξέλιασμα, έλλειψη antialiazing. Ναυτία. Ειδικά στις έτοιμες σκηνές με τη μηχανή γραφικών (intro, outro, fatalities, fatal blows) όπου συν αυτών, η εικόνα πέφτει κάτω των 30 fps. Εντός της μάχης, τα πράγματα είναι κάπως καθαρότερα αλλά το mk11 δεν είναι το ωραιότερο παιχνίδι που έχετε παίξει στην οθόνη του Switch. Κατά τη μετάβαση τώρα από handheld σε docked παρατήρησα πολλές φορές να υπάρχει ένα «κόμπιασμα» της εικόνας, μια καθυστέρηση δευτερολέπτου, η οποία όταν παρουσιαζόταν ήταν εκνευριστική, ιδιαίτερα στα βίντεο του story mode που ευτυχώς ειναι pre-rendered. Μια επανεκκίνηση στο παιχνίδι λύνει το πρόβλημα άρα πρόκειται για bug. Στο docked λοιπόν τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα. Δεν υπάρχει αυτό το υπερβολικό antialiazing πρόβλημα, εντούτοις υπάρχουν φορές που τα fps εντός του αγώνα πέφτουν και μάλιστα η συμπεριφορά αλλάζει από γύρο σε γύρο. Εντούτοις το Krypt έχει πρόβλημα και στα δύο modes με ελλείψεις στον οπτικό τομέα και πολύ χαμηλά fps. Και κάπου εδώ θα θέσω ξεκάθαρα το ερώτημα: αν επιλέξετε το docked mode αντί του handheld εξαιτίας της εικόνας και υποθέσουμε πως έχετε στην κατοχή σας ένα PS4, XBOX ONE ή gaming PC, ποιος είναι ο λόγος να αγοράσετε το παιχνίδι στο Switch; Μην απαντήσετε ακόμη, έχει και άλλο.

Το handheld mode που -ας μη γελιόμαστε- αποτελεί το λόγο για αγορά της συγκεκριμένης έκδοσης αντί των υπολοίπων πάσχει επιπλέον από δύο σημαντικά προβλήματα. Το πρώτο είναι το γεγονός ότι το MK11 χρειάζεται σύνδεση στο διαδίκτυο για τα πάντα. Υπάρχουν modes όπως το story, το practice και το local fight που ναι μεν παίζονται offline, ωστόσο δεν λαμβάνετε ανταμοιβές ή ίσως και να λάβετε κάποιες (δείτε τις ειδοποιήσεις στην Kombat Kard σας). Προφανώς για να παίξετε Towers of Time χρειάζεστε σύνδεση στο internet. Όμως ακόμη και να θέλετε να παίξετε klassic towers, το arcade δηλαδή, χρειάζεστε σύνδεση. Για να μπείτε στο Krypt χρειάζεστε σύνδεση. Για να παίξετε tutorial χρειάζεστε σύνδεση. Για να μπείτε στο Kustomize χρειάζεστε σύνδεση. Και σαν να μην έφτανε αυτό, αν για οποιοδήποτε λόγο το Switch μπει σε sleep mode, ενώ παίζετε ένα mode που απαιτεί σύνδεση, ε χμμ όλα δηλαδή, όταν το ενεργοποιήσετε πάλι, θα δείτε το μήνυμα ότι χάθηκε η σύνδεση και θα σας πετάξει έξω στο menu. Ειδικά πάνω σε αυτό θα ήθελα να τονίσω ότι δεν υπάρχει κάποιος τρόπος να συνδεθείτε ξανά στο Internet από το menu. Μπορεί η κονσόλα να δείχνει συνδεδεμένη αλλά δεν έχει γίνει επικοινωνία με τους servers. Προσωπικά βρήκα το κόλπο και ανοίγω το υπομενού του shop εντός του MK11 και πατάω refresh μέχρι να συνδεθώ πάλι. Έλεος. Ε Λ Ε Ο Σ. Το δεύτερο πρόβλημα είναι τα κουφετάκια (ευχαριστώ το Νεκτάριο/ Glaros για τη λέξη η οποία αποδίδει ακριβώς το θέμα) που έχει για κουμπιά κατεύθυνσης το joycon. Χρειάζεστε d-pad, οπότε η λύση στο handheld είναι το joycon της Hori για το οποίο ο Glaros πάλι μου ανέφερε ότι δουλεύει όπως πρέπει. Η επόμενη αγορά μου.

Τέλος θα ήθελα να μιλήσω για τη θερμοκρασία. Παρατήρησα ότι το Switch σε handheld mode ζεσταίνεται αρκετά και η μπαταρία διαρκεί περίπου στις 3 ώρες με χαμηλό φωτισμό και ήχο. Σε docked mode από την άλλη το ανεμιστηράκι «δίνει πόνο» για να καταφέρει το κάτι παραπάνω. Σίγουρα το μηχάνημα ζορίζεται οπότε προσοχή όταν φτάσει ο καύσωνας.

Must have τίτλος με "αλλά"

Συνοπτικά το MK11 για το Nintendo Switch είναι μια καλή προσπάθεια την οποία όμως υποσκάπτουν σχεδιαστικές επιλογές της κονσόλας και του παιχνιδιού. Τα μικρά κουμπιά, η έλλειψη d-pad, η απαραίτητη σύνδεση στο διαδίκτυο για τα πάντα και η ανάλυση δημιουργούν προβλήματα στη συγκεκριμένη έκδοση που θα μπορούσαν να λυθούν βέβαια με κάποιες διορθωτικές κινήσει και θέληση. Ξέρουμε ότι η Netherrealm δουλεύει πάνω σε ένα patch αποκλειστικά για το Nintendo Switch και αν αλλάξουν κάποια δεδομένα άρδην θα το μάθετε εδώ στο Ninty.gr. Προς το παρόν ενώ χαιρετώ την καλή προσπάθεια, δεν μπορώ να βρω λόγο να επιλέξετε αυτή αντί των άλλων εκδόσεων στα άλλα συστήματα. Αν και εγώ είχα μια κονσόλα PS4 ή Xbox One ή ένα PC για παιχνίδια, τότε θα διάλεγα με κλειστά μάτια ένα από αυτά καθώς το μεγαλύτερο selling point του Nintendo Switch, ήτοι η φορητότητα, δε λειτουργεί στο συγκεκριμένο τίτλο. Αν πάλι έχετε μόνο το Nintendo Switch όπως ο γράφων, τότε η αγορά είναι μονόδρομος καθώς όπως και να έχει το MK11 είναι το καλύτερο παιχνίδι ξύλου, για έναν παίκτη εναντίον ενός, στην υβριδική κονσόλα της Big N και αυτό ακριβώς το γεγονός αντικατοπτρίζει και η βαθμολογία μας. Βαθύ gameplay και απίστευτο περιεχόμενο συνθέτουν ένα must have.

9
Γραφικά:
7
Μουσική/ Ήχος:
10
Gameplay:
9
Αντοχή στο χρόνο :
10

5 Comments

    Αφήστε μια απάντηση