- [Φήμη] Νέες λεπτομέρειες για τα μαγνητικά Joy Con και το dock του Switch 2 - 20 Δεκεμβρίου 2024
- Διαθέσιμη η ετήσια ανασκόπηση χρηστών για το 2024 – Δείτε την δική σας! - 20 Δεκεμβρίου 2024
- Έρχεται το Bubble Ghost Remake στο Switch - 20 Δεκεμβρίου 2024
Το 2019 φτάνει σιγά σιγά στο τέλος του, ολοκλήρωντας άλλη μια gaming δεκαετία. Και με μια νέα δεκαετία μπροστά μας η gaming βιομηχανία θα γιορτάσει αυτή τη νέα δεκαετία με τελείως νέα δεδομένα!
Πιθανότατα ξέρω τι σκέφτονται μερικοί από εσάς:
“Έρχεται νέο κύμα console wars! Sony Fanboys εναντίον Xbox Fanboys εναντίον Nintendo Fanboys εναντίον της PC Master Race! “
Και στο παρελθόν, έτσι δεν είχαν τα πράγματα, σωστά;
Λοιπόν, θα κάνετε λάθος. Επειδή καθώς αυτή η δεκαετία τελειώνει, μπαίνουμε σε μια νέα δεκαετία με μια gaming βιομηχανία που θα ολοκληρώσει μια ριζική αλλαγή. Μια ριζική αλλαγή που είδαμε να αναπτύσσεται σε πραγματικό χρόνο μπροστά στα μάτια μας. Αυτή η νέα αλλαγή θα ήταν το τέλος των παραδοσιακών «console wars» όπως τουλάχιστον το ξέραμε κάποτε.
Τι εννοώ με αυτό; Λοιπόν, ρίξτε μια ματιά στους τρεις μεγάλους κατασκευαστές βιντεοπαιχνιδιών (Sony, Microsoft, Nintendo). Έχετε παρατηρήσει ότι η προσέγγισή τους έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία χρόνια; Κάθε εταιρεία προσεγγίζει τα πράγματα και εμπορεύεται τα προϊόντα της με εντελώς διαφορετικούς τρόπους. Και αυτή η προσέγγιση έχει συμβεί σιγά αλλά αποφασιστικά μπροστά στα μάτια μας.
Σκεφτείτε το, η σημερινή γενιά ξεκίνησε με το παραδοσιακό « console war» και τώρα τελειώνει κατά τρόπο που δεν είναι διόλου παραδοσιακός. Η βιομηχανία αυτή τη στιγμή βρίσκεται κοντά στο τέλος αυτού που ονομάζω “μεταβατική περίοδος” και οι διαφορετικές φιλοσοφίες αυτών των εταιρειών θα τεθούν σε πλήρη ισχύ το επόμενο έτος. Αυτές οι διαφορετικές φιλοσοφίες είναι οι εξής:
Η Sony αναμένεται να ακολουθήσει τον πιο παραδοσιακό console cycle με το PlayStation 5, αν και με μερικές μικρές ανατροπές. Αυτό που έχω διαβάσει μέχρι στιγμής, είναι πως η Sony θα κυκλοφορήσει το PS5 ως τον κύριο τρόπο για να παίξετε τα παιχνίδια σας, έχοντας ως δευτερεύουσες επιλογές υπηρεσίες όπως το PlayStation Now και το Remote Play. Ορισμένα παιχνίδια όπως το Death Stranding έρχονται στο PC, αλλά αμφιβάλλω ότι θα γίνει μια τάση με άλλα αποκλειστικά Sony παιχνίδια.
Το Xbox, από την άλλη πλευρά , ακολουθεί μια εντελώς ριζοσπαστικά διαφορετική πλέον προσέγγιση. Αυτή η φιλοσοφία ξεκίνησε όταν ο Phil Spencer ανέλαβε το τμήμα Xbox το 2014. Σε αυτόν, ανατέθηκε να χειριστεί το καταστροφικό launch του Xbox One. Αποφάσισε να κάνει την εταιρεία πιο τολμηρή, σίγουρα εκ του ασφαλούς γνωρίζοντας πως τα χρήματα που μπορεί να διαθέσει η μαμά Microsoft -αν θέλει πάντα- είναι απύθμενα. Ναι, εξακολουθούν να έχουν μια παραδοσιακή κονσόλα. Το Project Scarlett έρχεται το επόμενο έτος. Αλλά παρατηρήστε πώς δεν είναι αυτό καθαυτό στο κέντρο του μάρκετινγκ της Εταιρείας. Περίεργο; Ίσως και όχι.
Το Xbox εξελίχθηκε ως πλατφόρμα-υπηρεσία της Microsoft. Δεν είναι κάτι που περιορίζεται σε μία κονσόλα. Σίγουρα, μπορείτε να παίξετε τα παιχνίδια σας στο Xbox One και το Scarlett. Αλλά υπάρχουν πλέον πολλά περισσότερα. Είστε κατά βάση PC gamer; Λοιπόν, μπορείτε να παίξετε στον υπολογιστή μέσω της εφαρμογής Xbox ή του Game Pass τα πάντα -μέχρι και το Halo– στο PC σας. Αυτό φαινόταν πραγματικά αδιανόητο μόλις πριν από πέντε χρόνια!. Και το Project xCloud θα είναι σύντομα διαθέσιμο ως αντίβαρο στο Google Stadia. Αυτό που κάνει ο Phil Spencer και οι συνεργάτες του είναι να κάνει το Xbox πλατφόρμα, όχι κονσόλα.
Η προσέγγιση της Nintendo αυτή τη φορά είναι, ασφαλώς, η κλασσική και απρόβλεπτη Nintendo συνταγή. Το Nintendo Switch είναι αναμφισβήτητα μια τεράστια επιτυχία και μια μεγάλη επιστροφή από την εμπορική αποτυχία του Wii U. Η Nintendo απλώς κινείται δυναμικά με Switch και τους τίτλους διαμάντια που το συνοδεύουν. Γνωρίζω πολύ καλά μάλιστα ακόμα και τις –έως τώρα– φήμες για ένα πιο ισχυρό Switch που υποτίθεται ότι αναπτύσσεται. Και ενστερνίζομαι πλήρως τα επιχειρήματα που προβάλλονται πως η Nintendo πρέπει να αναβαθμίσει το σύστημα της για να ανταγωνιστεί τα PS5 και Scarlett.
Τρεις διαφορετικές εταιρείες, με τρεις διαφορετικές προσεγγίσεις λοιπόν.
Και όμως υπάρχει ένα πράγμα που οι τρεις αυτές εταιρείες έχουν κάνει πρόσφατα που -κατά τη γνώμη μου- είναι αυτό που λέμε game changer. Και αυτό είναι cross-play. Αυτές οι εταιρείες έχουν καταλάβει τελικά έναν μακροχρόνιο μύθο που είχε στηθεί γύρω από εμάς τους καταναλωτές.
Δεν είμαστε περιοριοσμένοι πλέον σε μια κονσόλα/πλατφόρμα. Και με τις διαφορετικές φιλοσοφίες που έχουν υιοθετήσει οι τρεις μεγάλες εταιρείες (Sony/Microsoft/Nintendo), είναι το πλέον λογικό μονοπάτι. Προσωπικά διαθέτω κάθε κονσόλα των τελευταίων 3 generations καθώς και έναν (δυνατό πλέον) υπολογιστή. Και οι περισσότεροι hardcore gamers έχουν σίγουρα περισσότερες από μία κονσόλες στο σπίτι τους. Η Sony, η Microsoft και η Nintendo το έχουν καταλάβει τελικά. Οι τρεις εταιρείες, με διαφορετικές ιδέες και φιλοσοφίες, πλέον συμφωνούν σε κάτι πολύ πολύ σημαντικό: ο καταναλωτής πρώτος! Και με το cross-play, κάθε εταιρεία μπορεί να γεφυρώσει και να επεκτείνει τις βάσεις των χρηστών περισσότερο από ποτέ. Οι δυνατότητες είναι ατελείωτες.
Με αυτές τις διαφορετικές μεν φιλοσοφίες και το όφελος του cross play, μπορώ να πω με ακρίβεια να “μαντέψω” πως το “console war” όπως το γνωρίζουμε ότι έχει τελειώσει.
Βέβαια φυσικά, η Sony, η Microsoft και η Nintendo εξακολουθούν να είναι ανταγωνιστές και αναμφισβήτητα θα προσπαθήσουν να αποκομίσουν πλεονέκτημα μεταξύ τους τουλάχιστον με οικονομικούς όρους.
Κλείνοντας να θυμίσουμε μια τέλεια αντιστοιχία σε όλα αυτά: κατά τη διάρκεια του The Game Awards 2018, όταν ο Phil Spencer, ο Shawn Layden και ο Reggie Fils-Aime μοιράστηκαν τη σκηνή μαζί για να ανοίξουν την παράσταση . Για όλους εμάς, θα πρέπει να συμβολίζει πόσο έχει εξελιχθεί η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών τα τελευταία δέκα χρόνια και τι θα είναι η βιομηχανία στο σύνολό της μόλις αρχίσει η νέα δεκαετία.
Δεν είμαστε χωρισμένοι σε ομάδες. Δεν υπάρχουν παίκτες κονσόλας ή παίκτες PC. Είμαστε όλοι gamers, τελεία και παύλα!
1 Comment