- Η SEGA επιβεβαιώνει ότι ο Sonic είναι άστεγος - 15 Νοεμβρίου 2024
- Το Xbox επιβεβαιώνει ότι εξετάζει μια πιθανή φορητή συσκευή - 15 Νοεμβρίου 2024
- Δείτε τον Ghostface εν δράσει στο Mortal Kombat 1: Khaos Reigns - 15 Νοεμβρίου 2024
Στα χρόνια που γράφω κυρίως για το ninty.gr έχω δημοσιεύσει review τίτλων απίστευτα πρωτοποριακών αλλά και τίτλων που πραγματικά έκλαιγα τα MB που καταλάμβανε ο τίτλος. Ωστόσο το GRIS -που στα Ισπανικά σημαίνει γκρι– με άφησε ενεό, επαναπροσδιορίζοντας το δυσδιάκριτο όριο της τέχνης και των videogames.
Αρχικά θα διαπιστώσουμε πως ο κόσμος του τίτλου στερείται όλων των χρωμάτων, πλην του γκρι. Όπως μπορείτε να φανταστείτε καθώς προχωράτε στον τίτλο θα αρχίσετε να μαθαίνετε για τον πόνο και την ταλαιπωρία του κοριτσιού –χωρίς ούτε ένα διάλογο- ενώ στο τέλος θα φτάσετε και στη λύτρωση που απαιτούν εξάλλου όλα τα τραγικά αριστουργήματα.
Όσον αφορά την ιστορία, το GRIS δεν εξηγεί τίποτα. Ναι τίποτα. Ωστόσο αυτή είναι η τέχνη: χωρίς να μιλά και χωρίς να γράφει μας περνά από τις αισθήσεις μας το τι θέλει να μας μεταφέρει. Για παράδειγμα είναι προφανές ότι η ηρωίδα μας περνάει μια τραυματική εμπειρία, που γίνεται εμφανής και από το σπασμένο γυναικείο άγαλμα με τα μακριά μαλλιά. Ο συμβολισμός στα καλύτερά του λοιπόν!
Όσο περίπλοκα σας φαίνονται ίσως όλα αυτά, τόσο πιο απλό είναι το gameplay του GRIS καθώς πρόκειται για 2D side-scrolling τίτλο με light platform και puzzle στοιχεία. Κάθε επίπεδο εισαγάγει έναν νέο μηχανισμό ή/και ικανότητα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, επιτρέποντάς σας να περάσετε από όλο και πιο πολύπλοκα παζλ.
Τα επίπεδα είναι γραμμικά κατά βάση με μερικές πλευρικές διαδρομές που μπορείτε να εξερευνήσετε για τη συλλογή collectibles.
Στα αρνητικά του τίτλου ωστόσο είναι η πολύ μικρή διάρκειά του, ίσως και κάτω από 5 ώρες. Επίσης μετά τον τερματισμό του παιχνιδιού, δεν υπάρχουν σαφείς λόγοι για να επιστρέψουμε ούτε καν κάποια ένδειξη των πόσων collectibles ανά πίστα λείπουν κλπ. Να σημειώσουμε δε πως τα ίδια τα collectibles είναι ως επί το πλείστον περιττά, επειδή δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα ούτε σε ιστορία ούτε ενισχύουν τις ικανότητες σας καθ οιονδήποτε τρόπο.
Και όμως, παρά το σύντομο χρονικό διάστημα, το GRIS καταφέρνει να είναι εξαιρετικά μεθυστικό και συναρπαστικό. Κάθε επίπεδο συνοδεύεται από ένα μελαγχολικό soundtrack και ένα συγκεκριμένο χρώμα. Για κάθε επίπεδο που καταφέρνετε να τερματίσετε αποκαθιστάτε και ένα χρώμα στον κόσμο της κοπέλας, βλέποντας σιγά σιγά τον τίτλο να ζωντανεύει!
Να σημειώσουμε επίσης πως στο τίτλο δεν υπάρχουν εχθροί ή μάχες. Η μόνη “μάχη” που θα δώσετε είναι με την επίλυση παζλ, μέρος όπου ο τίτλος ξεχωρίζει με τρόπο υποδειγματικό!
Κάθε εμπόδιο στο GRIS χρειάζεται έναν συγκεκριμένο αριθμό light orbs. Ωστόσο κάθε light orb είναι κλεισμένό μέσα σε ένα μικρό γρίφο, τον οποίο θα πρέπει να λύσετε. Και μάλιστα όσο αποκτούμε νέες ικανότητες όπως να γινόμαστε βαρύς κύβος για να μην μας παίρνει ο αέρα, τόσο οι γρίφοι γίνονται πιο πολύπλοκοι.
Τέλος να σημειώσουμε και την υπέροχη με πιάνο αποκλειστικά μουσική του τίτλου. Συνιστούμε μάλιστα να χαρείτε τον τίτλο σε handheld mode μόνο και μόνο για να έχετε τα ακουστικά σας και να χαθείτε στην μοναδικότητα του τίτλου!
Ως μία μοναδική εμπειρία ήτοι ως ένα και μόνο playthrough, το GRIS είναι μία από τις πιο καλλιτεχνικές και προκλητικές εμπειρίες που έχω δει στα βιντεοπαιχνίδια. Μακάρι να ακολουθήσει sequel καθώς η μικρή του διάρκεια μας άφησε παραπονεμένους!Τρε αρτιστικ
Το review έγινε με το προσωπικό μου από το eShop αντίγραφο του τίτλου, ενώ κατά τη στιγμή συγγραφής του παρόντος review θα χρειαστείτε περί τα 3,7GΒ εσωτερικής μνήμης ή ελεύθερου χώρου στην Micro SD κάρτα σας.
2 Comments