- Gameplay trailer για το Lighthouse of Madness - 27 Δεκεμβρίου 2024
- Trailer και ημερομηνία κυκλοφορίας για το Boti: Byteland Overclocked - 27 Δεκεμβρίου 2024
- Χρόνια πολλά, χαρούμενα Χριστούγεννα σε όλους και όλες!!! - 25 Δεκεμβρίου 2024
Το Monster Hunter: World ήταν μια τεράστια επιτυχία , με 17 εκατομμύρια + αντίτυπα να πωλούνται σε PS4, Xbox One και PC. O τίτλος -όπως όλοι γνωρίζουμε- ΔΕΝ κυκλοφόρησε στο Switch, κάτι που στεναχώρησε αρκετούς fan της σειράς, δεδομένης και της ιστορίας της. Η Capcom ωστόσο δεν κώφευσε στα αιτήματα όλων μας και μάλιστα μας έφερε έναν ολοκαίνουργιο τίτλο, το Monster Hunter Rise, ως console exclusive μάλιστα καθώς δε θα κυκλοφορήσει σε κάποια άλλη κονσόλα, παρά μόνο σε PC κάποια στιγμή στο μέλλον. Άξιζε η αναμονή λοιπόν; Ας τα δούμε όλα αμέσως μετά!
Ακολουθώντας την πεπατημένη τίτλων του ευρύτερου είδους ξεκινάμε με τη δημιουργία του χαρακτήρα μας (φύλλο/εμφάνιση/φωνή/τατουάζ κλπ) μέσα από αρκετές αλλά όχι άπειρες (ήτοι χαοτικές) επιλογές. Στη συνέχεια προχωρούμε στη κατά βούληση δημιουργία των πιστών συντρόφων μας στις μάχες των : palicoe και palamute. Τα palamute ήτοι οι σκύλοι σύντροφοί μας στη μάχη αποτελούν μια νέα προσθήκη και εξαιρετικά χρήσιμη όπως θα διαβάσετε παρακάτω. Αυτονόητο ότι δίνουμε παντού όποιο όνομα θέλουμε. Και η περιπέτειά μας ξεκινά!
Το Monster Hunter Rise προσπαθεί συχνά να αντιγράψει την επιτυχία του Monster Hunter World, κάτι που δεν είναι κακό. Οι μάχες συνεχίζουν να είναι ένας συναρπαστικές, το crafting είναι εξαιρετικό και το hunting με φίλους δημιουργεί υπέροχα διασκεδαστικά και απροσδόκητα αποτελέσματα. Ακόμα και με την εισαγωγή νέων μηχανισμών που βοηθούν στην ενίσχυση αυτών των χαρακτηριστικών, το Monster Hunter Rise αγωνίζεται να δημιουργήσει μια δική του ταυτότητα.
Απο πλευράς πλοκής, οι κάτοικοι του χωριού Kamura είναι απασχολημένοι με την προετοιμασία για την «καταστροφή» (rampage) από έναν στρατό άγριων τεράτων που απειλεί το χωριό και τους εμπορικούς του δρόμους. Έτσι πρέπει να σκοτώσετε πολλά πλάσματα σε εκπληκτικά είναι η αλήθεια περιβάλλοντα. Μόλις τελειώσετε θαυμάζοντας τα ανθισμένα δέντρα κερασιάς και βέβαια το σκορ σας, επιστρέφετε στο χωριό Kamura για ετοιμασίες για την νέα αποστολή σας. Αυτή η –γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε– ρουτίνα έχει μια θα λέγαμε μονοτονία που πιθανότατα θα εκτιμήσουν οι θαυμαστές του Monster Hunter, ωστόσο αν είστε νεοεισερχόμενοι στη σειρά ίσως σας ξενίσει. Πραγματικά αν θέλαμε να περιγράψουμε όσο πιο σύντομα γίνεται τη σειρά αρκεί τούτη η παράγραφος. Είναι αυτό κάτι κακό; Σαφώς και όχι!
Και πάμε στο κυρίως πιάτο του τίτλου : τη μάχη γιγάντιων αντιπάλων τεράτων όπως ο άγριος Arzuros και ο Lagombi, συλλέγοντας αντικείμενα και βουρ στο χωριό. Φροντίστε να εξερευνήσετε κάθε γωνιά κάθε χάρτη, καθώς τα πλωτά, πολύχρωμα πουλιά που ονομάζονται “Spiribirds” μπορούν να απορροφηθούν για να αυξήσουν την υγεία σας, την αντοχή, την επίθεση ή την άμυνα σας, διευκολύνοντας την ολοκλήρωση των παραπάνω αποστολών. Δεν θέλετε να κάνετε το γύρο του χάρτη με τα πόδια; Κανένα πρόβλημα, καβαλήστε το palamute σας και οι αποστάσεις εκμηδενίζονται! Εδώ να σημειώσουμε άλλο ένα στοιχείο μικρό μεν, αλλά μας άρεσε. Όση ώρα είστε πάνω στο palamute σας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αντικείμενα όπως wheatstone και άλλα. Μόλις το δοκιμάσετε θα το εκτιμήσετε! Σε κάθε μάχη φροντίστε να έχετε μπόλικα potions και μη ξεχνάτε να ακονίζετε τις λεπίδες σας αρκετά συχνά, καθώς χτύπημα με χτύπημα εξασθενούν.
Επειδή το παιχνίδι είναι δημιουργημένο με γνώμονα το Switch, μια κονσόλα που παίζουν πολλά άτομα εν κινήσει, υπάρχουν κάποιες αλλαγές που έχουν γίνει στον τρόπο παιχνιδιού για να απλοποιήθουν κάποια πράγματα. Πρώτον, δεν χρειάζεται πλέον να ανακαλύπτετε μεγάλα τέρατα για να τα παρακολουθείτε στον χάρτη. Ο Cahoot, ο νέος σύντροφος σας που είναι μια αλα Zelda κουκουβάγια, αντικαθιστά τις Scoutflies και τοποθετεί αυτόματα pins στο μέρος που θα βρείτε κάθε μεγάλο τέρας στον χάρτη. Τα εικονίδια δεν σας λένε αρχικά ποιο πλάσμα είναι, αλλά μόλις το εντοπίσετε, πλέον γνωρίζετε που είναι στο χάρτη.
Οι συναντήσεις με τεράστια και εντυπωσιακά τέρατα είναι το επίκεντρο του τίτλου όπως καταλαβαίνετε, δοκιμάζοντας τις ικανότητές μας με τους μυριάδες τύπους όπλων. Αφού νικήσετε, ξοδεύετε το χρόνο σας στο χωριό, αναβαθμίζοντας ή σφυρηλατώντας καλύτερο εξοπλισμό, εκτελώντας μια σειρά από εκκρεμείς αποστολές που σας δίνουν τα -κατά βάση χαρωπά- NPC του τίτλου. Έτσι προετοιμαζόμαστε για το επόμενο hunt . Αυτή είναι η διαχρονική φόρμουλα που ακολουθεί η σειρά και το Monster Hunter Rise δεν ξεφεύγει σχεδόν καθόλου από την εν λόγω λογική. Αν αυτό είναι κάτι θετικό ή κάτι αρνητικό, το αποφασίζετε εσείς. Από την μια ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει, ωστόσο από την άλλη χωρίς αλλαγή η στασιμότητα είναι ο πλέον επικίνδυνος εχθρός. Σε αυτό φαίνεται έμπρακτα να συμφωνεί και η ίδια η Capcom που προχώρησε σε προσθήκες, όπως το Buddy Plazza.
Το Buddy Plaza είναι η βάση των palicoe και palamute μας. Μπορείτε να στείλετε τα αξιόπιστα κατοικίδια ζώα σας σε δικές τους αποστολές για να προμηθευτείτε διάφορα υλικά, να ξοδέψετε χρήματα για να τα εκπαιδεύσετε, ώστε να είναι πιο αποτελεσματικά σε μελλοντικές αποστολές κοκ.
Στον τίτλο θα συναντήσουμε και ένα “tower defense mode“, όπου προχωράμε στην κατασκευή μιας σειράς αυτοματοποιημένων πυργίσκων γύρω από τις πύλες του χωριού. Τα κύματα των τεράτων γεμίζουν την οθόνη και συνεργάζονται για να σας κατασπαράξουν, ενώ σπάζουν την άμυνα μας. Όλοι οι εχθροί είναι -ευτυχώς ή δυστυχώς- εύκολοι και η εκκαθάριση της αρένας δεν απαιτεί μεγάλη σκέψη.
Οι κυνηγοί αποκτούν επίσης ένα νέο εργαλείο για χρήση στο MH Rise, το Wirebug, το οποίο λειτουργεί ως εξέλιξη του Clutch Claw που εισήχθη στο Monster Hunter World: Iceborne. Αυτό το εργαλείο σάς επιτρέπει να εκτοξευτείτε στον αέρα για να αποφύγετε μια εχθρική επίθεση γρήγορα. Επιτρέπει επίσης το ακόμα και κάθετο σκαρφάλωμα σε βράχους και κτίρια για να ανεβείτε σε μέρη που διαφορετικά δεν θα μπορούσατε να φτάσετε.
Οι επιθέσεις με Wirebug, που ονομάζονται Silkbinds, προσθέτουν ένα νέο επίπεδο δράσης στον τίτλο. Όταν χρησιμοποιούνται επανειλημμένα, τα Silkbinds μας κάνουν να μπορούμε να “ιππεύσουμε” τα τέρατα! Αυτές οι σύντομες ακολουθίες μάχης αφορούν τη χρήση της δύναμης ενός τέρατος εναντίον του, “κουτουλώντας” όπου βρούμε για προκαλέσουμε μεγάλη ζημιά στο τέρας που έχουμε … καβαλήσει αλλά ακόμα και για να επιτεθούμε σε άλλα παρακείμενα monsters!
Και σαν κλασσικός Monster Hunter τίτλος, το Rise έχει αρκετό (ένα σκασμό θα λέγαμε αλλά δεν ήταν και πολύ πολιτικά ορθό) endgame περιεχόμενο για να σας κρατήσει απασχολημένους πολύ μετά την ολοκλήρωση των αποστολών σας και το multiplayer εξακολουθεί να είναι ο βέλτιστος τρόπος για να παίξετε. Εδώ να σημειώσουμε απερίφραστα πως βρίσκαμε ανα πάσα στιγμή παρέα χωρίς ουδεμία καθυστέρηση ή/και lag. Kudos!
Γραφικά ο τίτλος είναι -για τα Switch δεδομένα πάντα- εκπληκτικός. Το περιβάλλον στο οποίο βρισκόμαστε είναι ολοζώντανο, στεγάζοντας ολόκληρα οικοσυστήματα με ενδημική ζωή. Σε κάποιες περιοχές υπάρχουν απομεινάρια αρχαίων πολιτισμών ενώ αλλού θα βρείτε καλύβες τυλιγμένες σε πυκνά αμπέλια και πυραμίδες που διαπερνούν τον ουρανό. Όλα αυτά βέβαια μας έκαναν να αναρωτηθούμε την ιστορία όλων αυτών η οποία δυστυχώς απουσιάζει παντελώς από τον τίτλο. Επανερχόμενοι στα γραφικά να τονίσουμε πως το Monster Hunter Rise είναι ο πρώτος -αν δε κάνουμε λάθος- τίτλος της Capcom που βασίζεται στη RE Engine, κάνοντας στα μάτια μας δυνατή τη μεταφορά σχεδόν κάθε RE τίτλου στο Switch. Ας μη ξεχνάμε πως γενικά η Capcom έχει κάνει θαύματα με τις δικές της engine γραφικών σε όποια πλατφόρμα και αν έχει κυκλοφορήσει κάτι.
Ηχητικά ο τίτλος ξεκινά αρκετά επιβλητικά με ένα μοναδικό τραγούδι, ενώ εξαιρετική ιδιαίτερα σε Jap junkies σαν και εμένα η δυνατότητα για Ιαπωνικό audio, που συνιστώ σε όλους. Τα εφέ κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα και η γενικότερη μουσική απόδοση του τίτλου είναι απολύτως ταιριαστή με το πνεύμα που θέλει να μας περάσει.
Τέλος και σχετικά με τη handheld λειτουργία θα θέλαμε να αναφέρουμε πως τρέχει απροβλημάτιστα με μόνο ίσως παράπονο το γεγονός πως ο ανεμιστήρας έδινε “πόνο“. Από πλευράς ποιότητας εικόνα και framerate τα πάντα ήταν άψογα, τουλάχιστον στα δικά μας ταπεινά μάτια. Όπως και να έχει με σκοπό την πληρέστερη ενημέρωσή σας, σας παραπέμπουμε για περαιτέρω τεχνικές αναλύσεις στους πλέον ειδικούς του χώρου και συγκεκριμένα στην ομάδα του Digital Foundry:
Κυνηγήστε, δυναμώστε και ξανακυνηγήστε ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΣΒΗΣΕΙ Ο ΗΛΙΟΣ!
Η Capcom έκανε μια καταπληκτική δουλειά μεταλάσσοντας την εμπειρία παιχνιδιού του Monster Hunter: World σε μια απλοποιημένη μορφή για το Nintendo Switch. Τα κυνήγι είναι πιο εύκολο και γρηγορότερο, αλλά εξακολουθεί να είναι διαθέτει την πρόκληση που λατρεύουμε. Υπάρχουν επίσης αρκετοί νέοι μηχανικοί για να κάνουν το Riseνα πηγαίνει ένα βήμα μπροστά τη σειρά, ακόμα κι αν είναι μόνο ένα μικρό. Οι οπαδοί του Monster Hunter ας προετοιμαστούν ωστόσο καθώς ο κόσμος ίσως τους κάνει να νιώσουν τον κόσμο πιο άδειο.
4 Comments