Nintendo Switch Nintendo Switch Reviews Reviews

MotoGP 20 [Switch Review]

MotoGP 20 [Switch Review]
Dimpap28
Latest posts by Dimpap28 (see all)

Το MotoGP κάνει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά την εμφάνισή του στο Nintendo Switch, κάνοντας λιγάκι πιο πλούσια τη racing κατηγορία στην κονσόλα της Nintendo. Είναι όμως η κυκλοφορία του MotoGP 20 ικανή να προσφέρει κάτι ιδιαίτερο στους κατόχους της ή πρόκειται για μια ακόμα ανανέωση των license των ομάδων του κορυφαίου πρωταθλήματος μοτοσυκλετών στον κόσμο; Το αποτέλεσμα θα σας εκπλήξει ευχάριστα…!

Η περσινή έκδοση του MotoGP 19 για το Nintendo Switch κυμαινόταν στην μετριότητα, όπως σας είχαμε μεταφέρει μέσω του review μας. Τα βασικά modes του παιχνιδιού δεν αλλάζουν σε σχέση με πέρσι, αλλά εμπλουτίζονται σημαντικά. Έτσι, το κύριο μέρος με το οποίο θα καταπιαστούμε, η καριέρα δηλαδή, προσφέρει τη δυνατότητα να ξεκινήσουμε την καριέρα μας από μικρότερες κατηγορίες αγώνων μοτοσυκλετών (Moto3, Moto2 κοκ) και σταδιακά να ανεβούμε κατηγορίες μέχρι να φτάσουμε στη βασική, αυτή του MotoGP. Φυσικά, μπορούμε να δοκιμάσουμε την τύχη μας κατυθείαν στη μεγάλη κατηγορία, αλλά αυτό είναι κάτι που θα συνιστούσαμε μόνο σε έμπειρους παίχτες αγώνων μοτοσυκλετών, καθώς το MotoGP αποτελεί ξεκάθαρα ένα sim-racing τίτλο με μια απότομη καμπύλη εκμάθησης.

Το παιχνίδι μας δίνει τη δυνατότητα να πάρουμε μέρος σε κάθε επίσημη περίοδο του πρωταθλήματος, είτε αυτή είναι μέρος του κλασικού αγωνιστικού τριημέρου (ελεύθερες δοκιμές, κατατακτήριες και αγώνας), είτε τεστ πριν την έναρξη της χρονιάς. Σε αυτά μπορούμε να δοκιμάσουμε διάφορα πακέτα setup της μοτοσυκλέτας μας, ώστε να βρούμε το κατάλληλο για την έναρξη της χρονιάς. Μέσω των χρημάτων που κερδίζουμε από κάθε αγώνα, όπως και από την επίτευξη των στόχων που μας θέτει η ομάδα, μας δίνεται η δυνατότητα να τη στελεχώσουμε με κατάλληλα άτομα και να επιλέξουμε τον τομέα πάνω στον οποίο θα εργάζονται, ώστε να μας παρέχουν αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια της χρονιάς μέσω R&D. Αν δούμε για παράδειγμα ότι η μοτοσυκλέτα μας υστερεί αεροδυναμικά, μπορούμε να προσλάβουμε άτομα με εμπειρία σε αυτόν τον τομέα, ώστε η πολυπόθητη αναβάθμιση να έρθει γρήγορα και αποδοτικά.

Οι παραμετροποιήσεις που μπορούμε να κάνουμε τόσο στη μηχανή μας όσο και στη στολή του αναβάτη μας (ο οποίος μπορούμε να επιλέξουμε να είναι είτε γυναίκα είτε άντρας) είναι αρκετές, κυρίως όσον αφορά τον χρωματισμό της μοτοσυκλέτας, του κράνους και της στολής μας. Αυτό δεν περιορίζεται μόνο στα Quick Modes (γρήγοροι αγώνες και time trials), αλλά και στην ίδια την καριέρα, προσφέροντάς μας την αίσθηση ότι βρισκόμαστε εμείς οι ίδιοι πίσω από το τιμόνι της μοτοσυκλέτας, αλλά και της ίδιας της ομάδας, μέσω των εκτεταμένων managerial ρόλων μας.

Επίσης, όπως και πέρυσι, υπάρχει τα Historical Challenges, στα οποία καλούμαστε να ζήσουμε ξανά επικές στιγμές του παρελθόντος του σπορ, αναλαμβάνοντας το ρόλο διάφορων μεγάλων οδηγών (Rossi, Biaggi και άλλων) σε σενάρια που βασίζονται σε γεγονότα από παλαιότερους αγώνες. Ανάλογα τη δυσκολία του κάθε σεναρίου και του αποτελέσματος που θα φέρουμε, κερδίζουμε πόντους μέσω των οποίων μπορούμε να ξεκλειδώσουμε κλασικές μοτοσυκλέτες περασμένων χρόνων και να τις χρησιμοποιήσουμε στα time trial και quick race modes.

Εκεί όμως που το MotoGP 20 κάνει τη διαφορά είναι ο τομέας του gameplay. Όντας ένας αμιγώς sim-racing παιχνίδι, τα physics, ο χειρισμός, η κατανάλωση καυσίμου και η πτώση της απόδοσης των ελαστικών μετά το πέρασμα αρκετών γύρων είναι όσο πιο αληθοφανή γίνεται. Πολλές φορές θα μας ενοχλήσει το πως συμπεριφέρεται η μοτοσυκλέτα και θα χρειαστεί να αλλάξουμε το στήσιμό της. Εάν γνωρίζουμε τι να πειράξουμε, το παιχνίδι μας δίνει τη δυνατότητα να το κάνουμε. Διαφορετικά αναλαμβάνει ο μηχανικός μας να κάνει τις απαραίτητες διορθώσεις στο setup, βάσει των όσων του μεταφέρουμε για τη συμπεριφορά της μηχανής. Και οι αλλαγές αυτές έχουν πραγματικό αντίκτυπο στο παιχνίδι, μιας και θα δούμε ότι επηρεάζουν τον τρόπου με τον οποίο συμπεριφέρεται η μοτοσυκλέτα μας.

Το παιχνίδι μας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξουμε τα riding aids που μας βολεύουν, καθώς μπορούμε να έχουμε τον πλήρη έλεγχο της μοτοσυκλέτας μας με τη χρήση manual κιβωτίου ταχυτήτων, είτε να πάμε σε κάτι πιο casual, όπως υποβοήθηση στο φρενάρισμα κι αυτόματο εναλλαγή σχέσεων στο κιβώτιο.

Το μόνο μελανό σημείο όσον αφορά τον χειρισμό, και αυτό δεν είναι πρόβλημα του παιχνιδιού, αλλά της ίδιας της κονσόλας, είναι η έλλειψη αναλογικών σκανδαλών, που θα μας επέτρεπε να αυξομειώσουμε την ένταση του γκαζιού και του φρένου, όπως σε κάθε simulator παιχνίδι θα έπρεπε να γίνεται. Παρόλα αυτά, το παιχνίδι προσφέρει την επιλογή για traction control (έλεγχος πρόσφυσης), ώστε να μετριάσει αυτή την έλλειψη του hardware.

Η μεγαλύτερη όμως αλλαγή σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς είναι ο οπτικοακουστικός τομέας. Τόσο τα γραφικά όσο και ο ήχος έχουν βελτιωθεί σε εντυπωσιακό βαθμό. Η θολούρα του παρελθόντος δεν υπάρχει πια, η ανάλυση, τόσο σε handheld mode όσο και στην τηλεόραση είναι πολύ ικανοποιητική, όπως επίσης και το framerate, το οποίο παραμένει σταθερό ακόμα και υπό συνθήκες βροχής, με πολλές αντανακλάσεις από το νερό και μοτοσυκλέτες στο δρόμο. Το pop-up έχει βελτιωθεί αισθητά και πλέον περιορίζεται μόνο σε κάποια δέντρα στο βάθος (κυρίως στο τέλος μεγάλων ευθειών), αλλά όταν κοιτάμε το δρόμο και δε χαζεύουμε γύρω μας δε γίνεται καν αντιληπτό. Επίσης, ευπρόσδεκτη είναι η προσθήκη και ενός photo mode, το οποίο μας δίνει τη δυνατότητα να βγάζουμε φωτογραφίες από τις μάχες μας στην πίστα, προσφέροντας τα βασικά, όπως γωνία λήψης ζουμ, αλλά όχι κάτι εξειδικευμένο όπως χρήση φίλτρων ή ταχύτητα κλείστρου.

Η ήχος επίσης έκανε μεγάλα άλματα προόδου, καθώς δεν είναι πια μονότονα κουραστικός, με μεγάλο εύρος και διαφορά μεταξύ χαμηλών και υψηλών συχνοτήτων, τόσο όσον αφορά τον ήχο των μηχανών όσο και αυτού λόγω της τριβής των ελαστικών με το οδόστρωμα, τα curb και τις αμμοπαγίδες.

Μια ευχάριστη έκπληξη είναι και η δόνηση που προσφέρει το χειριστήριο, ειδικά αν χρησιμοποιούμε είτε τα Joy-Con είτε το Pro Controller, καθώς το παιχνίδι φαίνεται να υποστηρίζει το HD rumble. Έτσι, η αίσθηση δόνησης όταν κινούμαστε στην ευθεία είναι πολύ διαφορετική σε σχέση με το όταν ακουμπάμε τα curb στις στροφές ή βρεθούμε εκτός πίστας, κάτι που κάνει ακόμα πιο immersive την όλη εμπειρία.

Κλείνοντας, το μόνο μελανό σημείο του τίτλου είναι η έλλειψη online multiplayer. Σε περίπτωση που κάποιος φίλος μας διαθέτει το παιχνίδι, μπορούμε να παίξουμε σε local multiplayer, κάτι που δε μοιάζει και τόσο πιθανό βέβαια.

Το καλύτερο sim-racing παιχνίδι για το Nintendo Switch!

Το MotoGP 20 καταφέρνει να πετύχει όσα κανένας άλλος προκάτοχός του στην υβριδική κονσόλα της Nintendo. Προσφέρει κάτι μοναδικό στο είδος, ενώ παράλληλα το κάνει με τον καλύτερο τρόπο, τόσο στον οπτικοακουστικό τομέα, όσο και στο gameplay, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να βρεθούμε όσο πιο κοντά γίνεται στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού από την οθόνη μας, ενώ τα πολλά modes θα μας κρατήσουν απασχολημένους για καιρό!

8.8
Γραφικά:
8
Ήχος:
9
Gameplay:
10
Αντοχή στο χρόνο:
8

Αφήστε μια απάντηση