- Νέο trailer για το Atelier Yumia: The Alchemist of Memories & the Envisioned Land - 22 Νοεμβρίου 2024
- Trailer για την 8η σεζόν του My Hero Ultra Rumble - 22 Νοεμβρίου 2024
- Μαύρο το μέλλον του Mario & Luigi λόγω πιθανής εξαγοράς από τη Sony; - 21 Νοεμβρίου 2024
Όλοι έχουμε παίξει ή και λατρέψει ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι. Όλους μας έχει συνεπάρει η ατμόσφαιρα του Metroid, η ξεγνοιασιά του Mario και το αίσθημα ηρωισμού του Link. Έχετε σκεφτεί όμως τι συμβάλλει, σε μέγιστο μάλιστα βαθμό, στη δημιουργία ατμόσφαιρας ονείρων , όπως στα προαναφερθέντα games – επη; Σίγουρα η μουσική , η ακουστική δηλαδή ένδυση του εκάστοτε game , που είναι εξίσου σημαντική ή ακόμα και πιο σημαντική από την οπτική (γραφικά) . Και αλήθεια , ποια πιο αντιπροσωπευτική περίπτωση ανθρώπου , που έχει διαδραματίσει πιο σημαντικό ρόλο στην gaming μουσική σκηνή , από τον Koji Kondo!
Κεφάλαιο 1ο: Καριέρα.
O Koji Kondo ηλικίας πλέον 60 ετών, γεννήθηκε στις 13/8/1960 στην Ναγκόγια της Ιαπωνίας και εργάζεται στην μαμά Nintendo συνεχώς από το 1984 , μέχρι και σήμερα , για 36 συναπτά έτη!Από μικρός μάλιστα είχε δείξει έφεση στη μουσική . Βελτίωσε τις ικανότητες του αρχικά συμμετέχοντας σε μπάντα που έπαιζε jazz και rock , και έπειτα ξεκίνησε και ολοκλήρωσε τις μουσικές σπουδές του στο πανεπιστήμιο της Osaka.
Στο τελευταίο έτος του στο πανεπιστήμιο , είδε μια ανακοίνωση από την σχεδόν άσημη τότε Nintendo που ζητούσε ανθρώπους για την μουσική σύνθεση κομματιών αποκλειστικά για games. Θυμάται χαρακτηριστικά : “Βρήκα τον δρόμο μου στη Nintendo κοιτάζοντας τον πίνακα αναζήτησης θέσεων εργασίας της σχολής. Υποτίθεται ότι πρέπει να κάνετε αίτηση για πολλές διαφορετικές εταιρείες, αλλά είδα τη διαφήμιση της Nintendo και μου άρεσε να κάνω συνθέσεις, πραγματικά μου άρεσε πολύ. Αυτό είναι το κατάλληλο μέρος για μένα σκέφτηκα. Ε πέρασα από συνέντευξη και από τότε είμαι εκεί”. Ο Kondo είναι το τρίτο άτομο που προσλήφθηκε από τη Nintendo για να δημιουργήσει μουσική και ηχητικά εφέ για τα παιχνίδια της, μετά τους Hirokazu Tanaka και Yukio Kaneoka. Ωστόσο, είναι ο πρώτος στη Nintendo που ειδικεύεται στη μουσική σύνθεση.
Ακόμα και πριν ενταχθεί επίσημα στη Nintendo, το πρώτο του προϊόν είναι το audio για το arcade παιχνίδι Punch-Out της Nintendo !! (1984), δημιουργώντας κυρίως ηχητικά εφέ, κατάφερε να ξεπεράσει τις προκλήσεις του πρώιμου υλικού ήχου που είχαν τα arcade. Καθώς το Famicom έγινε πολύ δημοφιλές στην Ιαπωνία από το λανσάρισμά του το 1983, ο Kondo ανέλαβε να συνθέσει μουσική για τα επόμενα παιχνίδια της κονσόλας στη νέα ομάδα ανάπτυξης της Nintendo , στην Nintendo Entertainment Analysis and Development (EAD). Το δεύτερο εγχείρημά του στην Nintendo είναι το εγχειρίδιο οδηγιών για τον τρόπο προγραμματισμού ιαπωνικής μουσικής στο Famicom χρησιμοποιώντας το περιφερειακό Family BASIC . Κλείνοντας την πρώτη του χρονιά στην Nintendo, δημιούργησε μέρος της μουσικής του Devil World , μαζί με τον Akito Nakatsuka.
Το 1985, η Nintendo άρχισε να προωθεί το Famicom στο εξωτερικό ως το Nintendo Entertainment System (NES) και έτσι εκμεταλλεύτηκε τη συντριβή του κλάδου των βιντεοπαιχνιδιών του 1983 που είχε στην ουσία καταστρέψει την Atari και άλλες εταιρείες. Τότε έγινε το μεγάλο μπαμ : συνθέτει το επικό tune για το Super Mario Bros ενώ την επόμενη χρονιά (1986) το εξίσου επικό soundtrack του The Legend Of Zelda, βοηθώντας τα μάλλα στην πώληση 60.000.000+ αντιτύπων των εν λόγω games!
Το Super Mario Bros. ήταν για πάρα πολλά χρόνια το βιντεοπαιχνίδι με τις περισσότερες πωλήσεις όλων των εποχών για μία μόνο πλατφόρμα και αποτελεί την πρώτη και μεγάλη δημιουργία του Kondo. Οι μελωδίες του παιχνιδιού έγιναν με σκοπό την αέναη επανάληψη μικρών μουσικών κομματιών , χωρίς όμως να γίνονται βαρετά. Το εν λόγω soundtrack έντυσε πάνω από 50 κονσέρτα , έγινε best seller, ringtone και remix-αρίστηκε απο διάφορους καλλιτέχνες ανά την υφήλιο.
Το έργο του Kondo στο The Legend of Zelda έχει επίσης αναγνωριστεί από gamers και κριτικούς. Ο συνθέτης μας δημιούργησε τέσσερα βασικά κομμάτια background μουσικής για το πρώτο μέρος της σειράς. Μάλιστα το μουσικό κομμάτι Οverworld συγκρίνεται πλέον σε δημοτικότητα με το κύριο θέμα του Super Mario Bros. Μετά την επιτυχία του The Legend of Zelda , δημιούργησε τις μελωδίες για δύο αποκλειστικά ιαπωνικά παιχνίδια, το Mysterious Murasame Castle (1986) και το Shin Onigashima (1987). Αυτός δημιούργησε και το soundtrack για το Yume Kōjō: Doki Doki Panic (1987), το οποίο αργότερα μετονομάστηκε εκτός Ιαπωνίας ως Super Mario Bros. 2 το 1988.
Ο Kondo επέστρεψε στη σειρά Super Mario για το εκπληκτικό -και κατ εμέ τον καλύτερο τίτλο όλων των εποχών- Super Mario Bros. 3 (1988) και τον launch τίτλο του SNES, του Super Mario World (1990). Μετά την ολοκλήρωση τoυ soundtrack για το Super Mario World , ο Kondo ήταν υπεύθυνος για το Pilotwings (1990) , ενώ συνέθεσε επίσης το “Helicopter Theme” για αυτό. Στη συνέχεια δημιούργησε τα ηχητικά εφέ για το πρωτοποριακό Star Fox (1993) και πάλι για το SNES.
Το 1995, συνέθεσε τη συνέχεια του Super Mario World ,το Yoshi’s Island. Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2000, ο Kondo συνήθως έγραφε μόνος του όλες τις συνθέσεις, με το The Legend of Zelda: Ocarina of Time να είναι η τελευταία που ο Kondo δούλεψε μόνος του. Από τότε, συνεργάζεται με άλλα μέλη του προσωπικού της Nintendo, συμβουλεύοντας και εποπτεύοντας τη μουσική που δημιουργήθηκε από άλλους συμμετέχοντας σε τίτλους όπως το Super Mario Galaxy , The Legend of Zelda: Spirit Tracks , The Legend of Zelda: Skyward Sword και Super Mario 3D World . Ακολούθως εργάστηκε επίσης ως sound director και βασικός συνθέτης του Super Mario Maker και της συνέχειας του, του Super Mario Maker 2 .
Κεφάλαιο 2ο: Συναυλίες και κονσέρτα
Ο Kondo παρευρέθηκε στην παγκόσμια πρεμιέρα του Play! A Video Game Symphony στο θέατρο Rosemont του Ιλινόης, τον Μάιο του 2006, όπου η μουσική του από τη σειρά Super Mario Bros. και The Legend of Zelda εκτελέστηκε από μια πλήρη συμφωνική ορχήστρα. Παρευρέθηκε και έπαιξε επίσης σε μια σειρά τριών συναυλιών για την 25η επέτειο της σειράς The Legend of Zelda στα τέλη του 2011. Τέλος έπαιξε πιάνο με το αμερικανικό ροκ συγκρότημα Imagine Dragons ζωντανά στην τελετή The Game Awards 2014 τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους (2014).
Κεφάλαιο 3ο: Μουσικό στυλ και επιρροές
Η μουσική του Kondo για το Super Mario Bros. σχεδιάστηκε γύρω από την αίσθηση της κίνησης που αντικατοπτρίζει και αντικατοπτρίζεται στην εμπειρία του παίκτη. Ακολούθησε τη φιλοσοφία του δημιουργού και του σχεδιαστή της σειράς, Shigeru Miyamoto , ο οποίος ζήτησε ο ήχος για το παιχνίδι να γίνει “με ουσία” και να συγχρονιστεί με στοιχεία του παιχνιδιού. Ως αποτέλεσμα, ο Kondo βασίστηκε σε μια σειρά από τα είδη που χρησιμοποιούνται κυρίως για χορό, όπως η λατινική μουσική και το βαλς .
Στο πρώτο The Legend of Zelda , ο Kondo αντιπαραθέτει το θέμα του overworld του παιχνιδιού με το μουσικό θέμα που παίζει στα μπουντρούμια. Ο Kondo παρατήρησε τη σημασία της προβολής διαφορετικών χαρακτήρων μέσω της μουσικής, έτσι ώστε οι παίκτες να γνωρίζουν σχεδόν αμέσως πού βρίσκονται μέσα στο παιχνίδι. Μάλιστα χρησιμοποίησε αυτήν την αντίθεση και σε άλλα παιχνίδια που δούλεψε, συμπεριλαμβανομένου του Super Mario Bros.
1 Comment